obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic
WillemWilliams
Over WPA:
Ik heb ook problemen met de wifi. Elk uur valt de wifi een keer uit.
Nu ben ik de instellingen aan het veranderen in de modem.
Bij de regel van de WPA loop ik vast.
Ik kan niet kiezen voor TKIP.
Bij mij zijn de mogelijkheden:
-WEP
-WPA-PSK
-WPA2-PSK
-WPA-PSK/WPA2-PSK

Welek optie kan ik het best aanvinken?
 
jms319
Hallo Willem,

Waarschijnlijk heb je het probleem al opgelost (of door Online laten oplossen). Mocht je WIFI toch blijven wegvallen, dan zou ik zeker even contact opnemen met Online. Het is natuurlijk mogelijk dat je modem (of voedingsadapter daarvan) kapot is en dat de WIFI daardoor zo vaak uitvalt. Online kan je in dat geval een nieuw modem sturen.

Voor wat betreft de keuzemogelijkheden in de Huawei: TKIP en WEP zou ik zeker niet kiezen. Deze protocollen zijn sterk verouderd en de beveiliging van je WIFI is bij dat protocol onvoldoende. Vandaar dat je TKIP in de Huawei al niet meer tegenkomt. WPA is qua beveiliging beter, maar WPA2 is de beste beveiliging die je in dit modem kunt kiezen. WPA2-PSK is dus in jouw geval de beste optie. Zie bijvoorbeeld https://www.allesoverdraadloosinterne...eveiligen/.

Ik hoop dat je probleem inmiddels is opgelost. In elk geval succes!

jms319
 
WillemWilliams
Beste jms319,

Hartelijk dank voor je antwoord.
Het is nog niet opgelost. Ik ga online bellen.
 
jms319
Graag gedaan. Ik hoop dat het wifi-probleem snel wordt opgelost. Succes in elk geval!

jms319
 
jms319
Hallo WillemWilliams,

Is het probleem met Wifi inmiddels verholpen?

Groet,

jms319
 
WillemWilliams
Hallo jms319,

Online heeft een Zyxel modem opgestuurd.
Na enig gedoe met resetten en opstarten zit die nu in de meterkast.
De sterkte van de wifi van de Zyxel is iets minder dan de Huawei maar hij is wel sneller en geeft minder uitval.
Probleem is opgelost dus!

Wel nu weer ander gedoe...
Nu geeft de telefoon een bromtoon. Ik ben er echter bijna zeker van dat dit aan de telefoon ligt maar dat ben ik nog aan het uitzoeken. Moet er even een andere telefoon aan hangen.
Maar dit dus terzijde. Het wifi probleem is opgelost.

Bedankt voor de interesse!

Groet, Wim
 
jms319
Hoi Wim,

Fijn om te horen dat het Wifi-probleem is opgeloste met je nieuwe modem. Ik hoop dat je binnenkort ook de storing bij je telefoon kunt oplossen.

Groet en bedankt voor het terugkoppelen!

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie