obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Huawei en Synology / SAB NZB
oro10
Heeft iemand hier toevallig ervaring met SABnzb op een Synology NAS?

Ik heb sinds vandaag een nieuwe modem (de genoemde Huawai) gekregen van Online en ik krijg mijn SABNZB helaas niet aan de praat. Zodra ik mijn oude modem er aan koppel gaat het weer als een zonnetje.

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 14 2012 18:05:39:
Ik besef dat ik wellicht wat te weinig informatie had gegeven, dus hierbij:

Mijn NAS is gekoppeld aan een switch die aan mijn router hangt. Voorheen hing deze switch aan mijn Thomson Speedtouch, maar sinds vanmiddag hangt deze switch dus aan de Huawei.

Op mijn NAS draai ik SABNZB. Mijn NAS (en SABNZ benader ik via het statische ip-adres: http://192.168.1.68:5000 (voor SABNZB was dit: http://192.168.1.68:8080).

Nu heb ik het volgende gedaan:

Ik heb 2 poorten toegevoegd via de handmatige manier:

SABNZB:
van poort 119
tot poort 119
IP adres 192.168.1.68
Naar poort: 119
protocol: tcp

Synology:
van poort: 5000
tot poort: 5000
IP adres: 192.168.1.68
naar poort: 5000
protocol: tcp

Volgens mij heb ik nu alles goed ingevuld, maar ondanks dat lijkt het toch niet goed te zijn. Heeft wellicht iemand van jullie een idee?
 
rrozema
Hahe, je was me te snel af :) . Daarom hier ook maar even antwoorden.

Voor poort 119 hoef je nooit een forward aan te maken. SabNZBd is gewoon een client die connect naar een (nntp) server, dat werkt prima zonder forwards. Enkel wanneer je je NAS als server zou willen gebruiken vanaf het internet, moet je een forward aanmaken. Je schrijft dat je je NAS benadert via een lokaal ip adres (192.168.1.8080), dat werkt niet vanaf het internet maar alleen vanaf je lokale netwerk, dus neem ik aan dat je (nog) niet probeert om vanaf het internet je NAS te gebruiken. Als we dat eenmaal hebben vastgesteld, hoef je ook die andere poorten niet te forwarden. Haal alle forwards eens weg en probeer het dan nog eens.
Werkt het niet, dan zit jouw probleem ergens anders; niet in forwards. Je was al goed op weg met de info die je gegeven hebt, maar ik mis alleen nog wat er precies niet werkt en wat wel werkt. Bijvoorbeeld, krijg je een reactie als je het adres van je nas pingt?

Type in een cmd window:

ping 192.168.1.68

en post de output hier eens?
 
oro10
Jep, je had toch ook wel gelijk toen je zei dat het wellicht ook een interessant stuk is voor andere forumleden :-)

Ik ben momenteel niet thuis, dus kan voorlopig niet pingen, maar kan wel het probleem al wat beter uitleggen:

SabNZB start op, dus ik kan hem benaderen. Dit is inderdaad via mijn thuisnetwerk. Het mooiste zou zijn dat ik op den duur vanaf elders mijn downloads kan aanzetten, maar hier moet ik mezelf nog eens wat meer in verdiepen.

Het probleem is nu dus niet dat ik SAB nzb niet kan benaderen, maar hij krijgt geen reactie van de server als ik mijn nieuwsgroep gegevens invul. (test server geeft een ongeldige servernaam). Als ik echter mijn oude modem/router er aan hang ipv de Huawei, krijg ik bijna direct wel een reply van de server. Dat is het vreemde.

Ik vermoed dat er of iets tegen gehouden wordt door een firewall, maar vandaar dat mijn eerste gedachte was dat er een poort nog niet open zou staan.
 
rrozema
Ik ken het specifieke apparaat niet, dus ik kan je niet vertellen waar je precies moet zijn en hoe je het precies moet doen, maar het klinkt voor mij alsof je NAS het ip adres van de nntp (= news) server niet kan bepalen. Controleer daarom eens welke dns server hij gebruikt?
 
oro10
De DNS staat hard ingevuld. Die staat op 254 geloof ik. Is het zo dat je per modem/router ook een ander DNS adres krijgt? Dat zou dan eventueel het verschil wel kunnen verklaren.
 
rrozema
Vrijwel alle routers zijn zelf ook de dns server voor de 'interne' apparaten. M.a.w. elk apparaat op jouw netwerk heeft het interne ip adres van je router als dns server staan. Je kunt dit wel veranderen, maar dit is meestal de default instelling.

Niet alle routers gebruiken het zelfde interne ip adres, dus mogelijk heeft jouw nieuwe router een ander -intern- ip adres dan je oude en daardoor kloppen de gegevens die je hard hebt ingesteld in je nas niet meer. Dit geldt niet alleen voor de dns server, maar o.a. ook voor de default gateway. Dus kijk al je ip instellingen op je nas even na. Vergelijk ze maar met de instellingen die je pc automatisch heeft gekregen van de router. Ze moeten, op het ip adres na, identiek zijn.
 
oro10
en de waarden die ik krijg voor de default gateway en het interne ip-adres kan ik achterhalen door de IP-config te doen in het CMD? Onder welk kopje moet ik dan kijken? Daar staat zoveel informatie in...
 
rrozema
Hier is de output van mijn machine. Ik heb met pijltjes aangegeven welke gegevens waar staan. (Ik heb alleen hier en daar wat cijfers en letters vervangen door X-en om niet te veel info publiek op het net te zetten)


C:\Users\r.rozema>ipconfig /all

Windows IP Configuration

   Host Name . . . . . . . . . . . . : NLHWS2026
   Primary Dns Suffix  . . . . . . . : jfhxxxxand.com
   Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
   IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
   WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
   DNS Suffix Search List. . . . . . : jfhxxxxand.com

Ethernet adapter Local Area Connection:

   Connection-specific DNS Suffix  . : jfhxxxxand.com
   Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) 82578DM Gigabit Network Connecti
on
   Physical Address. . . . . . . . . : 78-AC-C0-BE-13-07
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::1cb9:XXXX:XXXX:630d%11(Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : XXX.20.12.30(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0                  <--====== (Subnet) mask
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : maandag 4 juni 2012 9:03:58
   Lease Expires . . . . . . . . . . : woensdag 20 juni 2012 9:04:43
   Default Gateway . . . . . . . . . : XXX.20.12.6                      <--====== Default gateway
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : XXX.20.12.28
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 259566784
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : XX-XX-XX-01-15-40-8C-35-78-AC-C0-BE-13-07

   DNS Servers . . . . . . . . . . . : XXX.20.10.68                      <--====== DNS server
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Tunnel adapter isatap.jfhxxxxand.com:

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
   Connection-specific DNS Suffix  . : jfhxxxxand.com
   Description . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Tunnel adapter Local Area Connection* 11:

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Microsoft Teredo Tunneling Adapter
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

C:\Users\r.rozema>
 
oro10
Jahoor, fantastisch. Eerst mijn oude modem er aan gehangen en de ipconfig bekeken, daarna de nieuwe modem en wederom de ipconfig bekeken. DNS en de Defaultgateway waren gewijzigd. Hij loopt weer als een zonnetje nu!!!

Super bedankt!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 15 2012 18:09:42:
(overigens wel heel erg slecht dat ik dit met mijn IT achtergrond, welliswaar functioneel en in een totaal andere hoek maar toch, niet als eerste heb bekeken)..
Gewijzigd door oro10 op 15 juni 2012, 18:09
 
rrozema
graag gedaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei en Synology / SAB NZB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie