obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet
kwartelke
Hallo,

Deze vraag zal zeker vaker gesteld, maar ik kan geen antwoord vinden in het huidige forum.
Ik heb een FTP server staan in een bedraad en wireless LAN, gekoppeld aan een Netgear router, die achter mijn Online ADSL speedtouch 516 v6 modem hangt.
De FTP server werkt goed op het LAN, maar vanaf internet is hij niet te bereiken. Netgear is geconfigureerd met port forwarding. De firewall van de Speedtouch heb ik helemaal open gezet.
Wat moet ik nog meer doen?

Alvast mijn dank
 
I R Baboon
Als beide routers (Speedtouch en Netgear) fungeren als router, moet je eerst alle poorten openzetten van de Speedtouch naar je Netgear.
En dan moeten de poorten open in de Netgear naar je FTP server.

Nu is het ook mogelijk om de Netgear als switch/access point te laten fungeren.
Dan vervalt het bovenstaande verhaal en hoef je alleen in de Speedtouch de poorten te openen.

Als je de Speedtouch puur als gateway gebruikt en er niets anders aangesloten op is dan de Netgear, dan kan je de Speedtouch puur als modem configureren.
Dan vervallen alle instellingen in de Speedtouch en is de Netgear de enige router in je netwerk.

Dus je ziet dat er vele varianten bestaan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Advertentie