obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen poorten te openen
Dsigna
Hallo Forum,

Ben nu al een tijdje bezig om poorten te openen in mijn Huawei Modem.
Situatie
Modem Huawei HG655d. met een vast IP van Online sinds jaar en dag
Modem heeft IP 192.168.1.1
subnet: 255.255.255.0

aan gesloten :
a> mijn computer 192.168.1.139 vast IP
b> Sitecom router 192.168.1.65 en op de router zitten een NAS, Xbox computer in de woonkamer en mijn computer op zolder (2 netwerkkaarten 1 rechtstreeks en 1 via sitecom/router 192.168.0.104 vast IP)

Volgens uitvoerige beschrijvingen op dit forum zou ik een poort kunnen openen via "geavanceerd/poort toewijzing"
zoals al eerder aangegeven in dit forum voor een test een poort willen openen (2000) door een verwijzing te maken naar: (zie bijlage) en onderstaande

interface: WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35
protocol TCP/UDP
van poort: 2000
tot poort: 2000
lokaal adres 192.168.1.139
naar poort: 2000
naam: Test
status: ingeschakeld


Ik dacht dat alles hier goed was maar als ik dus opvraag of mijn poort open is dan krijg ik steeds de status gesloten wat ik ook probeer.
Gaarne wat uitgebreide toelichting van het forum
 
skoesveld
Idem vraag hier. Kan mijn eigen NAS niet meer vanaf extern bereiken (https en http) . Bij online weten ze het niet en via dit forum ook nog geen antwoord gevonden.
Online gaf de "tip" om maar bij een extern bedrijf na te vragen. De dienstverlening daar was gratis. Beetje raar dat eigen support hier geen antwoord op weet.
Extern bedrijf: Gideon Computer Support 088-2000100
Heb zelf nog niet geprobeerd overigens.
Online heeft mij een update op de modem laten uitvoeren echter zonder succes. Heb zelfs gevraagd om dan mijn oude modem maar weer te activeren, want hier heb ik niets aan. Dat kon dus niet.
 
I R Baboon
@ Dsigna

Staat de firewall ook op je pc open?
Hoe test je of de poorten open zijn?


@ skoesveld

Je geeft vrijwel geen concrete info.
Dat is wel nodig. Zie de post van Dsigna als voorbeeld.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
skoesveld
Beste Baboon,

Mijn instellingen zijn zowat gelijk aan die van Dsigna, echter poort 5001.
protocol TCP/UDP
van poort: 5001
tot poort: 5001
lokaal adres 192.168.1.20
naar poort: 5001
naam: NAS
status: ingeschakeld

Verschil is dat ik op een forum tegenkwam tegen interface WAN2_INTERNET_TR069_VOICE_R_PTM3_0_1_0. Echter de WAN1 heeft ook geen succes gehad.
Om iedere firewall issue voor te blijven heb ik gemeend deze tijdens mijn tests uit te zetten.


Testen gedaan via WAN adres zoals voorheen ook werkte op wanadoo livebox. Dit heb ik getest via mijn lokale laptop (via browser WAN adres aanroepen) en via mijn mobiel waarvan de WIFI uitgezet was (dus mobiel netwerk gebruikt; niet lokaal)
VB https://12.12.12.12:5001
Daarnaast ook http://12.12.12.12:5001 geprobeerd nadat ik NAS had aangepast. Ik vraag me eigenlijk af of HTTPS ook wordt ondersteund aangezien ik dit nergens hoef op te geven.

De melding die ik krijg:
De verbindingspoging van Google Chrome met test.test.com is geweigerd.

Mocht je nog meer info willen hebben, laat het me dan even weten. Wil dit graag opgelost hebben.
 
I R Baboon
De verschillende WAN interfaces zijn eenvoudig te verklaren.
De Huawei kan via ADSL(2x) of VDSL of zelfs via UMTS verbonden worden met internet.
Daar zijn die WAN1~4 voor bedoeld.

Als je kijkt bij Status -> WAN kan je zien welke interface actief is.
En die moet je uiteraard gebruiken voor de poort regels.

Normaal gesproken wordt de juiste WAN interface al weergegeven als je een poort regel aanmaakt.


@ skoesveld

Je poorten zijn inderdaad niet open.
Werkt alles wel via je eigen netwerk?
Dus kan je via 192.168.1.20:5001 je NAS wel bereiken?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
skoesveld
#Baboon

Yep via mijn eigen netwerk kan ik de poorten prima benaderen.
Even ter verduidelijking: voordat ik mijn wanadoo livebox verving door de Heawei werkte alles prima. Zowel in eigen netwerk als via extern.

Nog tips?
 
I R Baboon
Heb je je NAS rechtstreeks aangesloten aan de Huawei of is daar nog iets tussen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Dsigna
Inderdaad is het mijn firewall van comodo die de boel aan het verzieken is. Als ik die uitzet is de test poort gewoon open.
Ik moet dus nu even uitzoeken hoe ik de instelling in Comodo moet maken om een poort open te maken voor de firewall
Poorten test ik via PFportchecker
 
I R Baboon
@ Dsigna

OK. Dan weten we nu waar het probleem ligt.
PFportchecker gebruik ik zelf ook als ik iets moet testen. Goede keuze.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
skoesveld
Baboon,

Ik heb via http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/ mijn poort vanaf extern getest en die staat open op het moment dat ik NAT voor poort 5001 open zet. Sluit ik de poort weer af dan heb ik ook geen verbinding. De firewall van de Huewai staat in beide gevallen gewoon aan.

De NAS is rechtstreeks aangesloten op de huewai.

Nog tips / ideeen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen poorten te openen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie