obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wifi bereik vergroten van Huawei HG665d
koelejoep
Hallo, sinds kort ben ik in bezit v e Ipad. Het wifi bereik is echter beduidend minder dan v e gewone laptop, waardoor al snel verbindingsproblemen op treden als ik wat verder vd meterkast af zit. 7 meter en 3 muren. Graag zou ik ook in de tuin vd ipad gebruik kunnen maken. Ik ben al wat op zoek geweest op internet, doch kom er niet uit. Er zijn nu 3 LAN uitgangen gebruikt en vaker 1 tot 3 laptops. Las dat een apple airport express geschikt is om als wifi versterker in te stellen, doch ik begreep dat dit icm een andere apple router is (extreem of express).
Heeft iemand een goede tip hoe ik een extra wifi zender/versterker aan kan sluiten. er is nog een LAN uitgang over op dit moment.
 
I R Baboon
Je hoeft niet persé Apple routers te kopen om je WIFI bereik te vergroten.
Een normaal access point of range extender kan dat ook al en is vaak veel goedkoper.

De meest ideale situatie is om de range extender via een netwerkkabel aan te sluiten op de Huawei. Als het goed is heb je toch nog een poortje over.
En dan moet de extender daar komen te staan waar hij het meest effectief is qua WIFI bereik.

Qua instellingen ben je een beetje afhankelijk hoe de firmware eruit ziet.
Er zijn zelfs apparaten te koop die hiervoor al speciaal zijn ingesteld.
Google maar eens op range extender en access point.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
koelejoep
OK ga ik doen, Met kabel zal wel het beste resultaat geven, ben je niet zo afhankelijk van het oppikken van het bestaande wifi signaal.
alvast bedankt voor je info.
 
I R Baboon
Als er nog vragen zijn: brul maar los, zou ik zeggen.

Een specifiek apparaat kan ik je niet zo direct aanbevelen.
Van belang is dat er positieve reviews bestaan van het apparaat en van de betere fabrikanten afkomstig is.

ciao.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
koelejoep
Heb wat gegoogled op access points en kwam op de TP-link model TL-WA801D uit. redelijk goedkoop € 30.- en goede recencies mbt bereik en instellen.
vlg handleiding geinstalleerd, wel mijn IP adressen op de verschillende app maar op statisch IP gezet om dat ik niet direct verbinding kon maken op mijn AP om dit in te stellen. Hierna liep alles prima. Bereik is tot achter in mijn tuin. AP met een UTP kabel aangesloten op de vrije LAN poort. Dit wordt trouwens niet in de handleiding vermeld dat hij na instellen via je PC op de router moet worden aangesloten.
Nadeel is dat je draadloos toestel (ipad) over moet schakelen van het router-wifi naar de AP-wifi. Nog geprobeerd om de AP als repeater in te stellen doch alles weer terug gezet omdat ik hier geen goed bereik mee kreeg of mijn jnstellingen klopten niet. Moet wel mogelijk zijn. Nu staat mijn AP in iedergeval op een plek waar eerst geen wifi kwam, dus altijd verder bereik dan met repeater mode.
 
I R Baboon

Quote

Dit wordt trouwens niet in de handleiding vermeld dat hij na instellen via je PC op de router moet worden aangesloten.


Dit wordt wel precies zo aangegeven in de handleiding:
In this mode, the Access Point will act as a wireless central hub for your wireless
LAN clients, giving a wireless extension for your current wired network.


Als je dat niet wilt, moet je de Repeater Mode gebruiken.
Maar dan heeft soms nadelen in de snelheid.
Als het kan, altijd een bekabelde verbinding kiezen.


Quote

Nadeel is dat je draadloos toestel (ipad) over moet schakelen van het router-wifi naar de AP-wifi.


Dan is er iets fout ingesteld. Als alles correct staat, heb je één groot WIFI netwerk. Omschakelen naar de sterkste
zender/ontvanger gaat dan automatisch.

Alle WIFI instellingen moeten gelijk zijn op beide WIFI apparaten: Zendnorm (802.11B/G/N), SSID, encryptie en netwerksleutel.
Alleen het WIFI kanaal moet anders ingesteld staan. Dus Huawei op kanaal 1 en TP op kanaal 6 bv.

Probeer dat eens.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
koelejoep
Nog maals op repeater mode ingesteld.
Het vak SSID wijzigd aut in MAC adres welke hij vd Huawei overneemt. Encryptie op de zelfde mode ingesteld als de Huawei en ook dezelfde sleutel.. Kanaal stond op automatisch en heb ik voor dat ik naar repeater mode ging op Handmatig 6 gezet.
Na repeater instellingen op save, kon ik niet meer bij kanaal komen, dus mogelijk niet nodig om dit te wijzigen, Ik heb later op de Huawei gekeken en daar stond hij op aut. Deze nu ook op handmatig 6 ingesteld. Bij bijv kanaal 2 kreeg ik geen verbinding meer met de TP-link!!. Mogelijk moeten ze toch gelijk staan?
Bereik is in ieder geval net zo ver en nu zonder over te schakelen van wifi netwerk.
Bedankt voor je hulp.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 30 2012 21:22:02:
Wifi bereik valt nog soms zomaar weg, ondanks dat er vol bereik is. Als ik naar de TP-link kijk dan schakeld deze steeds op een ander kanaal, hij volgt dus de Huawei. Deze laatste nu handmatig op een vast kanaal ingesteld. Hierdoor valt de Ipad ,zo lijkt het, veel minder vaak op "geen verbinding" .
Ik weet niet of een ipad steeds opnieuw moet zoeken als het wifi-kanaal wijzigt?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 30 2012 21:22:03:
Wifi bereik valt nog soms zomaar weg, ondanks dat er vol bereik is. Als ik naar de TP-link kijk dan schakeld deze steeds op een ander kanaal, hij volgt dus de Huawei. Deze laatste nu handmatig op een vast kanaal ingesteld. Hierdoor valt de Ipad ,zo lijkt het, veel minder vaak op "geen verbinding" .
Ik weet niet of een ipad steeds opnieuw moet zoeken als het wifi-kanaal wijzigt?
Gewijzigd door koelejoep op 30 juli 2012, 21:22
 
I R Baboon
Bij repeater (WDS) modus moet je niets bijzonders instellen bij WIFI.
Daarbij is de bedoeling dat de kanalen gelijk blijven. Dat gaat inderdaad allemaal automatisch.
Mijn uitleg over de WIFI instellingen was bedoeld voor access point modus. Repeater is weer iets anders.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
koelejoep
Te vroeg gejuigd.
Wifi op ipad valt toch nog regelmatig weg als deze het signaal van de TP link moet krijgen. Soms valt hij vanuit vol signaal ineens helemaal weg.
Bij status zie je dat de kanaal instelling op de TP toch wijzigd. De Huawei staat dan op handmatig ingesteld, dus daar ligt het niet aan. Deze weer op aut gezet.
De TP zit bekabeld aan gesloten. Kan het zijn dat het wifi signaal toch via de lucht opgepikt moet worden en dan door gegeven wordt? Of neemt hij het wifi signaal via de kabel over en geeft het dan door?
hij staat nl op een plek waar de ipad ook al geen bereik vd Huawei had.
 
I R Baboon
Access point modus is met netwerkkabel.
Repeater modus is zonder netwerkkabel.

Lijkt mij logisch dat als de TP in de repeater modus zit, hij ook in het bereik van het WIFI signaal moet zijn van de Huawei.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi bereik vergroten van Huawei HG665d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie