obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Connectieprobleem met SwyxIt! softphone
cb0krw
Weer even een tussenupdate:

Het blijkt nu dat het ADSL2+ signaal op onze aansluiting was blijven staan in verband met de afstand tot de wijkcentrale (hemelsbreed 640m) welke bekabeld een weg van ± 1800 meter moet overbruggen...
Daarom zou ADSL2+ meer snelheid overhouden dan VDSL.
Ehhhh... tja...

Die afstand zou dus een probleem zijn.
Vraag ik me dan alleen wel af hoeveel % van alle internetters er dan overblijven die dicht genoeg bij een wijkcentrale wonen om wél VDSL te kunnen benutten, terwijl het zo breed uitgemeten wordt aangeboden met 30Mbit en soms zelfs tot 40Mbit downstream.

In ieder geval wordt VDSL er als test nog op gezet om toch te kijken of dit wil werken. Als ik dan bijv. iets van 10 Mbit downstream via VDSL over zou houden in plaats van de 12,8 Mbit via ADSL kan ik daar prima mee leven. Belangrijker is als dan de upstream wél beter zou zijn, bijv. 1,6 Mbit ipv 0,8 Mbit. Dan zou dat al verdubbelen, en dat moet al genoeg zijn.

Ben benieuwd wat het gaat opleveren.

Wordt vervolgd...
 
Lutz
Lees eens het op wikipedia.nl wat ze over vdsl2 schrijven:

http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2

Speciaal hou ik het plaatje aanbevolen. VDSL1 wordt niet meer gebruikt, alleen VDSL2. Misschien moet je bij de helpdesk expliciet om een VDSL2 aansluiting vragen?

Ik zou ook nog controleren of je modem vdsl2 ondersteunt...Anders moet Online een nieuw modem opsturen...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Online gebruikt net als alle andere providers VDSL2.
Dus het is ADSL2+ of VDSL2 dat je krijgt al naar gelang de afstand van je huis tot de telefooncentrale.
Dat switchen gebeurt overigens geheel softwarematig.
De lijnkaarten in de DSLAM's van Online zijn combi kaarten.
Kunnen dus zowel VDSL als ADSL aan.
Net als de Huawei..Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
cb0krw
Zojuist bericht gekregen dat VDSL2 niet inzetbaar is vanwege de 1881 meter (bekabelde) afstand tot de centrale...
Mijn verbinding blijft dus alsnog ingesteld staan op ADSL2+
Ook overstappen naar andere providers die VDSL aanbieden heeft gezien die afstand dus geen nut.

Aangezien de telefonie waar alles om is begonnen verschillende keren even wél heeft gewerkt, zowel bellen als gebeld worden is het enige wat qua invloed overgebleven is de bandbreedte. Dus geen geblokkeerde poorten of andere blokkeringen omdat het dan helemaal niet kan werken i.p.v. dat het af en toe wél werkt.
Maar "af en toe" is wel is leuk voor testjes, maar natuurlijk absoluut niet werkbaar voor een hele werkdag, zodat mijn mogelijkheden om thuis te kunnen werken er dus nog steeds niet zijn.

Ook wist een Online medewerker toevallig wat meer van het telefoniepakket SwyxIt af, en hij kon vertellen dat dit inderdaad rond de 1Mb upload nodig heeft, dus dat het bij mij inderdaad op de kritische grens ligt...

Al met al baal ik nu behoorlijk van het feit dat ik voor het verlengen van het abonnement heel blij te horen kreeg "Ja hoor, bij u is supersnel internet 30Mb/s ook mogelijk!" en op basis dáárvan het heb laten omzetten voor een 2-jarige verlenging, en dat ik dan achteraf te horen krijg dat het toch niet mogelijk is.
Als ik al om déze reden mijn inmiddels gestarte 2-jarige contract mag afbreken kan ik dus alléén maar als alternatief naar een (duurder) UPC abonnement overstappen.
 
I R Baboon
Ja, dat is inderdaad een vorm van misleiding.
Net als de term Fiberspeed. Allemaal onzin, want je bent niet aangesloten via glasvezel.
Nu wordt niet voldoende duidelijk gemaakt wat deze abo vorm precies inhoud.
Dan creëer je bepaalde verwachtingen bij klanten die later niet waargemaakt kunnen worden.
Jammer, dat Online zich met zulke methodes bezig moet houden om klanten te werven.

Voor jou is er maar een optie over.
Klacht indienen en als Online niet mee wil werken aan een provider wissel, escaleren laten naar een klachtencommissie of kantonrechter.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
cb0krw
Nieuwe update:

Ziet er naar uit dat de oorzaak tóch niet ligt in de bandbreedte.
Inmiddels bij familie getest op een 30MB/3MB UPC verbinding waarop netto snelheden gehaald worden van ongeveer 24 MB downstream en 2,3 MB upstream, oftewel bijna het drievoudige qua upstream als mijn Online verbinding. Ook hier heb ik dezelfde problemen mee.

Daarmee is het raadsel nóg groter geworden.
Immers:

- Verbindings snelheid kan nu worden uitgesloten doordat een snellere verbinding niets oplost. Bovendien wordt UPC ook door collega's succesvol gebruikt.

- Ook het modem is uiteraard anders bij de UPC verbinding, en zou dan ook niet de vaste oorzaak kunnen zijn. Bovendien zijn er geen collega's die qua instellingen iets daarvoor moesten aanpassen op hun UPC verbinding.

- Mocht het zo zijn dat Online bijv. shaping of andere zaken zou toepassen die kunnen blokkeren, dan zou dat door het testen op een UPC verbinding nu ook zijn uitgesloten.

- De laptop met de erop staande extra software en/of draadloos internet als oorzaak was al uitgeschakeld, omdat ik het ook al getest had op een gewone pc met bekabelde verbinding waarop alléén een kale Windows 7 plus de benodigde VPN en SwyxIt! zelf waren geïnstalleerd. Dus zelfs geen virusscanner met firewall erop gezet om ook dat uit te sluiten.

- Zowel de Cisco VPN client met bijbehorend VPN configuratie, als ook de SwyxIt! versie zijn identiek aan de door de collega's wél succesvol gebruikte versies.

In principe lijkt nu de enige overgebleven overeenkomst in de testen nog de Windows 7 versie te zijn. Maar of dáár nou de oorzaak in moet zitten?
Dat kan ik binnenkort nog proberen te testen.

Tenzij er nog andere oorzaken zijn waar ik nu overheen kijk...

Wordt vervolgd? Smile
 
I R Baboon
Als het niet aan jouw ligt, dan ligt het aan de andere kant..

Ieder VPN account heeft zijn eigen instellingen.
Misschien is op jouw account iets niet goed ingesteld.
Kan misschien een heel futiel dingetje zijn...
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Connectieprobleem met SwyxIt! softphone', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie