obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Speed Touch 706-Time Capsule (Apple)
Batyka
Hallo,
Al jaren lang gebruik ik Airport Extreme en Time capsule voor het maken van een thuis netwerk zonder problemen. Inmiddels heb ik een nieuwe Time Capsule 2tb. Deze is als eerder verbonden met het modem speedtouch 706.
Maar inmiddels heb ik het probleem dat de snelheid regelmatig zakt naar 0,5MBps. Dat is dan niet op alle apparaten tegelijk maar ook niet steeds hetzelfde apparaat.
Wanneer ik DHCP-NAT aanzet dan krijg ik een foutmelding hij staat dus nu in brugmodus. Maar in beide gevallen doet zich het probleem voor.
Volgens T-Mobile zou het probleem opgelost zijn wanneer in de TC voor een andere range gekozen zou worden b.v. 192.168.0.x i.p.v. 192.168.1.x. Alleen ik zie daarvoor in de TC geen mogelijkheden als dit al de oorzaak zou zijn.
Heeft iemand een idee?
 
I R Baboon
Wat meer info zou handig zijn.

Hoe ziet je netwerk er precies uit? Wat gaat over WIFI en wat over netwerkkabel?
Is de snelheidsdrop over WIFI of netwerkkabel?
Zakt de snelheid in van het netwerkverkeer zelf of via het internet?
Is de AE of de TC in brugmodus?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Batyka
Er is alleen maar een draadloos netwerk (wifi) direct na het modem. De TC staat in brugmodus. Vlgs t-mobile is het signaal goed tot het modem. Er maken meerdere apparaten gebruik van het netwerk. De vertraging treedt nu en dan bij de verschillende apparaten op. Dus wanneer het ene apparaat maar 0,5 mbps heeft is dit tegelijkertijd ander apparaat meer dan 6 Mbps. Het modem is opnieuw gereset naar fabrieksinstellingen. Er wordt dus alleen door de spt760 adressen uitgedeeld. Het is niet de drukte op het wifi netwerk dat voor het probleem zorgt want het treedt ook op als er maar een apparaat gebruik maakt van Wifi.
 
I R Baboon
Heb je al gekeken of andere Wifi netwerken je eigen signaal niet storen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Batyka
Met de Wifi is niets mis. Dat er dubbele adressen uitgegeven worden is ook niet het geval er is gewoon iets mis met het modem.
De beldienst van T-mobile-Online denkt dat een ander modem het probleem zou oplossen, ze weigeren echter om dat te zenden of ik moet een nieuw abo nemen en daar voel ik niets voor dat zou een premie zijn op hun slecht functionerend apparaat. Wanneer in de spt760 de router zou kunnen worden uitgezet kan ik gebruik maken van die in TC en daarmee het probleem oplossen maar dat is niet mogelijk. Daarom denk er over om zelf een modem aan te schaffen en dat zou de Netgear DM111P kunnen zijn. Daarvoor moet ik van Online weten of dat kan op hun Netwerk en wat de instellingen zouden moeten zijn daar heb ik echter nog geen antwoord op.
Gewijzigd door Batyka op 02 augustus 2012, 20:51
 
I R Baboon
Zolang je niet belt via Online telefonie, kan je elke gebruikelijk modem aanschaffen.
Er is geen netwerkwachtwoord aanwezig bij Online internet.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Batyka
Wat is dan het criterium voor de telefoon?

Betreft het alleen bellen of ook gebeld worden?
 
I R Baboon
Nee, veel erger.

Telefonie van Online is gebonden aan de Thomson.
Dus als je telefoneert met de Thomson, kan je die niet vervangen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Batyka
Zijn de in de handel zijnde Thomsons apparaten wel te gebruiken? Of is het ook daarbij niet mogelijk. De in de handelzijnde apparaten staan vaak meer toe, zodat je de router kunt uitschakelen.
 
I R Baboon
Nee, daar heb je niets aan.

Je hebt het sip login nodig om te telefoneren.
En zonder admin toegang op de 706 kan je die niet inzien.
Online houdt dat wachtwoord geheim voor haar klanten.

De enige mogelijkheid om te telefoneren met een eigen router is deze:
Als je een nieuwe contract aangaat bij Online, krijg je een Huawei modem.
Bij die krijg je wel admin toegang en daar kan je de sip gegevens met een trucje uitlezen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speed Touch 706-Time Capsule (Apple)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen 'down time' met overstapservice en ontvangstbevestiging klacht Opleveringsproblemen : 5 01 apr 2015
Huawei HG665d modem en Apple's AirPrint Huawei configuratie en problemen : 18 19 sep 2013
Huawei en iMessage van Apple Huawei configuratie en problemen : 5 07 jul 2013
I want my Apple TV Klacht over Online : 3 10 apr 2013
Apple TV en Airplay problemen met Huawei HG655d verzameltopic Huawei configuratie en problemen : 57 24 dec 2012
Advertentie