obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
NAT uitschakelen op de HG655d ivm Apple Extreme
hugohugo
Beste,

Graag zou ik mijn NAT op mijn HG655d willen uitschakelen zodat ik mijn Apple Extreme (AE) alles kan laten afhandelen.

Gedaan:
op de HG655d DHCP uitgezet
NAT geprobeerd uit te schakelen (zie bijlage) echter heb ik dan geen internet meer.

Mijn Airport nog steeds terug met de dubbel NAT foutmelding, iemand een idee?

Bedankt alvast

gr Hugo
hugohugo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
rrozema
Ik heb hier geen ervaring mee, maar voor mijn gevoel zou je een (1) vinkje moeten zetten achter 'poortbinding': namelijk bij de lan poort waar je AE op aangesloten zit.
 
hugohugo
Poortbinding aan gezet op LAN 1 aangezien daar me AE op zit, maar helaas komt die nog steeds terug met de melding Double NAT.
 
rrozema
Welke mogelijkheden heb je bij "verbindingstype"?
 
hugohugo
Er zijn vier mogelijkheden:
- IP_Routed(PPP)
- IP_Routed(IP) <- geselecteerd
- PPPoE_Bridged
- IP_Bridged
 
rrozema
Als je IP_Bridged kiest en daarna je AE opnieuw start, doet ie het dan wel? Je hebt dan waarschijnlijk geen wifi meer op je huawei, maar ik neem aan dat je die toch via je apple express wil laten lopen, toch? Ik weet ook niet of je telefoon het dan nog doet, maar laten we eerst eens kijken hoe ver we hier mee komen, toch?
 
hugohugo
Helaas, ik heb dan geen connectie meer met internet. Tevens blijft mijn AE zeuren over de double nat.

Telefonie heb ik niet, als dit niet werkt zal ik het ook niet merken Wink
 
rrozema
double nat zou nu weg moeten zijn; het is immers IP_Bridged? Hoe zit je aan het internet? Wel via de apple express, toch? Want de andere lan poorten op de huawei zullen nu niets meer doen. Oh en heb je je pc ook gerestart nadat je de AE had gerestart? (Of in ieder geval ipconfig /release, gevolgd door ipconfig /renew). Je pc moet nu namelijk z'n instellingen gaan krijgen van de DHCP van de AE.

Als dat niet helpt, kun je het nog eens ppoe_bridged proberen. Als dat niet werkt, weet ik het eerst ook niet meer. Het enige alternatief dat ik dan nog weet is de huawei in DMZ mode zetten; dan zou het in ieder geval ook moeten werken, maar ik weet niet of en in hoeverre dat je problemen met de apple protocollen verhelpt...
Gewijzigd door rrozema op 14 augustus 2012, 11:00
 
hugohugo
@rrozema,

Misschien ben ik niet volledig genoeg geweest, zal de situatie eens uitleggen.

Internet komt binnen via mijn telefoonlijn, deze gaat naar de Huawei.
Van de Huawei gaat die via LAN 1 naar mijn AE.

Ik kan niet direct via telefoonlijn naar mijn AE aangezien die geen modem functie heeft.

Situatie moet dus eigenlijk als volgt werken:
Telefoonlijn -> Huawei (deze mag alleen als modem functioneren) -> AE die DHCP etc doet.

Snap je wat ik bedoel zo?
 
rrozema
Yep, dat is precies wat ik ook voor ogen had. Ik ben zelf al meerdere jaren geen (a/v)dsl gebruiker meer, dus mijn kennis hiervan is inmiddels wat gedateerd. En ik weet ook niet veel van dit modem. Vandaar dat ik je zelf even wat moet laten experimenteren. Wat ik wel zeker weet is dat je een van beide bridged modes zou moeten hebben om de door jou gewenste configuratie te laten werken (heb je het inmiddels ook met pppoe_bridged geprobeerd?).

Het feit dat je geen internet meer had toen je de configuratie had gewijzigd kan meerdere oorzaken hebben en hoeft niet per se te betekenen dat het niet werkte. Daar vroeg ik eigenlijk naar. Om zeker te zijn dat het gaat werken is het namelijk niet alleen belangrijk dat je alle instellingen goed hebt, maar ook dat je een aantal dingen in de juiste volgorde doet: je moet eerst je huawei goed instellen en resetten. Dan stel je je apple express in en laat ook deze opnieuw opstarten. En daarna moet je ook nog eens je pc z'n nieuwe instellingen laten ophalen. Dit gaat het makkelijkst door hem te herstarten (maar met ipconfig kun je het zelfde effect bereiken zonder hem te herstarten als je weet wat je moet doen). Oh en wacht tussendoor steeds voldoende lang om het apparaat de kans te geven volledig op te starten.

Als je het nog eens wil proberen, laat dan even weten wat aan het eind van deze stappen de uitkomst is van de volgende testjes:
- welk ip adres, dns server en gateway heeft je pc? (gebruik ipconfig /all)
- kun je met het ping commando, je AE kan bereiken? (gebruik ping )
- Heeft je AE een extern ip adres gekregen? (gebruik de admin pagina's van je AE)
- kun je internet namen vertalen naar ip adressen? (gebruik nslookup www.google.nl. Let op de laatste punt, die is belangrijk!)
- kun je externe ip adressen bereiken? (gebruik tracert www.google.com)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT uitschakelen op de HG655d ivm Apple Extreme', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
HG655d icm Dymond wr03 repeater Huawei meer apparaten aansluiten : 2 03 nov 2017
Advertentie