obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Draadloze internetverbinding lukt niet
freeze
Het lukt mij niet een draadloze verbinding te maken. Ik heb de instructies op de installatie cd precies gevolgd en telkens krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Ik heb een Huawei HG 655 d modem. Dit modem staat vlakbij de hoofdaansluiting van de telefoon. Deze aansluiting is goed.
Ik heb ook al op de site van Huawei gekeken via 192.168.1.1 maar daar word ik niet veel wijzer van. Uiteindelijk heb ik maar weer een lan kabeltje op de modem en de computer aangesloten. Nadat ik dit had gedaan zag ik toen ik het netwerkcentrum opende dat de sterkte van het signaal afwisselend matig tot redelijk was.
Weet iemand raad? Alvast bedankt Smile
 
I R Baboon
Kan heel veel oorzaken hebben.

Staat het WIFI signaal wel aan? Check lampje op router.
Kan je het SSID zien in het overzicht van de WLAN netwerken?

Mijn ervaring is dat je die CD niet nodig hebt.
Je kan beter met de hand je aanmelden op het netwerk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
freeze
Bedankt voor je reactie, Baboon
Een router gebruik ik niet. Het SSID staat inderdaad in het overzicht van de WLAN netwerken.
Het signaal is wel iets beter geworden, maar nog lang niet optimaal.
Handmatig aanmelden op het netwerk vereist nogal wat technische kennis, die ik niet heb.
Wat kan ik verder nog doen?
 
I R Baboon
Wat voor een Windows gebruik je op je pc/laptop?

Als het goed is, heb je een stikker/velletje bij de Huawei gekregen met de netwerksleutel erop.
Dat is het standaard wachtwoord dat je moet gebruiken.
Als je het WIFI netwerk uit de lijst kiest, vraagt het besturingssysteem naar de netwerksleutel.
Dat wat op de stikker staat, moet je dan invullen.
De verbinding wordt dan vanzelf opgebouwd.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
freeze
Dat heb ik dus ook gedaan en de netwerkverbinding werd idd vanzelf opgebouwd...
 
I R Baboon
Nu komt het ingewikkelde gedeelte.

Download inSSIDer http://www.metageek.net/products/inss.../inssider/ en installeer dat op je laptop.
Check daarmee welke andere netwerken in je buurt actief zijn.
Vooral erop letten welke kanalen nog vrij zijn.

Eventueel kan je hier een screenshot neerzetten. Plaatje zegt meer dan woorden.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
freeze
Ik heb je aanwijzingen opgevolgd en inssider gedownload. Helaas kan ik het screenshot in deze tekst niet kwijt. Ik heb hem dus in de bijlage gezet.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 03 2012 18:49:30:
Bijlage is niet goed gegaan.
Hoe krijg ik een screenshot in deze tekst?
Gewijzigd door freeze op 03 oktober 2012, 18:49
 
I R Baboon
Gewoon rechttoe rechtaan via het "Browse" knopje uploaden.
Je moet wel met deze formaten werken: Toegestane bestandstypen: .gif .jpg .png .zip .rar .tar .7z

De bijlage wordt dan zichtbaar in je bericht.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
freeze
Ik maak een altijd een screenshot via alt printscreen en control v. Dat geeft nooit problemen maar hier helaas wel. Heeft dit soms met de schermopmaak te maken?
Nog maar een keer geprobeerd de bijlage bij te voegen. Het is een .png bestand, dus het zou moeten lukken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 03 2012 19:23:36:
Ik zie het al. De bijlage is te groot
Gewijzigd door freeze op 03 oktober 2012, 19:23
 
I R Baboon
Wat ik soms doe is het plaatje uploaden naar een plaatjesboer zoals Imageshack.
Dan kan je de forum url hier zo copy/pasten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze internetverbinding lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie