obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG665d modem en Apple's AirPrint
ncuppen
Wij internetten en telefoneren via Online.nl. Daarvoor hebben we een Huawei HG665d modem gekregen. Internet en bellen werkt naar behoren.

Naast onze Windows pc hebben we ook twee iPhones en een iPad in huis. Allemaal zitten ze in hetzelfde netwerk, de pc bedraad, de iPhones en iPad via wifi.

Op de iPad komt de mail binnen van één van ons. Dan is het handig als je af en toe een mailtje kunt uitprinten, op onze printer die via USB aan de Windows pc hangt. Nu blijkt printen vanaf een IOS apparaat niet zo eenvoudig. De enige manier is via een Apple-protocol dat AirPrint heet. Daarvoor moet je een printer hebben die dat AirPrint protocol ondersteunt. Dat doet de onze niet. Maar gelukkig is er software voor op de pc waarmee je een AirPrint printer nadoet. Die software heet AirPrint_installer. Zie http://forums.macrumors.com/showpost....ostcount=1. Die hebben we geïnstalleerd, maar helaas gaven beide iPhones en de iPad de melding "Geen AirPrint-printers gevonden". Dat zal wel een instellingsfout zijn, denk je dan. Na heel veel gepiel en uitproberen lukte het zowaar één keer om iets uitgeprint te krijgen vanaf een iPhone. Bij die ene keer is het echter gebleven. Tot op heden blijft die vervelende melding "Geen AirPrint-printers gevonden" komen.

Heeft iemand toevallig AirPrint in combinatie met het Huawei modem wel aan de praat gekregen?

Zoeken op internet leverde frustrerende informatie op.

Het blijkt dat het AirPrint protocol onderliggend het Bonjour protocol gebruikt, ook van Apple. Dat wordt op je pc als service geïnstalleerd als je iTunes installeert. Op onze pc is die service aktief.
Een paar gebruikers van het Huawei modem klagen dat het Bonjour protocol niet wordt ondersteund: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=4554. Dat lijkt me raar: ons modem heeft in ieder geval één keer een printopdracht via dat protocol doorgegeven.
Volgens andere gebruikers zou er aan een firmware update worden gewerkt waarin Bonjour wel (goed) wordt ondersteund. Die update was gepland voor november/december 2011 (!!). Wij hebben firmwareversie V100R001C02B023. Is dat de nieuwste? Zo nee, hoe kom ik aan de nieuwste?
Dan las ik ergens dat je IGMP snooping op het modem moet uitzetten. Bij mij geeft dat echter geen resultaat.

Moedeloos word ik ervan.
 
I R Baboon
Moet je helaas teleurstellen.
Het klopt wat je allemaal gelezen hebt.
Er was een update gepland. Wanneer die er aan gaat komen, zou ik niet durven zeggen.
Misschien komt er helemaal geen update.
Er is maar één firmware versie in omloop op de Huawei en jij hebt die ook.

Ik heb zelf geen Apple apparatuur. Dus ik heb geen ervaring met AirPrint.
Als AirPrint het Bonjour protocol nodig heeft, dan zit de bug in de Huawei en weet je waarom het niet werkt.

Van interesse is misschien dit topic:
Apple TV en Airplay problemen met Huawei HG655d verzameltopic
Daar staat een oplossing voor je probleem in bericht #61.
Ongebruikelijke oplossing, maar het werkt gegarandeerd. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ncuppen
Daar zijn we dan mooi klaar mee. En dat probleem speelt kennelijk al vanaf begin 2011? Luistert hier iemand van T-Mobile mee?

Een router achter de Huawei dan maar? Voor alle zekerheid een Airport Express van Apple bijvoorbeeld, bedraad aan de Huawei? Die zal toch wel dat AirPrint protocol ondersteunen? En dan wifi uitzetten op de Huawei en alle draadloze verkeer via de Airport Express?

Moet ik wel zeker weten dat dat dan gaat werken. Iemand ervaring?
 
I R Baboon
Je hebt kennelijk post #61 niet gelezen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ncuppen
Ja, die heb ik gelezen. Maar je weet hoe dat gaat als je de Online-helpdesk belt. Je krijgt een werkstudent aan de telefoon die van niets weet. Voordat je hem hebt duidelijk gemaakt wat je probleem is ben je 20 minuten verder, en dan realiseert hij zich dat hij jouw problem niet kan oplossen. Hij stelt voor om je door te verbinden met iemand die dat misschien wel kan. Je gaat akkoord, je staat twee minuten in de wacht en dan hoor je tuut-tuut-tuut.... Kun je weer opnieuw beginnen. Ik voel de woede al in me opkomen als ik eraan denk.

Ik heb het anders gedaan. Ik heb vandaag via Marktplaats een tweedehands AirPort Express gekocht. Op de Huawei heb ik wifi uitgeschakeld, AirPort Express erop aangesloten, via de Windows software die erbij hoort een nieuw wifi-netwerk gedefinieerd gebaseerd op de AirPort Express, alle apparaten op dat wifi-netwerk laten aanloggen, et voilá: ik kan printen vanaf de iPhones en de iPad. En dat voor drie tientjes. En zonder de helpdesk te hoeven bellen!

Bijkomend voordeel: wifi tot ver in de achtertuin! Kan de Huawei nog een puntje aan zuigen.

Het blijft schandalig dat Online het probleem niet kan/wil oplossen, maar daar ga ik me niet meer druk over maken.
 
I R Baboon
Ik vermoed dat het reuze mee zal vallen als je belt met je Bonjour probleem.
Er zal vast wel een notitie in het systeem staan met voorstel zoals aangegeven in dat bewuste topic.
En anders vraag je of ze je later terugbellen als Online de zaak beoordeelt heeft.

Maar je hebt al zelf voor een oplossing gezorgd.
Dat is ook prima. Alleen jammer dat nu twee apparaten stroom staan te verbruiken in plaats van één.

Als Online nu eens met een verklaring komt, omtrent het hele Bonjour probleem.
Dan kunnen we tenminste duidelijk geven aan iedereen.
Ik heb al een hele tijd zitten te verkondigen dat er een update zou komen.
Maar blijkbaar is niemand in staat om mijn een seintje te geven als die update er niet komt.
Sta je dan met je goed vertrouwen. Helpless
Dat was ook niet netjes van Online...!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jeff
Online ontkent dat er een update aankomt (Zojuist nog 30min.aan de lijn gehangen ivm problemen)
Het enigste wat zij zeggen is je dan maar zelf een modem moet kopen en die maar aansluiten ipv de huawei, Als je dan aankaart dat je geen telefoon hebt zeggen ze dat het je het dan maar zo moet laten.
Veder proberen ze je af te schepen met het forum hier waar het Online Support Team actief zou moeten zijn Kan iemand dit bevestigen ?
3343509335
 
I R Baboon
Misschien moet je aan Surya vragen hoe hij/zij het wel voor elkaar kreeg om een vergoeding te krijgen.

Och, Online heeft wel vaker beweerd dat er updates eraan komen. Zelfs geheel officieel op hun eigen site.
Daar is niets van terecht gekomen.
En we weten nog steeds niet, hoe het nu werkelijk zit.

Het Online Service Team hebben we ook!!!
Je moet wel in de tijd reizen om er contact mee te leggen: Laatste Bezoek -> september 20 2011 11:41:00 Whip
http://online.gebruikers.eu/profile.p...ookup=4211
Dus die route bestaat volgens mij niet meer.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Gudrunu
Ik heb sinds gisteren een huawei 6555 modem en problemen met air-print. Gebeld en via een geleende laptop een kabelverbinding gemaakt om zodoende de firmware update binnen te halen. Nog steeds dezelfde problemen. Ik wordt er gek van! De klanten"service"dame stelt doodleuk dat Online Internet anbiedt en dat -als ik er andere apparatuur zoals een printer o.i.d. Op wil aansluiten- zij hiervoor niet verantwoordelijk zijn en geen ondersteuning kunnen bieden!
Ik heb alle suggesties en oplossingen op het forum gevolgd en geprobeerd maar kom geen steek verder.
WIE KAN MIJ HELPEN?
 
I R Baboon
Dus je hebt versie ...B050 nu op je modem?
En heb je na de update ook een fabrieksreset uitgevoerd?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG665d modem en Apple's AirPrint', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie