obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Zyxel P-2602HW-D1A + meerdere pc's Instellingen voor T-mobiel online ADSL Extra (Family)
a
Wie kent de juiste instellingen voor het modem Zyxel P-2602HW D1A?

Ik heb een ADSL Extra abonnement, maar als ik de instellingen van dit forum hiervoor (Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC, VPI / VCI 8 / 35) overneem kan ik slechts met 1 pc tegelijk draadloos op internet.

Sommige gebruikers suggereren de mode Routing in te stellen, maar dat werkt bij mij niet.

Alvast hartelijk dank voor de hulp.
 
I R Baboon
Wat voor een ip adres krijgt die pc?
Begint het met 212.64.XX.XX?
Of begint het met 192.168.XXX.XXX?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
a
212.64.XX.XX ale ik tenminste handmatig 192.168.1.2 instel om bij het modem te komen, maar dan kan ik niet op internet.
 
I R Baboon
Dan krijgt je pc het WAN ip adres van de provider.
Je modem zit nu in bridge modus en niet in routing modus.

Als je kijkt bij Status -> System Status -> System Mode zie je daar bridging staan in plaats van routing.

De vergissing is verklaarbaar.
Bridging in het RFC1483 protocol heeft niets te maken met het functioneren van de router.
Dat heeft alleen betrekking op de verbinding tussen modem en het Online netwerk.
Bij sommige modem/routers moet je dat apart instellen om een verbinding te krijgen. Daarom wordt dat zo weergegeven.
Bij de ZyXEL hoeft dat niet.

De router moet zelf wel routen om een intern netwerk mogelijk te maken.
Dus je moet bij de WAN instellingen voor routing kiezen i.p.v. bridge.
Dan krijgt je pc weer een normaal 192.168.1.xxx ip adres.

Succes!
Gewijzigd door I R Baboon op 24 oktober 2012, 01:31
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
a
Hartelijk dank voor je tip.

Helaas krijgt mijn pc alleen geen geldig ip adres als ik de WAN mode verander naar Routing. Bij de instellingen van het Zyxel modem wordt bij de keuze voor Routing en RFC1483 ook gevraagd om een ip adres in te stellen (nu staat deze op 0.0.0.0).

Hoe krijgt mijn pc weer een normaal 192.168.1.xxx ip adres?
 
Lutz
Je kan op de LAN kant de DHCP server instellen. Daar gaat blijkbaar nog iets mis. De DHCP instellingen zitten in de buurt waar je het IP adres van het gateway kan instellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Lutz zit op het goede spoor.
Check de DHCP server van de Zyxel of die actief is (hij moet op 'server' staan).

Heb nog even gezocht in de kelder van het forum...Yeah
En heb hier twee interessante topics gevonden:

Geen internet met Zyxel P-2602HW-D1A
en
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra?


Blijkbaar wijken de instellingen toch af van wat er in de FAQ staat.
Je kan ze eens uitproberen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Ik heb dan wel geen kelder, maar een kast. Daar ligt ook nog zo een reuze knuffelbeest. Ik zal hem in het weekeinde afstoffen en kijken, of de instellingen kan uitvissen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 26 2012 18:39:57:
Ik heb even gekeken: wat gebeurt indien je instelt op WAN kant:

Routing, RFC1483, LLC, juiste VPI/VCI, DNS servers

op de LAN kant moet je wel DHCP server aan zetten.

Ik denk dat bij Bridged mode maar een computer kan worden aangesloten.
Gewijzigd door Lutz op 26 oktober 2012, 18:39
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
a
Dank voor de tips. Ik ben met de DHCP instellingen aan de slag gegaan.
Probleem is alleen dat als ik LAN>DHCP op 'server' zet ik ook een IP Pool Starting Address en Pool Size op moet geven. Geen idee waar ik die vandaan haal.


PS. Verder werkt WAN>Routing alleen bij 'enet encap' want bij 'RFC1483' wordt om het invullen van een IP Address gevraagd.
 
Lutz
Op de LAN kant kan je zelf iets opgeven. Probeer eens:

Router adres: 192.168.1.1

Adress pool: start adres: 192.168.1.51
end adres: 192.168.1.120

Belangreik is dat de eerste 3 blokken identiek zijn bij router en adress pool.

Zonder internet kabel kan ik wel RFC1483 zonder ip adress instellen. Ik kan het niet meer testen, omdat ik intussen VDSL2 heb.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel P-2602HW-D1A + meerdere pc's Instellingen voor T-mobiel online ADSL Extra (Family)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie