obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
NAT Strict Thomson TG712
erde0
Sinds een aantal weken zit ik te worstelen met NAT Strict problemen tijdens het gamen, sinds dag 1 heb ik elke dag problemen gehad met Online en Thomson router.
Alle poorten staan open, ik heb een aparte SWEEX router aan mijn Thomson aangesloten, poorten naar mijn SWEEX router geopend via mijn THOMSON router en via mijn SWEEX poorten geopend naar mijn pc.

In het begin liep alles nog een beetje soepel, 2 weken gingen om en ja, alweer problemen met poorten en NAT Strict.
Sindsdien krijg ik poorten ook niet meer open, UPnP staat op allebei de routers open, poorten staan open (Minecraft server mee getest), en dan probeer ik het met GTA IV, krijg ik hem niet aan de praat.

Ik heb T-Mobile meerdere keren gebeld, en telkens kwamen ze aan met "kabel voor 5 seconden los trekken OF router resetten".
Dit heeft natuurlijk allemaal geen zin, ik heb namelijk een heel netwerk hier thuis gebouwd en wil het niet door 1 rotte router gaan verpesten.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Naar mijn mening sla ik dat ding gewoon kapot en stap ik gelijk over naar een andere provider. Dit schiet namelijk niet op voor mij.
 
I R Baboon
Maak van die Sweex een switch/access point en je hoeft alleen nog maar de poorten te openen in de Thomson.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
erde0
Ik ben bang dat dat niet veel gaat oplossen voor mij, ik heb een tijdje gewoon NAT Open gehad.. Ik heb nu GTA IV laatst dus gehaald om samen met mijn groep te spelen en ik ben de enige die niet kan connecten.

Ik zit nu al 3 dagen een manier te vinden om poorten te openen, ik heb routers een hard reset gegeven en mijn hele IP Plan maar opnieuw uitgevoerd wat me 'n tijdje heeft gekost, maar ja.. Thomson Router doet weer eens moeilijk om maar niet samen te werken waardoor ik een paar uur voor niks heb weggegooid.
 
Lutz
Volgens mij heb je gewoon ADSL2. Dan kan je toch een willekeurig modem kopen en aansluiten? Of je gaat upgraden naar FiberFast, dan krijg je een Huawei modem van Online in bruikleen. Persoonlijk ben ik voorstander van andere modems. Voor ADSL2 heb ik altijd een Fritzbox 7170 gebruikt en geen problemen ermee gehad.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Twee routers achter elkaar laten 'routeren' is geen probleem.
Alleen moet je geen enkele fout maken in de setup van die twee.
Daarom mijn eerdere voorstel, omdat die setup eenvoudiger is.

Als je een gedetailleerde beschrijving geeft van je instellingen op beide routers, kan ik misschien iets zeggen daarover.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
erde0
THOMSON ROUTER:
192.168.1.254 STANDAARDGATEWAY
Alle poorten zijn geforward: 4000-60000 naar 192.168.1.64

SWEEX:
192.168.1.64 WAN
192.168.2.1 LAN
Alle poorten zijn naar 192.168.2.7 (MIJN PC): 4000-60000 geforward

Ik zie hier totaal geen probleem inzitten, het ligt volgens mij gewoon echt aan mijn Thomson Router die het nu gewoon begeeft.
 
I R Baboon
Heb je de mogelijkheid om de pc direct aan te sluiten aan de Thomson?
Dan kan je al beginnen iets uit te sluiten als mogelijke oorzaak.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
erde0
Hoe raar het ook klinkt, ik kon net met een bepaald game ineens niet meer hosten.. Ik restart routers paar keer opnieuw op, doe opnieuw forwarden en toen kon ik wel hosten.. Ik snap hier echt helemaal niks meer van.
Ik laat het nog weten als ik met andere games wel kan joinen en me NAT open staat.
 
I R Baboon
Werk je met statische ip adressen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
erde0
Voor werkplekken in huis gebruik ik statische IP, voor tablets en mobieltjes gebruik ik gewoon DHCP.
Ik vind het maar raar. Voor bepaalde programma's en spellen laat hij NAT open zien, voor andere dan ook weer niet alsof hij maar een beperkt aantal poorten accepteert..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT Strict Thomson TG712', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
Nat type strict! Helpdesk : 2 21 okt 2014
Fritzbox 3370 achter TG712 Thomson meer apparaten aansluiten : 2 16 sep 2014
Advertentie