obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
eMule Low ID, TCP test failed
jist
Sinds ik fiberfast vdsl met het Huawei HG655d modem heb, geeft mijn eMule enkel nog Low ID, en bij poort test: TCP test failed.

Aan mijn computer is niets veranderd, enkel dus het modem en de vdsl verbinding.

Ik heb op het router de juiste poorten geforward, en zelfs de firewall even helemaal uitgeschakeld.
Dit helpt allemaal niets.

Er zijn dan volgens mij 2 mogelijkheden:
- de firewall in het modem blijft ergens actief, ook al lijkt hij uitgeschakeld
- de vdsl server van t-mobile / online houdt bepaalde poorten gesloten

Zijn er hier vdsl/huawei gebruikers die wel 'groene pijltjes' hebben met eMule?
 
Lutz
Indien je de Huawei eerst uit zet met de schakelaar, en dan naar een minuut wachten of zo weer aan zet, heb je dan hetzelfde resultaat?

Het lijkt mij sterk dat Huawei voor ADSL geen porten afsluit en voor VDSL2 wel.

Je kan ook nog proberen ergens upnp aan te zetten...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Wijst de poort regel in de Huawei nog naar de pc?
Werk je met dynamische ip adressen of met statische?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jist
De PC heeft een statisch adres (192.168.1.2)
De forward regels lijken mij helemaal ok.

Ik heb o.a.:

- de stroom een half uur van de Huawei afgehad
- de firewall op de Huawei uitgeschakeld
- DMZ voor 192.168.1.2 geprobeerd
- upnp aangehad in router en eMule

Dit haalt allemaal niets uit. De benodigde poorten blijven dicht.
(Ook getest met www.yougetsignal.com)


PS,
Ik zie in de router onder: Geavanceerd > Routering twee tabs genaamd statische routering en Dynamische routering.
Hier heb ik niets in gewijzigd. Is dat goed?
Gewijzigd door jist op 19 november 2012, 14:40
 
I R Baboon
Bij normaal gebruik heb je niets aan routering. Die mag je zo laten.

Heb je ook gekeken naar de firewall op je pc of die goed staat ingesteld?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jist
Yep, de firewall (Comodo) is goed geconfigureerd, en ik heb hem ook uit gehad bij het testen.
Zoals ik al aangaf is er aan de PC ook niets relevants veranderd. Met de Thomson en adsl ging het ook prima, sinds de overgang naar vdsl en de Huawei niet meer.

Ik zou wel willen weten of er hier iemand is die eMule gebruikt, en met vdsl en de Huawei gewoon 'groene pijltjes' (high ID) heeft?
 
I R Baboon
Maak eens een screenshot van de poort regel die in de Huawei hebt aangemaakt.
Misschien zie ik iets wat niet klopt.

Heb je al eens je eMule geüpdatet naar een nieuwere versie?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jist
Alstu:

(eMule zit al een lange tijd op dezelfde versie; v0.50a)

edit: screenshot verwijderd, probleem opgelost, zie onder.
Gewijzigd door jist op 21 november 2012, 20:30
 
Lutz
Als laatste optie kan je eerst het modem op fabrieksinstellingen resetten en opnieuw opstarten. Stel verder in, dat je het IP adres per DHCP krijgt en dat upnp in modem en emule aanstaan. Eigen regels in firewall uitzetten. Start dan nog een keer modem opnieuw op en zodra internet weer beschikbaar is ook de computer. Misschien is het modem door de omzetting naar VDSL2 in de war gekomen. Werkt het dan nog steeds niet, dan ligt het of aan het modem, of aan online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jist
Bedankt Lutz!
Jouw suggestie was de aanzet tot de oplossing.

En I R Baboon uiteraard ook bedankt!

Na de hardware reset werkte het opeens wel via upnp.
Na wat bladeren in de Huawei menu's begrijp ik nu wat er waarschijnlijk gebeurd is. Toen ik het modem ontving had ik nog een paar dagen adsl verbinding, en werd later 's nachts omgezet naar vdsl en deed het de volgende dag automatisch weer.

De poortregels, en blijkbaar ook het upnp gedeelte waren waarschijnlijk gekoppeld aan 'WAN1', wat dus adsl is, en niet aan WAN2 (vdsl)
Nu alles opnieuw goed ingesteld en het gaat weer als de brandweer.

Ik zie onder 'WAN' nog wel adsl2 aangevinkt als 'geactiveerd'.
Kan ik die regel veilig verwijderen?

85eUD
Gewijzigd door I R Baboon op 22 november 2012, 01:30
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'eMule Low ID, TCP test failed', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
test Grappig : 2 21 nov 2016
Test Thomson TG 712 Storing : 6 20 dec 2013
Port mapping failed Thomson configuratie en problemen : 20 10 mrt 2011
Laag emule ID na firmware update livebox Snelheid : 4 05 okt 2009
De online snelheidscontrole test Algemeen : 1 22 sep 2009
Advertentie