obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid en Grabit
ns_joep
Hallo,

ik ben minder tevreden over de downloadsnelheid van mijn Orange ADSL Family 20 Mb die ik behaal in nieuwsgroepen.
De snelheid met downloaden en het openen van internetpagina's en binnenhalen/verzenden van mail is ronduit tevredenstellend. Enkel het downloden met Usenetreader Grabit valt zwaar tegen.

Waar ik bij XS4all eerst nog 200 kb/S haalde op een 2 Mb lijn met Newszilla, haal ik op de Orange newsserver in gunstige gevallen nog maar 90 kb/s en in het slechtste een bedroevende 30.

Dat is ronduit slecht te noemen. Maar word ik hier nu "geknepen" of staat er wat dicht en moet ik iets configureren vóór dat het optimaal werkt ? Wie helpt mij een tevreden Orange klant worden Cool
Gewijzigd door ns_joep op 10 oktober 2006, 17:26
Met groet,
Joep
 
Richard
Het probleem ligt gewoon bij de Orange newsserver, die is niet bepaald lekker om te gebruiken, bagger ook wat retentie betreft.
Het ligt dan ook niet aan configuratie instellingen bij mijn weten.

Ik heb zelf een payserver accountje bij Eweka. Uitstekende retentie en ik zit daar met de maximale snelheid te downloaden met 4 lijntjes, kosten: 7,50 per maand.

Greetings, Richard.
 
ns_joep
Ik geloof best wel dat de server van Orange niet 't jè van het is Cool
Echter ook als ik inlog op Newszilla van XS4All waar ik tot 23-10 een account heb, loopt een download niet echt snel.

Ik wacht het even af tot ik 'n lijntje van Eweka kan proberen, er zijn nog wel een aantal collega's die daar een account hebben.
Gewijzigd door ns_joep op 11 oktober 2006, 14:03
Met groet,
Joep
 
Richard
Als er al geknepen word dan is het op de server van Orange zelf. Ik download hier met grabit van Eweka met meer dan 1800 kbyte/sec, dus zeg maar 1,8 megabyte/sec. en da's mooi.Smile
Mijn modem is ingetraint op iets van 18864 of zoiets.
Greetings, Richard.
 
ns_joep
Oh even dacht ik te lezen dat je op de Orange-server met Grabit op deze snelheid kon downen, maar je zit bij Eweka.
Nou ik heb er Eur. 7,50 tegenaan gegooid en probeer het vandaag of morgen zelf uit. Ik had in mijn rekensom over totale kosten (Orange+KPN) er al rekening mee gehouden dat als de snelheid bij Orange mocht tegenvallen ik altijd nog terug kon vallen op Eweka.

Het zou natuurlijk leuker ($$$$) zijn als het niet nodig was. Smile
Met groet,
Joep
 
Richard
Zou zeker leuker zijn als het niet nodig was, maarja... TweakDSL is een provider met uitstekende newsserver in zijn abonnement.
Doch als je dan gaat tellen...
23,50 (Orange abo 20mbit) + 7,50 = 31 euro.
De KPN kosten tel ik even niet mee want die heb je bij Tweak ook dus dat streep je tegen elkaar weg.
Het Tweakdsl 20mbit abo kost echter 49,95, dus ondanks de extra kosten voor Eweka ben je toch nog 18,95 euro per maand goedkoper uit dan bij de eerstvolgende beste provider die voorzien is van eigen goede newsserver met ook een lange retentie.
Daarnaast krijg je daar maar 10mbit downloadsnelheid. Als je hoger wilt kost je dat 14,95 p/m extra en dat probleem heb je met Eweka niet.Smile
Dus ach... het valt allemaal nog wel mee.

Greetings, Richard.
 
ns_joep
Ja, je hebt volkomen gelijk. Ik heb deze keuze ook bewust op deze berekening gemaakt.
Nu is de snelheid bij downloaden op Eweka 1328 KB/s en bij het samenvoegen zakt dat dan natuurlijk weer in.
Maar al met al ben ik ruim tevreden. Zowel over snelheid als over de kosten. Cool
Met groet,
Joep
 
Richard

Quote

Nu is de snelheid bij downloaden op Eweka 1328 KB/s en bij het samenvoegen zakt dat dan natuurlijk weer in.

Daar zou een ietwat snellere pc of wat meer geheugen wellicht bij kunnen helpen. Ik heb een AMD 2000+ (ook een oudje dus) met 512mb bij mij zakt hij niet tot nauwelijks in bij het samenvoegen.

Maar het is wel fijn te horen dat het lekker snel gaat en je tevreden bent, da's het belangrijkst.Smile

Greetings, Richard.
 
ns_joep
Da's niet zo leuk om te lezen, want mijn ASUS A7N8X-DeLuxe met AMD AthlonXP 3200+ en 1 Gb in aan geheugen in Dual-Channel mode zou dus eigenlijk beter moeten presteren veronderstel ik zo. Sad
Met groet,
Joep
 
ns_joep
De downloadsnelheid is goed, alleen zakt die in als de CPU wat anders doet wat blijkbaar intensief werk voor hem is zoals het samenvoegen van posts.
Met groet,
Joep
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid en Grabit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie