obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsprobleem na VDSL migratie verzameltopic
ppols
hoi,

ja ik heb met meerdere pc/laptops met verschillende systemen testen gedaan waarbij ik
router hard reset gaf, alles eraf en 1 kabel erop.
blijf zelfde down/up hebben en rare is ook HEEL steady

meest maffe is dat voor fiberfast ik 900 kB down en 100 kBup had dus samen 1000
en na fiberfast upgrade had ik opeens 500 kB down en 300 kB up.
Klantenservice blijft aangeven dat snelheid van 3,5 mB/s binnenkomt op router
maar dat heb ik nog NOOIT gezien in de praktijk.
Sterker nog het is zwaar knudde dit, dat dit niet verholpen is.


mijn idee is dat wel snelheid binnenkomt op modem, maar dat deze dat niet doorgeeft door een instelling.
Rare is dat dat toch met een hard reset verholpen moet worden.

Kan ik niet voorbeelden krijgen van instellingen voor fiberfast modem?

systemen getest:

win7 64bit
mac
xp
vista
 
Lutz
Heb je al geprobeert het modem terug in fabriekstand te resetten, en vervolgens opnieuw laten opstarten? De instellingen van fiberfast staan op dit forum in de faq.
Alleen komen deze instellingen weer van zelf terug bij het herstarten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ppols
ADMIN, ik weet niet WAT je hebt gedaan,

maar je bent een HELD.

5 maanden rotzooien, ik had meteen naar je moeten gaan. omg

3,5 mB/s down
500 kB/s up
Gewijzigd door ppols op 21 november 2012, 22:38
 
Lutz
Dat betekend rond 28000kb/s downlink. Netjes.

het betekend ook rond de 400kb/s upload.

Ook netjes....
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Xaverius
Dag,

Wat is nu de oplossing? Ik heb nl precies hetzelfde probleem: zelfde modem zelfde drop in snelheid na upgrade naar fibrefast. En ik krijg ook dezelfde reactie van de HD, 'het ligt aan uw modem'


HELP!

Groet,
Xaverius
 
Lutz
De oplossing ken ik ook niet.

Je kan proberen: modem naar fabrieksstand terugzetten, vervolgens modem uitzetten met schakelaar, een minuut wachten, dan modem weer aanzetten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
DynaGlide
Sinds 13 nov. over op Fiberfast van Online en al 5x met de helpdesk gebeld.
De 5e keer eindelijk iemand die zei: We sturen een nieuwe modem.
Vandaag 23 nov. nieuwe modem, maar helaas nog steeds een trage verbinding.
Onderstaande gegevens van de modem.

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 3080
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 33756
Verbindingstype VDSL2
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 16.3
Downstream SNR (dCool 6.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 6.8
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.6
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 0
Upstream FEC errors 0
Downstream FEC errors 0

Op verschillende speedtest sites geweest en allemaal geven ze een snelheid neer van rond de 4400 kbps.
Op onze oude ADSL verbinding en modem kwam ik op ongeveer 6400 kbps uit.
Uitgaande van hetgeen de modem aangeeft bij de downstream lijnsnelheid zou ik toch op zijn minst 20000 kbps moeten halen.
De speedtesten zijn gedaan op 2 pc's en 3 laptops en allemaal dezelfde snelheden,

Weet iemand een oplossing ?
 
Xaverius
Dag Lutz,

Tja dat heb ik al enkele 10-talle keren geprobeerd. En nog veel meer, zoals de firewall van het modem uit, alle andere verbindingen dan de vdsl2 verwijderd. Het bleef bij de belabberde 4 mbps. Ik had er bijna 8 voordat ik aan dit fiberfast avontuur begon.
Iemand een andere suggestie?

MVG,
Xaverius
 
Lutz
Met helpdesk bellen en zeuren. Ze kunnen de line meten en eventueel het DSLAM resetten. Welke afstand heb je van de centrale?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Xaverius
Dag,

Ik heb voordat ik me tot dit forum wendde al drie maal met de helpdesk gebeld. Vele uren bij elkaar. Ze zeggen dat er 36 Mbps bij mij binnenkomt. Met het modem kunnen ze me niet helpen (is hun modem!!).
Hoopte op dit forum iemand met verstand van modems te vinden. Iemand?!
Ik ben echt behoorlijk wanhopig. We hebben een gezin van 6 personen, allemaal internetgebruikers. We zouden van 8 Mbps naar 30 Mbps gaan. Nu zitten we op 4!
Lutz wel bedankt voor het meedenken.

HELP!

Xaverius
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsprobleem na VDSL migratie verzameltopic', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Advertentie