obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
snelheidsverhoging november 2012
I R Baboon
Intainwaardes zijn zeer behulpzaam om een inschatting te maken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Dat is ook logisch.
Hoe langer de telefoonlijn, hoe zwakker het signaal is wat erdoor komt.
De telefoonkabel is nooit bedoeld voor digitale signalen.
De kabel is bedoeld voor laag frequente, analoge spraak.
Ik vind het nog steeds een knappe technische prestatie om zoveel data door twee 'simpele' draadjes te pompen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
WillemWilliams
@LMguy,

Hartelijk dank voor het duidelijke en uitgebreide verhaal.
Ik wacht even af of ik die verhoging nu krijg of niet.
Ik ben dit topic begonnen met de vraag of er meer mensen blij zijn gemaakt met deze dode muis. Dus niet of ik er wel of niet recht op heb.
Hier de tekst uit de mail die ik ontving:

We hebben goed nieuws: uw internetsnelheid gaat gratis omhoog. Uw downloadsnelheid is op dit moment maximaal 8 Mb/s en komt per 18-11-2012 te liggen tussen de 10 en 20 Mb/s. Het is mogelijk dat uw internet- en telefonieverbinding.............etc

Mocht ik de hogere snelheid niet krijgen is dit inderdaad heel slecht gecommuniceerd.

ADSL mag dan een "goedkope" techniek zijn maar als ik moet upgraden naar ADSL extra voor die hogere snelheid tussen de 10 en 20 Mbit/s zou een 3 in 1 abonnement van kabelaar ziggo zeker voordeliger dan upgraden bij online.....
tv+telefonie+internet
online: 17,75 (ziggo)+12+25= € 55 (met een snelheid tot 20 Mbit/s)
ziggo alles in 1 plus = € 53 (met een snelheid tot 60 Mbit/s)

De keus lijkt me dan niet moeilijk....
 
WillemWilliams
@LMguy,

Tsja, het zou kunnen dat waar online het over internetsnelheid heeft, ze bedoelen de maximaal haalbare snelheid.
Alhoewel ik me dat eigenlijk niet voor kan stellen.

Mocht ik de hogere snelheid niet krijgen zijn er driedingen fout gegaan.
1 Ik had het eerste mailtje niet mogen ontvangen ( of een duidelijkere tekst)
2 De helpdeskmedewerker heeft zich ook vergist
3 Nu', zo'n 3 weken verder, had ik dan wel eens een gecorrigeerde mail mogen ontvangen

Kortom, het kan niet anders of ik krijg de verhoogde snelheid Smile Ik wacht het rustig nog 2 dagen af....
 
WillemWilliams
Vanmiddag gebeld door online.
De snelheid was nog niet omhoog. De medewerkster zei dat ze de intrainsnelheid wel omhoog zouden kunnen doen maar dat dan de stabiliteit minder werd. Ik zei: “doe dat dan maar want ik zit 1300 meter van de telefooncentrale dus dat risico durf ik wel te nemen…..”
Vervolgens zei dat ik dan toch ook ADSL extra moest nemen want dat had ook in de e-mail van 16 november gestaan. Nou ik kan de mail hier exact kopiëren maar dat staat er echt niet in!
Na het hele verhaal nog eens doorgenomen te hebben zei ze dat ik dan ADSL extra zou krijgen met korting tot de prijs van ADSL basis. “Ik zal u doorverbinden met de afdeling abonnementen…”
Na heel lang wachten moest ik bij die afdeling het hele verhaal opnieuw uitleggen. Uiteindelijk zou ik ADSL extra moeten nemen en dan kreeg ik de eerste 6 maanden korting maar daarna moet ik 50% meer betalen, € 30,- per maand.
Dan zijn er zeker betere alternatieven te vinden. Ben ik dus niet op in gegaan. Was een heel tevreden klant maar door deze communicatie ga ik op zoek naar wat anders.
 
I R Baboon
Je bent vrij om de aanbieder te wisselen.
Je kan naar de kabel of naar een andere xDSL aanbieder.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
WillemWilliams
Het spijt me dat ik leden van dit forum heb bezig gehouden met iets wat helemaal niet nodig was geweest.
Hieronder de tekst van de mail waar het mee begon:

Ons kenmerk: CONN_1353087234413
Uw klantnummer: xxxxxxx

Gratis snelheidsverhoging van uw internetverbinding
Geachte heer Xxxxx,

We hebben goed nieuws: uw internetsnelheid gaat gratis omhoog. Uw downloadsnelheid is op dit moment maximaal 8 Mb/s en komt per 18-11-2012 te liggen tussen de 10 en 20 Mb/s. Het is mogelijk dat uw internet- en telefonieverbinding door de werkzaamheden die hiervoor nodig zijn enkele minuten verbroken wordt. De verbinding komt in bijna alle gevallen vanzelf weer tot stand. Mocht dat niet zo zijn, dan adviseren wij u om uw modem opnieuw op te starten. Dit doet u door de stekker van uw modem uit het stopcontact te halen, een minuut te wachten en deze weer aan te sluiten.

Vragen?
Surf naar www.online.nl/klantenservice. Of bel met onze klantenservice op nummer 0900 9515 (€ 0,15/min). Houd bij telefonische vragen uw klantnummer bij de hand, deze vindt u bovenaan deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Online
 
I R Baboon
Hoezo spijt?
Dit forum is toch om info te delen en elkaar te helpen..
Volgens mij voldoet dit topic aan die criteria.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
WillemWilliams
Mailtjes met goed nieuws rondsturen kunnen ze goed bij online.
Hier was voorganger orange ook al zeer bedreven in.
Vervolgens doen ze niet wat ze in mailtjes beloven.
Ik ben sterk aan het overwegen mijn rechtsbijstandverzekering hier eens op te zetten. Zijn er meer mensen die mee willen doen?
 
Tiger

Quote

WillemWilliams schreef:

Mailtjes met goed nieuws rondsturen kunnen ze goed bij online.
Hier was voorganger orange ook al zeer bedreven in.
Vervolgens doen ze niet wat ze in mailtjes beloven.
Ik ben sterk aan het overwegen mijn rechtsbijstandverzekering hier eens op te zetten. Zijn er meer mensen die mee willen doen?



Denk dat het weinig zin heeft wat jij van plan bent want wat bij de een werkt werkt bij de ander niet.
De snelheid van je internet verbinding valt of staat bij de afstand tot de centrale en de bekabeling in huis en uiteraard de instellingen.
En als je niet tevreden bent kan je nog altijd overstappen naar een andere provider maar ieder heeft zijn voor en nadelen dus overweeg het maar.

Groet Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheidsverhoging november 2012', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen na snelheidsverhoging (12/12/2012) Livebox configuratie en problemen : 5 22 dec 2012
Mijn begin van november met online. Opleveringsproblemen : 1 05 nov 2009
Snelheidsverhoging 2008 Algemeen : 131 19 okt 2008
duidelijke datum snelheidsverhoging Algemeen : 7 02 sep 2008
Snelheidsverhoging, orange schaam je! Snelheid : 3 13 mei 2008
Advertentie