obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wel draadloze verbinding, geen internet
dtmn
Wie o wie kan mij helpen

Heb geruime tijd problemen met mijn verbinding. Na opstarten heb ik doorgaans internet voor een aantal minuten. Daarna valt de verbinding met internet weg. Geel uitroeptekentje rechtsonder bij mn verbingspicto. Probleemoplosser: de verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem is defect. EChter wel verbinding dan met mn andere laptop, desktop en iphone. M.a.w. internet doet het wel degelijk, modem is niet kapot.

Ik heb windows 7, realtek rtl8192ce 802.11n netwerkkaart, huwaei hg655d modem/router.
Volgens eigenschappen van de netwerkkaart heb ik de meest recente drivers. Ik heb windowsfirewall (standaard) en de standaard firewall op dehuwaei staat ook aan.

Reset van de huwaei levert niets op, vaste ip voor m'n laptop levert niets op, google dns (8.8.8.8 en 8.8.4.4) helpt niet.

Als ik geen verbinding heb kan ik bovendien niet in de config van mn modem komen. Ping 192.168.1.1 resulteert dan ook in 4x time out, bij wel verbinding 4x antwoord zonder verlies.

Ik word zo langzamerhand gek hiervan, wie o wie van jullie heeft nog ideeen????
 
dtmn
Kanaal is reeds aangepast en staat optimaal
 
I R Baboon
Oplossing is simpel.

Download een Linux distro en zet die op CD of een flash medium.
Boot daarop de laptop en check of je op Linux hetzelfde probleem hebt.
Zo ja, dan is het een hardware probleem.
Zo niet, dan is het een software probleem.

Als het een software probleem is, kunnen we verder gaan graven.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dtmn
Wil dat wel proberen, maar is daarbij nog relevant dat ik met de laptop elders zonder problemen wel gewoon via wifi internet kan ontvangen??
 
I R Baboon
Ja, dat is relevante informatie die nog niet bekend was.
Als op andere plaatsen de laptop prima functioneert, is er geen hardware defect.

Is de afstand tot de router geen probleem?
Als je er vlak naast zit, heb je nog steeds hetzelfde fenomeen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dtmn
Jep
 
I R Baboon
Dan start je laptop eens op in beveiligde modus met netwerkmogelijkheid. (tijdens booten [F8] ingedrukt houden)
Test dan opnieuw.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dtmn
Het lijkt erop dat ie in veilige modus geen problemen geeft. Hij staat vanaf vanmorgen aan en geen problemen. Na een half uur normale modus was het weer bal...
 
Lutz
Wij moeten eerst uitzoeken of je ook bedraad een probleem hebt. Dus zet een je WLAN uit en gebruik een kabeltje.

Verder zou ik om te testen de DNS servers van Online gebruiken. Ik verwacht dat het dan werkt.

Indien ik gelijk heb, wil je dan inSSIDer downloaden en installeren?

Zij verder oop mijn topic over WLAN in help de helpdesk.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
dtmn
Ik heb de laptop nu aan de kabel hangen en vooralsnog is de verbinding stabiel. Echter hij hangt nog geen uur dus of dat representatief is is nog maar de vraag. Overigens heb ik de google dns ingesteld staan (8.8.8.8 en 8.8.4.4). ik zou de online dns niet weten en vraag me uberhaupt af of dit uitmaakt?

Wel alvast ff inSSider gedraaid (zie bijgevoegd attachement).
dtmn voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel draadloze verbinding, geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie