obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Problemen na snelheidsverhoging (12/12/2012)
RonaldC
Afgelopen week zou de aangekondigde snelheidsverhoging plaats vinden. Op dat moment lag de verbinding er uit, dus heb ik de stekker uit de modem getrokken, even gewacht en weer ingestoken.
De verbinding was hersteld en internet werkte weer.

Echter, nu vliegt om de haverklap de verbinding er uit, blijft dan een minuut weg en reactiveert zich daarna weer.
Eerst dacht ik dat het gewoon het netwerk was en dat het even tijd nodig had, maar dit duurt nu al enkele dagen en soms is het zelfs nodig om nogmaals de stekker uit de modem te trekken.
Ik kreeg steeds meer het vermoeden dat het aan de modem ligt.

Net was het weer zover, dus probeerde ik via 192.168.1.9 in de modem te komen, maar ik kreeg geen toegang, wat mijn idee versterkt dat het aan het modem ligt.
Ik kreeg wel nog af en toe contact met website met een .nl domein, maar .com's deed hij al niet meer. Ook pingen naar google.nl deed hij niet meer.
Modem powerless gemaakt en we kunnen weer.

Toen ben ik screenshots gaan maken van de instellingen in de modem (om ze als backup te hebben als we een nieuwe modem zouden moeten) en kwam in de Firewall > Policies > Security Log terecht en zie daar een hele hoop rode event meldingen.
Daarnaast zie ik nu hier dat de F@st 3203 uitgefaseerd wordt en nu vraag ik me af of onze modem niet gewoon te oud is om met de huidige (snelheids)wijzigingen om te gaan?

Een copy/paste van een aantal meldingen (met name de melding mbt SYN packet komt vaak voor):
Dec 16 22:43:01 2012 Uitgaand verkeer Geblokkeerd - NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.21:59935->204.93.223.146:80 on ethoa7
Dec 16 22:43:00 2012 Uitgaand verkeer Geblokkeerd - NAT out failed Packet not in tcp window: TCP 192.168.1.21:59677->74.125.136.18:443 on ethoa7

Iemand tips en/of ideeën?

Alvast bedankt!




** toevoeging **

Deze melding staan er in na het opnieuw opstarten van de modem:

Dec 16 22:48:37 2012 Firewall fout Firewall internal NAT Error: No free NAT IP
Dec 16 22:48:37 2012 Firewall Setup Firewall internal Firewall configuration succeeded
Dec 16 22:48:36 2012 Firewall Setup Firewall internal Starting firewall configuration
Dec 16 22:48:33 2012 Firewall Setup Firewall internal Firewall configuration succeeded
Dec 16 22:48:33 2012 Firewall Setup Firewall internal No IP for NAT - connections may fail [herhaald 2 maal, laatste keer op Dec 16 22:48:33 2012]
Dec 16 22:48:32 2012 Firewall Setup Firewall internal Starting firewall configuration
Dec 16 22:48:08 2012 Firewall Setup Firewall internal Firewall configuration succeeded
Dec 16 22:48:07 2012 Firewall Setup Firewall internal Starting firewall configuration
 
I R Baboon
Hoe moet ik de Sitecom in je verhaal zien?
Is alles daarop aangesloten?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RonaldC
Ben ik inderdaad vergeten te vermelden, sorry.

De Sitecom hangt in bridge mode achter de modem, dus ethernet kabel vanaf de modem naar een LAN poort van de router en een ethernet kabel van de router naar mijn pc. Daarnaast nog wat devices wireless aan de router.

Overigens is het IP adres van mijn modem 192.168.1.1 (en niet .9 zoals ik eerder vermeldde, dat is namelijk het adres van de router).
 
I R Baboon
Dan is de eerste vraag of het probleem bij de Sitecom zit of de Livebox.
Heb je de pc ook eens direct aan de Livebox aangesloten en dan getest of de problemen er nog zijn?

Verder adviseer ik je een fabrieksreset uit te voeren op de Livebox.
De omzetting kan verkeerd gevallen zijn in de Livebox.
Dan weet je zeker dat er geen software/firmware probleem is.
Je zal wel de Livebox opnieuw moeten instellen, wifi, port forward en dergelijke.

En inderdaad, de Livebox wordt al jaren niet meer uitgeleverd door Online.
Hij is nog wel overal in gebruik. Dus hij is niet uitgefaseerd door Online.

Als dit alles niets brengt, gaan we verder kijken naar je verbinding.
Daar kan wat mis gelopen zijn met het overzetten van je verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RonaldC
Bedankt voor je hulp!

Ik ga proberen er deze week naar te kijken (ff wat tijd vinden) en dan kom ik terug Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 22 2012 08:59:31:
Goedemorgen!

Aantal dingen uitgeprobeerd, maar de problemen bleven helaas...
Toen hebben we Online gebeld en zij zagen ook wat gekke zaken op de lijn/bij de modem, dus hebben ze een nieuwe modem gestuurd (Huawei).
Die zonder al te veel problemen aangesloten en nu werkt alles weer naar behoren Smile
Gewijzigd door RonaldC op 22 december 2012, 08:59
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen na snelheidsverhoging (12/12/2012)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen : 15 13 dec 2016
Advertentie