obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Problemen 2e laptop verbinden Huawei HG655d
oguz
Ik heb sinds een week de draadloos modem van huawei thuis. Het probleem is als ik mijn tweede laptop verbind beperkte of geen connectiviteit heb met de modem. Ik heb de stappen die hier op het forum staan al gevolgd zoals de wpa2 veranderen naar wep etc, maar het lukt niet wat kan ik nog anders doen heren en dames wordt er een beetje gek van
 
jordi1206
Waarschijnlijk moet je instellen hoeveel apparaten je met wifi mag verbinden, ik denk dat je nu het maximale aantal hebt bereikt, dus even omhoog zetten
 
Lutz
Kan je MAC adres filtering uitzetten op de Huawei?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
devious
ja hoor, dat kan.

het makkelijkste is de Wifi-voorhamer. Geen code nodig, gewoon even flink meppen ;-)
 
Lutz
@ oguz: Kan je controleren, of het probleem door uitzetten van Mac adres filtering wordt verholpen?

@devious: graag een beetje serieus blijven. Niet iedereen weet alles. Je kan beter toelichten, hoe ts Mac adres filtering kan uitzetten.

Ik kan het niet controleren, ik gebruik de Huawei niet.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
devious
ik gebruik ook geen Huawei.

ergens op de admin page kun je dat aan en/of uitzetten

http://192.168.1.1

En daarna het linker rijtje afgaan. Zolang je niets verandert is er ook niks aan de hand. Verander je toch iets en is dat niet goed en je weet niet wat het hoort te zijn: afsluiten door op ALT en F4 te drukken,of kruisje rechtsboven..
 
Jeff
Je kunt het max. aantal apparaten aanpassen door het volgende te doen:
Ga naar: http://192.168.1.1 => Basis => WiFi => Zoek naar Maximaal aantal wifi apparaten.
Standaard van online uit taat deze op 32.
3343509335
 
devious
MAC filtering staat daar ook ergens Jeff.. Zou je even de precieze weg willen posten?

Het zou voor zover ik kan terugzien:

http://192.168.1.1
> linkerzijde "advanced/geavanceerd" aanklikken
> daaronder "firewall" aanklikken
>> in de pagina kun je MAC-filtering aanticken...Daarna moet je de opties kunnen invullen.


Overigens raad ik je aan even te kijken of je je ping tussen de 15 en 25 ms kunt krijgen. Geen telefoon, 1 computer aan, en dan naar pingtest.net
Lukt je dat niet bel dan even de helpdesk en vraag of ze je techstats even willen uitlezen, evt een dhcplog uitdraaien. Mogelijk is er nog wat te verbeteren. Vraag dan ook even specifiek naar je uploadsnelheid. Die hoort in je Huawei op 1020-1045 te staan, bij hun dus ook. Is dat lager dan 950 dan is je kabel tussen modem en ISRA of het ISRA zelf aan een schoonmaakbeurt toe.
Gewijzigd door devious op 16 mei 2013, 23:11
 
Jeff
Kan het helaas niet voor je opzoeken, Mijn huawei heeft een technisch defect waardoor ik geen toegang meer heb tot de modem noch internet,Moet wachten op de 3e nieuwe Sad

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 17 2013 12:24:20:

Quote

Jeff schreef:

Kan het helaas niet voor je opzoeken, Mijn huawei heeft een technisch defect waardoor ik geen toegang meer heb tot de modem noch internet,Moet wachten op de 3e nieuwe Sad

EDIT:
Via een screenshot toch nog kunnen nakijken.
Mac Filtering:
Log in op 192.168.1.1 => Geavanceerd => Firewall vervolgens klik je op Mac Filtering en kun je het aanpassen
Gewijzigd door Jeff op 17 mei 2013, 12:24
3343509335
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen 2e laptop verbinden Huawei HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie