obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
half miljoen wifi-routers lek
partlor
Is de Huawei HG655d ook lek,ik denk van niet,toch maar even vragen om iedereen gerust te stellen,zit daar ook een lek in.
Bedankt alvast, een bezorgde klant.Smile
 
dutch flash
Lees niks over de Huawei HG655d.

Quote

Het probleem doet zich voor bij de Experia ZTE H220N van KPN, de Ubee evw3200 van Ziggo en de Horizon Mediabox van UPC. Daarnaast zijn er ook een aantal los te verkrijgen routers in omloop met een makkelijk te kraken WiFi-wachtwoord, waaronder de Linksys E1000 en E2000.
 
partlor
Modemrouters van providers
Heb je een router van je provider, kijk dan in deze lijst. De typeaanduiding kun je vaak vinden op de onderkant van de router.
KPN: Experia ZTE H220N
Ziggo: Ubee evw3200 en Cisco EPC3925 (laatste minder kwetsbaar)
UPC: Horizon en Cisco EPC3925 (laatste minder kwetsbaar)
Caiway: modemrouter is kwetsbaar
T-Mobile Online: modemrouter is kwetsbaar
Delta/Zeelandnet: modemrouter is kwetsbaar

Wat bedoelen ze met T-mobile Online want dat is mijn provider,ik wil alles uitsluiten dat ik geen problemen kan krijgen.
 
I R Baboon
Helaas moet ik jullie teleurstellen.

De Huawei is net zo lek als al die andere routers.

De Huawei heeft een WPS functie en daarmee kan men vrij eenvoudig je netwerksleutel uitrekenen.

Daarom altijd mijn credo: beveilig niet alleen je netwerk, maar ook je router en alle andere pc's en apparaten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
partlor
wat moet ik dan nog meer beveiligen,de router staat al op WPA2-PSK,kom is met suggestie's dan want ik ben maar een leek, ik ben afhankelijk van mijn livebox.Helpless
 
I R Baboon
Als eerste zou ik de WPS functie in de Huawei uitschakelen.
Die is nu standaard ingeschakeld.

Dan is het noodzakelijk om je router te voorzien van een wachtwoord op je admin account.
Zelfs als je netwerksleutel gekraakt wordt, is er een nog een laatste barrière voor de hele netwerk ten prooi valt.

Dan is het van belang om de hoogste beveiligingsniveau in te stellen voor WIFI.
Dat is dus tot nu toe WPA2 + AES. Wel moet al je netwerkapparatuur dit ook ondersteunen.
Anders ben je op het iets minder veilige AES+TKIP aangewezen.

Natuurlijk is het ook noodzakelijk om steeds een ander wachtwoord in te stellen voor alles.
Anders maak je het weer te gemakkelijk.
Ook mag je geen te gemakkelijk wachtwoord pakken.
Een handige site om wachtwoorden te genereren is deze: http://strongpasswordgenerator.com

Op je pc is het ook nodig om met een login te werken waar men een wachtwoord moet ingeven.
Ook veilig is om zoveel mogelijk onder een user account te werken, in plaats van een administrator account.

Dat zijn volgens mij de basic maatregelen.
Ze zijn niet prettig. Je moet het nodige onthouden en het is lastig om steeds overal in te loggen.
Maar je verdediging is zo sterk als de zwakste schakel.
Gewijzigd door I R Baboon op 04 januari 2013, 21:39
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
partlor
Bedankt,daar heb ik wat aan ,of mij dit gaat lukken weet ik niet.Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'half miljoen wifi-routers lek', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie