obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen?
Niepnoi
Hi all,

Heb ruim een halfjaar geleden mijn Huawei modem achter een eigen router geplaatst (Linksys WRT320N). Nog log ik via 192.168.1.1 in op mijn router, maar ik weet echt niet meer hoe ik bij mijn modem moet komen. Ik weet het, suf, maar kan iemand helpen? Hoor graag.

Grt R
 
I R Baboon
Dan hebben beide routers hetzelfde ip adres. Dat is niet zo handig.
Maar hoe zijn ze op elkaar aangesloten? Via WAN of LAN poort?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Niepnoi
Hi IR Baboon, via LAN1 op de Huawei naar de internet ingang van de Linksys. Vanuit de Linksys een uTP vanuit LAN1 naar power adapter.

Hoor graag.

Grt R
 
Lutz
Misschien kan je de Huawei op bridged mode zetten. Zelf had ik het anders gedaan: Laat de Huawei als modem werken en zet je Linksys router in bridged mode erachter.

Ik heb zelf een Linksys mett DD-WRT geflashd en gebruik hem in AP mode.
En ik heb de Linksys het ip adres 192.168.1.10 vast gegeven.

Werkt hier perfect.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Als je alleen nu voor even in je modem wilt zijn, kan je het beste een laptop of pc rechtstreeks aansluiten op de Huawei.
Dan werkt 192.168.1.1 wel om in te loggen.

Met de huidige dubbel NAT config van je, is het onmogelijk om de Huawei te bereiken.
De Huawei heeft dezelfde ip adres als de Linksys plus het feit dat de Huawei zich voor de firewall bevindt van de Linksys.
Als je liever een andere, permanente setup wilt, moet je inderdaad je netwerk wijzigen zoals Lutz het voorstelt.

Jouw de keus.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Fazerin

Quote

Lutz schreef:

Misschien kan je de Huawei op bridged mode zetten. Zelf had ik het anders gedaan: Laat de Huawei als modem werken en zet je Linksys router in bridged mode erachter.

Ik heb zelf een Linksys mett DD-WRT geflashd en gebruik hem in AP mode.
En ik heb de Linksys het ip adres 192.168.1.10 vast gegeven.

Werkt hier perfect.


Kan je mijn vragen beantwoorden:
- Laat de Huawei als modem ...... hoe doe je dat....door de WLAN Stress uit te zetten?
- Welke type Linksys mett DD-WRT gebruik je
- Hoe doe je dat geflashd
Vast bedankt,
Gewijzigd door Fazerin op 21 augustus 2013, 22:08
 
Lutz
In feite heb ik op de Huawei WLAN uitgezet en dan een LAN kabel naar de Linksys router getrokken en op LAN port 1 aangesloten (het is belangrijk dat het port 1 is).

Voor heel veel Linksys routers is er alternatief firmware met als voordeel de optie om de router als access point AP te gebruiken.

Het gebruikelijkste is tomato, maar voor mijn router was er alleen DD-WRT.

Post hier welke Linksys router je hebt. Dat staat op de onderkant van de router op de stikker en vergeet ook niet de versie erbij te schrijven. Dan kunnen wij kijken hoe het verder moet.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Fazerin
Hoi,
Ik heb een Linksys, Wireless-G Access Point with SES, Model WAP54GV31
 
Lutz
Kijk welke IP range door het modem wordt uitgegeven. Staat onder basic - lan.

Ik geef uit van 192.168.1.51 t/m 192.168.1.120 en het zijn bij mij permanente leases.

Ermee kan je een leuk vast IP adres voor de AP verzinnen. Bij mij krijgt hij later 192.168.1.10. en dat ligt buiten het DHCP range.

http://support.linksys.com/en-eu/support/accesspoints/WAP54G/download voor installatie handleidinge, Je Setup wizard CD heb je nog? Dan kan je nu configureren.


Verder is er http://www.youtube.com/watch?v=DlzTCsr296g een Engelsetalig clip die toont hoe je de AP moet configureren, zonde de wizard.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei achter Linksys, hoe in te loggen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Advertentie