obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Langzaam internet sinds harde reset
Tarajose
Hallo allemaal,

Ik heb sinds enkele maanden een Huawei HG655d en heb hier in het begin veel problemen mee gehad ivm langzame verbinding etc. Heb toen uiteraard gebeld hiervoor naar Online, monteur langsgekomen, heeft een poort geopend (zou me helaas niet kunnen herinneren wie waar en wat) en sindsdien geen problemen meer gehad.

Helaas begon ik sinds een week geleden weer problemen te hebben. Soft reset gedaan (gewoon de stekker er 'n minuutje uit), hielp niet. Modem via de instellingen resetten, en daarna de apparaten met problemen (PC en tablet) opnieuw opstarten, werkte ook niet.

Ten einde raad maar een hard reset gedaan (terug naar fabrieksinstellingen), achteraf gezien niet erg slim. Sindsdien is het er niet beter op geworden. Heb een vermoeden dat dit met die ene poort te maken heeft gehad, die toendertijd open is gezet.

Nu over het probleem zelf: ben niet echt goed in ICT-gerelateerde problemen dus zou niet weten hoe ik het goed kan uitleggen. Hij lijkt gewoon heel erg langzaam verbinding te maken, bv een YouTube video (hij stottert eerst 5 - 10 seconden voordat hij 't filmpje uberhaupt kan inladen), maar ook als ik naar een willekeurige website ga, maakt niet uit welke, doet hij eerst 10 seconden lang constant de pagina refreshen voordat ik ook maar iets kan doen. Dit was voor het terugzetten naar de fabrieksinstellingen niet, dus dit is erg verdacht.

Om nog een voorbeeld te geven: mijn zoon doet zowel online streamen als vaak online streams kijken, hij doet dit al maanden, maar geeft aan dat ook dit sinds de terugzet naar de fabrieksinstellingen om de 10 seconden stottert (alsof de verbinding even wegvalt).

Dit is hetzelfde probleem als wij hadden helemaal in het begin toen we de router kregen, en aangezien dit probleem wegging nadat de monteur toendertijd een poort heeft geopend, en nu terug is nadat de router weer terug is gezet naar de fabrieksinstellingen, heb ik aangenomen dat dit dan ook het probleem is.

Helaas weet ik niet wat voor informatie ik hier verder moet geven, dus sorry voor het tekort daaraan. Moet ik informatie geven, dan hoor ik dat vanzelf wel :-) !

Mvg, José.
Gewijzigd door Tarajose op 23 januari 2013, 18:07
 
Lutz
Heb je deze problemen ook bij televisie of alleen bij internetten?
Je kan nog kijken of upnp aan staat. Dat moet een van de settings zijn, maar ik weet niet welke.

In feite is een firewall een deur. Binnen heb je altijd een hendel en kan naar buiten. Buiten krijg je alleen een hendel indien je porten open zet. Blijkbaar draaien jullie een service, die van buiten moet worden aangesproken. De monteur had het probleem verholpen, maar nu zijn jullie weer terug bij af.

Meestal kan je van de instellingen een back up maken, die later terugzetbaar is. Maar dan moet je wel een backup hebben...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tarajose
Sorry als het niet duidelijk was of dat ik eventueel in de verkeerde sectie is geplaatst, ik heb dit probleem alleen bij internet ja :-).

UPnP staat uit, moet deze verplicht aan dan?

Wij hebben inderdaad door de tijd heen geen backup gemaakt van de instellingen, misschien voortaan wel een goed idee.
 
I R Baboon
Misschien het handigste om naar de intrainwaardes te kijken.
Als die goed zijn, werken we ons verder door naar je interne netwerk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tarajose
Ik neem aan dat de intrainwaardes dan het volgende zijn:

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 4 Dagen 00:53:41

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1022
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 18635
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB ) 9.9
Downstream SNR (dB ) 8.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.9
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 33667
Upstream FEC errors 792092
Downstream FEC errors 21523418

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dB ) 7.9
Downstream demping (dB ) 15
 
Lutz
Gezien de downloadsnelheid van 18635kbps heb je een sfatsoenlijke snelheid.

Dat moet je nu controleren door te internetten met een netwerkkabel en het WLAN uitgezet op je laptop.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Langzaam internet sinds harde reset', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie