obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
bijna geen upload meer
petjax
Hallo ik heb snel internet{20mb} van t-mobile/online.

En mijn probleem is dat ik geen of bijna geen upload meer heb via utorrent{enigste waar ik upload voor gebruik} en ik heb al geprobeerd om alle firewals,internet security/anti virus{kaspersky}windows firewall{win 7 64bt}uit te zetten,en daarna een torrent gedownload waarvan ik weet dat die gaat uploaden{99.9% zeker}maar meer als 50 a 60kb{test speedtest.nl } 7263.8 KByte/sec
(=58110 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 33.7 KByte/sec
(=270 kbps)
Connectie
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 355.0 Conn/min

en van speedtest.net is upload 0.43 Mb/s} red ik niet.

Ik heb een poort geforward met simple portforwarding pro en die werkt perfect,ik moet het proces soms herhalen door wisselende ip of zoiets maar elke keer krijg ik het groene vinkje en de test van utorrent zelf zegt ook dat de poort openstaat en werkt.

Dus ik heb geen idee wat het kan wezen ik ben de enige die deze connectie gebruikt en ik gebruik maar een computer voor deze connectie en mijn computer is rechtstreeks met kabel op de modem aangesloten{huawei HG655D}.

En in dit forum staan wel aanwijzingen voor portforwarding maar dat is niet mij probleem denk ik??? dus alle hulp en/of suggesties zou ik erg waarderen.

Bij voorbaat bedankt voor jullie moeite en tijd.
peter
 
I R Baboon
Als het torrent programma oordeelt dat de poorten open zijn, dan zijn ze zeer waarschijnlijk gewoon open.

Dus blijft over waarom je upload niet zo best is.
We beginnen altijd de intrainwaardes van je modem.

Status -> WAN -> tab xDSL
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
petjax
Ok dank je voor je reactie ik heb gekeken in mijn modem en ik heb deze uitslagen gekregen: Lijnstatus Help



Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1023
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 20478
Verbindingstype VDSL2
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dCool 22.9
Downstream SNR (dCool 15.8
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 6
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 14.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 4043
Upstream FEC errors 0
Downstream FEC errors 257




Lijn Demping Status Help



Upstream demping (dCool 0
Downstream demping (dCool 0
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D0 D1 D2
Lijn Demping(dCool 11.2 42.5 N/A N/A 20.0 51.6 96.3

ik hoop dat het u wat zegt maar mij niet veel lol.
 
I R Baboon
Weet je zeker dat een 20 Mbit ADSL abonnement is?
Want ik zie toch VDSL2 in de waardes staan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
petjax
Ja zover ik weet heb ik snel internet 20mb met een 9mndn lang 9.95euro aanbieding.

Kloppen de cijfers niet volgens u?te langzaam of te snel?

dit staat er bij mijn status: Verbindingsstatus Help



Verbindingsnaam Status Verbonden Toegangstype
WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35 00:00:00 DSL
WAN2_INTERNET_TR069_VOICE_R_PTM3_0_1_0 Verbonden 4 dagen 16:06:07 VDSL

vdsl is verbonden maar dsl niet,is vdsl langzamer ofzo?dan moet ik contact opnemen met klantenservice of legt het aan mijn telefoonlijn/aansluiting,ik gebruik de telefoonlijn alleen voor dit internet,en de draad tussen de modem en de telefoonaansluiting is mischien 50a75 cm direct aangesloten op binnenkomende telefoonlijn aangelegd door kpn monteur.
Gewijzigd door petjax op 27 januari 2013, 21:54
 
I R Baboon
Je modem geeft toch echt VDSL aan.
Voor VDSL moet je extra betalen, want dat is sneller.

Haal eens de stroomstekker uit het modem (adapter) voor een minuutje.
Daarna nog eens checken wat de intrainwaardes aangeven.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
petjax
Ok dank je wel baboon ik heb mijn modem uitgezet en weer aangezet en krijg ditGrinSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:02:38



Lijnstatus Help



Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1023
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 20478
Verbindingstype VDSL2
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dCool 22.8
Downstream SNR (dCool 15.8
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 6
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 14.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 0
Upstream FEC errors 0
Downstream FEC errors 0




Lijn Demping Status Help



Upstream demping (dCool 0
Downstream demping (dCool 0
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D0 D1 D2
Lijn Demping(dCool 11.2 42.6 N/A N/A 20.0 51.7 93.3

En weer is alleen vdsl verbonden en ik heb nog even op mijn contract gekeken en daar staat echt dat dit een 20mb connectie moet wezen,dus ik denk dat t-mobile/online een fout maken,maar qua upload heb ik er weinig aan he lol.

Verbindingsstatus Help



Verbindingsnaam Status Verbonden Toegangstype
WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35 00:00:00 DSL
WAN2_INTERNET_TR069_VOICE_R_PTM3_0_1_0 Verbonden 00:09:00 VDSL
WAN3_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM2_8_48 00:00:00 DSL
WAN4_INTERNET_TR069_VOICE_R_UMTS1 00:00:00 UMTS

Maar ik moet zeggen op mijn andere internet{ziggo50mb}heb ik ook geen upload,maar die is gedeeld met de andere leden van mijn familie{2 soms 3 meer mensen,maar die hebben ook geen upload}dus het zou ook aan mij windows/computer kunnen leggen denk ik,maar ziggo zei dat het aan hun modem zou kunnen leggen{oud model,nieuwe update}en die sturen een nieuwe modem,maar omdat het met online/t-mobile hetzelfde probleem is,zat ik te denken dat het mijn computer/hardware ook zou kunnen wezen,maar ik heb veel nagelopen en uitgetest{voledige anti-virus scan gedaan}netwerkkaart getest bij een vriend thuis,maar geeft gewoon down en upload zoals het hoort,maar omdat ik nog niet zo bekend ben met windows7 zou ik iets kunnen hebben gemist maar ik heb veel info on line ingewonnen en zover als ik heb kunnen zien werkt alles en is ingestelt zoals het hoort zover als ik kon bedenken en mensen mij hebben gesugereert om te proberen,dus je begrijpt ik begrijp er niets meer van,altijd goede upload gehad{met ziggo dan,met t-mobile/online nog nooit,maar die heb ik pas sinds 10jan}en ineens zo goed als weg.

En sorry dat ik dit niet eerder heb gezegd ,maar zoals gezegd dit zou heel goed aan ziggo kunnen leggen en als de nieuwe modem komt weten we het zeker,en ik heb helemaal niets fout kunnen vinden in mijn comp/hardware,dus ik dacht dat de modem zijn instellingen de fout waren{software kan ik wel een beetje mee omgaan maar modems en hun instellingen zijn zo goed als arabisch voor mij}en ik heb veel online gezocht voor de goede instellingen maar de meeste raak ik de draad kwijt en gaan over portforwarden en dat is allemaal goed zover ik heb kunnen zien ik wil geen dingen doen waarvan ik niet weet wat er gaat gebeuren en daardoor dingen sloop.

Dus om een lang verhaal nog langer te maken ik zou begrijpen als je je hier niet mee bezig wil houden{zoals al de anderen die op forums hebben gereageerd of juister gezegd,de 99.9% die helemaal niet reageerde op deze vraag}want het schijnt dat dit een moeilijk? probleem is denk ik dan als er echt in 2 weken tijd niemand reageert en dat was op grote forums.

Dus ik dacht als op dit forum niemand reageert dan houd het op,maar ik loop weer door te ratelen in ieder geval bedankt voor je moeite en tijd die je hier aan besteedt.

peter
 
Lutz
Neem contact op met Online en laat je terug bellen. Het lijkt alsof je via een afgeknepen VDSL2 lijn bent verbonden, terwijl je toch echter ADSL2+ had besteld. Hun kunnen kijken, wat er mis is.

Je kan ook nog proberen je modem naar de fabriekstand te resetten. Maar ik vrees dat dat niets oplevert.

Dus eerst met Online bellen!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
petjax
Ok dank je wel ik zal dat doen en het resultaat hier weergeven,op hoop van zegen want ik heb niet veel goeds gelezen over technische hulp van online,maar eerst proberen en dan mijn opinie opmaken,want de goede dingen lees je weinig of nooit lol.
 
I R Baboon
Het advies van Lutz onderschrijf ik ook.
Er is iets niet aan de haak met je modem of je xDSL lijn.
Vermoedelijk ook daarom dat je upload zo beperkt is.

Dat je ook Ziggo hebt, is niet zo van belang.
Windows kan maar met één internet verbinding tegelijk werken.
Als je dus verbonden bent via Online, is je Ziggo verbinding op je pc niet actief.
Dat je vergelijkbare problemen hebt met Ziggo, kan wel interessant zijn.
Maar eerst moet je ADSL/VDSL mysterie opgelost zijn.


Misschien zijn wij niet een groot forum, maar iedereen krijgt aandacht en respect hier.
Het is voor ons geen last om je te helpen waar we kunnen.
Eerder een interessante case, mag ik wel zeggen.

Vraag: Zit je aangesloten op het verkeerde aderpaar?
De meeste woningen hebben twee lijnen voor telefonie en/of xDSL.
Misschien zit je per abuis op een oude lijn van een vorige bewoner?
Het is een 'long shot', ik weet.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'bijna geen upload meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 sep 2019
Advertentie