obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Extern inloggen Synology lukt niet
roelp
Mijn NAS 207+ is aangesloten op een HUAWEI HG655D router.
Binnen mijn eigen netwerk kan ik de NAS gewoon benaderen (via inlog scherm). Echter via een ander netwerk (buren of werk) lukt me dit absoluut niet.

Via EZ-Internet wizard lukt niet mijn, router staat niet in het lijstje ook niet na updaten.
Dus handmatig ingesteld:
Via Config-Systeem-Netwerk de optie Handmatige Configuratie gebruikt en daar het Static IP adres,
wat er al instond, aangevinkt (DHCP is nu dus uitgeschakeld)
Dit geeft het volgende static IP adres: 192.168.1.69
Daarna Portforwarding in HUAWEI router (via NAT instellingen) als volgt:

PROTOCOL: TCP/UPD
START: 5000
END: 5001
INTERNAL HOST:192.168.1.69
INTERNAL PORT: 5000

Vervolgens via extern netwerk volgende adres ingetypt: http://mijn extern adres HUAWEI ROUTER:5000
Helaas foutmelding: IE kan pagina niet weergeven.
Wat doe ik fout? Misschien IP adressen die niet kloppen?
 
I R Baboon
Opmerking:

PROTOCOL: TCP/UPD
START: 5000
END: 5001 <<-- ??? Moet dat niet 5000 zijn?
INTERNAL HOST:192.168.1.69
INTERNAL PORT: 5000


Voor de rest:
* firewall goed ingesteld op de je NAS?
* Externe toegang mogelijk gemaakt op je NAS?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
roelp
END: 5001 heb ik ook al veranderd in 5000 zonder resultaat.
Vraag: Hoe maak ik externe toegang op de NAS mogelijk? Dat is toch al met Port Forwarden gebeurd?
Firewall ook goed ingesteld op NAS.
Opm: De eerste keer was het statisch ip adres van de Synology 192.168.1.72 en na toen een keer opnieuw gedaan, was opeens 192.168.1.69

Kom er niet uit.
 
I R Baboon
Ik heb geen Synology NAS. Dus ik moet algemene vragen stellen.
Bij sommige NAS'sen moet je apart aangeven of je via het internet mag inloggen.
Als extra beveiliging zogezegd.

Het ip adres is tussentijds toch veranderd. Dan kan het probleem al zijn geweest.
In de router maak je geen statische ip adressen. Je reserveert alleen een ip adres uit de DHCP pool.
Beste is om in de netwerkinstellingen van de Synology een statisch adres in te stellen.
Kies dan het beste eentje uit die buiten de DHCP scope valt. bv. 192.168.1.50.
Dan kan er nooit meer ip conflicten optreden.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
roelp
Ga het proberen dank je wel. Laat je nog weten of het gelukt is.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 01 2013 21:46:59:
Hoi, heb het adres van de NAS handmatig nu op 192.168.1.50 ingesteld (Dhcp pool router is 192.68.1.65 - 192.168.1.254)
Echter, weer niets: IE kan de pagina niet vinden.
Heb zelfs DMZ gebruikt in de HUAWEI met als hostaddress 192.168.1.50 daarna enable en Submit.
Ook nu weer zonder resultaat.
Firewall NAS staat ook goed.

Gecheckt of de poorten inderdaad ook open staan (mbv een Check poorten open prog): die staan idd gewoon open( 5000 en 5001)

Nu las ik op de volgende site: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Huawei/HG655d/Synology_DS207+.htm
dat indien je de HUAWEI icm met de NAS voor portforwarden wilt gebruiken je pc een statisch IP adres nodig heeft.
Maar ik heb toch al handmatig een statisch IP adres aan de NAS gegeven?
Ik wil trouwens geen vast IP adres op mijn laptop.
Ligt het dan soms daaraan? lijkt me sterk.

Ik wil gewoon mijn NAS vanaf een ander netwerk gewoon via internet kunnen benaderen.
Hoop op je antwoord.
Gewijzigd door roelp op 01 februari 2013, 21:46
 
I R Baboon
Nee, ik kan ook niets zien. Geen open poorten en geen NAS.
En een hebt al een statisch (vast) ip adres ingesteld met de hand.
Lijkt mij prima.

Je maakt mij nieuwsgierig naar het "open poort check prog".
Wat is dat precies en draai je dat op je NAS of Pc/laptop?

Tweede vraag: Kan je op je interne netwerk via 192.168.1.50:5000 je NAS bereiken?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
roelp
Hoi, via deze link kun je het check open poort prog online gebruiken op je eigen pc/laptop waar je Router op aangesloten is:
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Ja via mijn eigen intern netwerk kan ik via 192.168.1.50:5000 gewoon mijn NAS bereiken.

Vraag: als ik dus via een extern netwerk (bv buren of werk) deze NAS wil bereiken, geef ik het volgende op:
http://extern IP adres van mijn Huawei router waar NAS op aangesloten is:5000
Maar dan krijg ik de foutmelding in IE dat pagina niet kan vinden.

Als het zelfs via DMZ (wat toch riskant is) niet mogelijk is extern te benaderen, dan is er toch iets heel vreemds aan de hand.
Wat doe ik fout of is er aan de hand?

Als ik het extern adres (zonder:5000 erachter) van mijn router intype, kom ik trouwens op de site van online.nl
Gewijzigd door roelp op 02 februari 2013, 12:13
 
I R Baboon
Het is inderdaad een vreemde zaak.
Voor zover ik kan overzien, heb je alles correct ingesteld.

Voor de zekerheid: Je NAS is rechtstreeks aangesloten op de Huawei?
Geen andere router in je netwerk?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
roelp
Mijn NAS is idd rechtstreeks op HUAWEI router aangesloten (middels kabel).

Ik ben momenteel ergens anders, maar ook als ik nu via de link http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
het externe adres van mijn router intype en check of poorten 5000/5001 open staan, dan staan die gewoon open.

Dus het is geen poorten probleem, maar een wat anders.
Nog enige suggesties?

Wat me wel opviel op de HAWEI router toen ik mijn NAS daarop aansloot, dat LANpoort nummer 4 (want op die poort is hij aangesloten) constant knippert/flikkert alsof er iets mis is, hoewel hij wel gewoon intern te benaderen is.
Wellicht daar iets mee te maken?
 
I R Baboon
Dan probeer een andere LAN poort uit, zou ik zeggen.
Als je geen snelheidsproblemen hebt met je NAS, zou de poort goed moeten functioneren.
Maar zijn wel gekkere dingen gebeurd....

Als dit ook niets brengt, kan ik eens rondkijken bij jou via TeamViewer.
Maar dat is jouw keuze.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extern inloggen Synology lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie