obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Modem bereiken na extra router?
MightyMike
Hallo mensen,

Bedankt voor jullie hulp op dit forum; ik heb al veel nuttige informatie gelezen en gebruikt. Waaronder hoe mijn Huawei in te stellen als bridged modem voor mijn nieuwe D-Link Dir-655! Nodig om mijn vrouw draadloos te laten printen vanaf de iPad... Smile

Maar ik heb me rot-gegoogled voor dit antwoord: Waarom kan ik de router niet meer bereiken?

Onbereikbaar op 192.168.1.1, dus ik heb de pc rechtstreeks erop aangesloten (via powerline van Devolo). Nog steeds niets. Ik wil nl. de wifi van de Huawei uitzetten. Nu ik de D-Link gebruik, lijkt me dat een overbodig netwerk. Maar ik kom de Huawei niet meer in... Sad Is het enige alternatief het modem resetten, alles opnieuw instellen en op dat moment wifi uitzetten op het modem?

Daar heb ik geen zin in, dus ik dacht: ik vraag het eerst maar hier... Smile

Alvast bedankt!

Grtz. Mike
 
I R Baboon
Welnu, als je de Huawei als bridge ingesteld hebt, dan kan je hem niet meer bereiken via 192.168.1.1
Dat is normaal fenomeen, want je hebt de router functie immers uitgeschakeld.
Het is nu puur een modem.
En dan is ook onmogelijk om een WIFI signaal uit te schakelen.

Hoe kom je erbij dat er nog steeds een WIFI signaal is van de Huawei?
Want dat zou niet meer aanwezig moeten zijn in bridge modus.
Maakt immers deel uit van de router functie die nu niet meer functioneert.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Kan je niet resetten naar fabriekstand aan de linker kant van het apparaat? Dan bekabelt inloggen, en WLAN uitzetten, ernaar routering uitzetten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
MightyMike
@ Baboon, bedankt voor je reactie. Ik dacht al zoiets... Ik weet zeker dat de wifi van het modem aanstaat, omdat ik de SSID een persoonlijke naam heb gegeven die ik herken. Als ik op dat wifi-netwerk probeer in te loggen met mijn telefoon, herkent hij ook mijn wachtwoord, want de telefoon probeert dan ook een ip-adres te krijgen. Wat natuurlijk niet lukt. Smile

@ Lutz, daar was ik dus al bang voor... Is dit de enige manier?
 
I R Baboon
Ach ja, een 'foutje, bedankt!' van de firmware programmeurs...Whistl

Dan werkt de WIFI aan/uit knop aan de zijkant zeker ook niet?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz

Quote

@ Lutz, daar was ik dus al bang voor... Is dit de enige manier?


Ik weet geen ander manier. Dit is ook de redenen waarom ik een eigen modem heb gekocht.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
MightyMike

Quote

I R Baboon schreef: Dan werkt de WIFI aan/uit knop aan de zijkant zeker ook niet?

Blush Daar had ik nog niet aan gedacht. Dus direct maar ff testen. Indicatielampje staat uit; toch maar een paar keer drukken. Lampje gaat aan. Wil niet meer uit, dus knopje langer ingedrukt houden en lampje gaat weer uit. En op verschillende apparaten is het netwerk niet meer te vinden! Vreemd, maar het heeft gewerkt.

Bedankt!

Grtz. Mike
 
Lutz
Om precies achter te komen of het wel of niet heeft gewerkt gebruik ik inssider.
Het modem kent nog een probleem: soms zijn dingen opgelost naar een reboot, soms niet. Is in jouwngeval het WLAN na een reboot nog steeds uit dan heb je het kunnen oplossen...
Gewijzigd door Lutz op 13 februari 2013, 11:10
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Ik heb erover nagedacht en moet mijn eerdere mening herzien..

Dat WIFI nog aan staat kan ook de bedoeling zijn.
Net als de switch ook aan blijft staan, geldt dat hetzelfde ook voor WIFI.
Is immers ook een switch, maar dan draadloos.
Je kan dus via WIFI een pc/laptop/router aansluiten op je Huawei in bridge modus.
En die krijgt dan ook een WAN ip adres van de ISP, net als via de kabel.
Dat je maar één netwerkapparaat zo kan aansluiten, blijft onveranderd.

Dus meer een feature, dan een bug.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MightyMike
@ Lutz: Bedankt, interessant tooltje. En ik had de type onderschept... Zip It

@ Baboon: Klinkt niet onlogisch, inderdaad. Maar toch blij dat het mij uiteindelijk gelukt is om uit te zetten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem bereiken na extra router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie