obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Lage snelheid, Veel fouten!, iemand tips?
xonide
Goedendag,

Na een jaar of 3 plezier te hebben gehad van online op mijn vorige adres, heb ik half jaar geleden besloten om online mee te verhuizen naar mijn nieuwe adres.

Toentertijd voor de actie gekozen om een 2 jarig abonnement te nemen, waar het eerste jaar 50% korting.

Na de gebruikelijke opstartproblemen. (niet aangesloten in de centrale, verkeerde aderpaar) werkte het prima. Enkel zeer traag!
afgelopen half jaar weinig thuis geweest, dus niet echt aandacht aan geschonken, alleen nu ik vaker thuis ben begin ik er me toch aan te irriteren. nu betaal ik natuurlijk nog 50%, maar straks de volle mep, voor een snelheid die hoort bij het goedkopere abonnement.

De modem staat bij het isra punt (als daar al van te spreken is..) paar lijnen die uit de muur komen, ik woon in een wat oudere flat.

Kabels natuurlijk al geprobeerd te wisselen, modem gereset, en eigenlijk de meest standaard procedures wel al uitgevoerd om te proberen de snelheid te verhogen.

Nu hebben er regelmatig mensen in dit forum goede tips en truks om de snelheid toch wat te boosten, dus ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen!, Contact opnemen met online is dan de volgende stap, maar ik wil zeker weten dat ik zelf alles geprobeerd heb.

Modem Huawei,
Abbonement : ADSL Extra (zonder telefonie)

Afstand tot centrale volgens BBned +- 2991
Zelf uitrekenen : 39.5/13.8 = 2.862 (komt dus mooi overeen)

waardes op de Huawei :

Zoals te zien is, veel fouten, Ook wordt er +- elke 2 dagen opnieuw verbonden.
Snelheid gemmiddeld: tussen de 430kb/s en 480 kb/s

Quote


Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 1 Dagen 12:01:31

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 943
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 3936
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB ) 9
Downstream SNR (dB ) 9.9
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.8
Upstream CRC fouten 8894
Downstream CRC fouten 3939
Upstream FEC errors 723185
Downstream FEC errors 7980855

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dB ) 21.9
Downstream demping (dB ) 39.5
 
I R Baboon
Hoe ziet de kabel eruit die bij jou uit de muur komt?
Want ik vermoed dat je echte ISRA ergens anders is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
xonide
Zie de foto voor een duidelijker beeld,

Volgens de monteur die toentertijd is langsgeweest, ivm het verkeerde aderpaar, en niet aangesloten in de centrale, was dit inderdaad het isra punt.
xonide voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Dat is geen grondkabel. Dus er moet nog een punt zijn waarop die kabel zit aangesloten.
Dan zou dat punt wellicht het probleem kunnen veroorzaken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
xonide
Helaas is er geen enkele andere plek in het appartement waar deze kabel vandaan zou kunnen komen.

Ook bij de bovenburen zit de aansluiting op dezelfde plek, en deze hebben een snellere verbinding.
 
I R Baboon
Dat is de kabel op een andere plek aangesloten.
Veel appartementen/flats hebben een gezamenlijke meterruimte of telefoonkast.
Die kan zelfs buiten het gebouw zich bevinden.
Hangt ervan af hoe oud het gebouw is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage snelheid, Veel fouten!, iemand tips?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie