obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Let op! Hier mogen alleen gratis, freeware of OpenSource programma's vermeld worden. Absoluut géén warez, cracks of links daarnaartoe plaatsen. Dit wordt zonder pardon verwijderd!
 Onderwerp afdrukken
pci-modemkaart en voip
Kuifje09
Heeft iemand al eens via een modemkaart ( of vi laptop tel aansluiting ) geprobeerd of weet een oplossing, een analoge telefooncentrale te grbruiken i.c.m. voip.
eelal wodt dit gedaan met ip-telefoons, maar die funktie zou ik dus in een pc willen stoppen.
Die kan dan dienen als NAS server en als telefooncentrale.
Aan de aan de pc gekoppelde telefooncentrale kunne dan gewoon al mijn analoge toestellen blijven hangen.
Ik bel een nummer, en de pc belt via b.v asterix als dat kon, via de voip aansluiting dat nummer. De voip kan dan zijn van online ,maar ook van een alternatieve aanbieder.
Zelf valt te denken aan skype als voip provider.

Of is dit wat vergezocht. Punt is dat via de lifebox, je gebonden bent aan online.
Is voorlopig geen punt , maar bij de stijgende prijzen komt daar wel een eind aan.
Was met 3 NLF-cent begonnen per gesprek en is inmiddels 9 Eurocent == 20 NLF-cent.
 
Lutz
Vroeger waren er ook vrijstande ata adapters, die kon je op de ene kant via ethernet aan je modem aansluiten en via de ander kant aan een analoge telefoon. Handiger zal een ander modem zijn. Bij een Fritz!Box kan je verschillende voip providers instellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Kuifje09
Ja, die ken ik van de documentatie op het web.
Ik zat zo maar wat te denken of het kan, en of het wel zin heeft is een tweede.
Ik denk dat zo'n losse box toch wel handiger is en minderenergie slurpend dan een computer.

Maar met zo'n modemkaart moet het wel kunnen. Er zat toen ook software bij om een centrale mee te maken.
Maar dat was alleen voor inbellen en eventueel uitbellen.

Niet om naar een voip of zoiets door te schakelen. Maar dat zou dus niet moeilijk zin om te modificeren.
Wel heb je dan de source nodig en die is niet open, tenminste, niet van het modem dat ik heb.

Ik dacht wellicht heeft iemand dit al eens gedaan en is er ergens een opensource project.

Nu het idee wat helderder is geworden, denk ik dat ik er maar vanaf zie, alhoewel, wel een leuk experiment natuurlijk.
 
I R Baboon
Snap de term 'modemkaart' niet.
Bedoel je daarmee een analoge inbelmodem voor analoge telefoonlijnen?
Als dat zo is, kan ik dat niet plaatsen in je VOIP verhaal.

Er zijn nu vijf methodes om te VOIP bellen.
1. via router met VOIP mogelijkheid.
2. via een losse ATA adapter.
3. via één of meerdere VOIP telefoons.
4. via een PBX telefooncentrale.
5. via een softwarematige VOIP cliënt op pc's of tablets e.d.

Alleen als je nog een oude analoge telefoonlijn hebt naast je xDSL lijn, dan pas is een analoge modemkaart van toepassing.
In alle andere gevallen is alleen een netwerkadapter nodig.
VOIP is puur een laag over het computer netwerk.
Gewijzigd door I R Baboon op 27 maart 2013, 01:07
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'pci-modemkaart en voip', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie