obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Online is de langzaamste in Schiedam
Fred Meijer
Onlangs ben ik overgestapt van Telfort naar Online. Wat een spijt! De snelheid van online ligt ruim 40% lager met "dezelfde" VDSL max. 30 mb verbinding... In de praktijk van een Telfort verbinding van 23 mbit naar een Online verbinding van 13 mbit... Online wil niets voor mij doen en wil ook geen voorstel doen om met boete het contract te ontbinden. Ook wordt er niet gereageerd op mijn klacht op klachtencompas. Communicatie met de medewerkers is zeer onvriendelijk en een beetje inlevingsvermogen over de teleurstelling zit er bij die mensen niet in.

Ik heb het abonnement afgesloten via breedbandwinkel.nl en zij gedragen zich net als Groupon. Zij zijn niet aansprakelijk, ook al heb je via hun het contract afgesloten. Bij alle aanbieders op hun vergelijkingssite wordt de verbindingstype aangegeven en bij Online staat VDSL. Bij andere aanbieders staat ADSL/VDSL, maar dat staat er bij Online dus niet. Ik heb uiteindelijk geen VDSL gekregen, maar ADSL, terwijl Telfort op mijn adres gewoon VDSL bood. Van Telfort heb ik een meetrapport ontvangen en daarop is het ook duidelijk zichtbaar.

Ik heb breedbandwinkel ook gebeld en ook zij kunnen niets voor mij doen en verwijzen mij naar de verwachte snelheid die op de site wordt weergegeven. Nou ja.... weergegeven? Je moet dus met je muis over een tekst gaan staan, pas dan zie je de verwachte snelheid. Nergens op de site staat aangegeven dat je dat kunt doen..... Maar met die informatie ben ik dus nu maar eens naar de snelheden gaan kijken die de diverse providers op mijn adres geven. En wat blijkt? IEDER abonnement (ook ADSL) van iedere andere aanbieder is sneller!

Dus mijn conclusie is dan ook, Online is de langzaamste provider! In ieder geval in Schiedam.

Zie hieronder het plaatje.
Fred Meijer voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Fred Meijer op 09 april 2013, 20:31
 
Lutz
Wat voor abonnement heb je afgesloten? Je enig kans is nog dat je een VDSL abonnement hebt besteld, maar ADSL hebt gekregen...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Fred Meijer
Het 30mb VDSL abonnement, maar Online zegt dat ze dat niet kunnen leveren omdat de afstand tot de centrale te groot is. Maar ja.... zelfs ADSL van de veel goedkopere Tele 2 is dus nog sneller..... Over een jaar ga ik zo snel mogelijk terug naar Telfort.... Die leveren veel meer snelheid voor hetzelfde geld.

Wat mij het meeste steekt, is de houding van Online. Puur zakelijk, zonder enig gevoel voor de klant. De medewerkers die ik gesproken heb zijn ronduit arrogant en verbieden mij zelfs om een vergelijk te maken andere providers. Tis toch arrogantie ten top als je je eigen diensten niet wilt vergelijken met die van de concurrentie?

Ik maak juridisch gezien geen enkele kans om van dit abonnement af te komen, dat begrijp ik ook. Maar ook hier weer de arrogantie van Online om geen oplossing voor een ontevreden klant te creëren, vind ik geen goede reclame. Maar dat interesseert ze dus helemaal niets, anders hadden ze wel op mijn klacht op klachtencompas gereageerd. Terwijl ze in die twee weken wel op andere klachten hebben gereageerd. Het is dus simpel.... Je hebt voor een jaar getekend. Niet tevreden? Niet ons probleem!
 
I R Baboon
Je kan ALTIJD je contract beëindigen. Je betaalt dan alleen de volle mep over de resterende maandbedragen van je contract.

Snelheidsvoorspellingen op ALLE sites (provider of intermediair) zijn NOOIT een garantie. Uitsluitend een INDICATIE.
De werkelijke snelheid zie je pas als je aangesloten wordt.
En er zitten nu eenmaal verschillen tussen de apparatuur van providers.

Hoe is de Huawei modem aangesloten op je telefoonaansluiting?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
breedbandwinkel
Beste heer,
het klopt inderdaad dat bij levering van DSL, of dit nu ADSL of VDSL is, de te behalen snelheid erg kan afwijken van de 'geadverteerde snelheid'. Belangrijkste oorzaak hiervan is de afstand tot uw wijkcentrale.
Providers hebben afgelopen jaar onderling een gedragscode opgesteld waarin zij aangaven vanaf 2013 de 'te verwachten' snelheden gaan communiceren richting klanten. In de praktijk blijken providers dit echter nog niet, of heel onduidelijk te communiceren. Wij als tussenpartij en partner van de 15 grootste providers van Nederland hebben dit jaar juist als eerste in de markt het initiatief genomen om deze snelheden wel te gaan communiceren. Op basis van de gegevens die wij van de providers en verschillende netwerken ontvangen berekenen wij per abonnement bij benadering(!) wat de uiteindelijk te behalen snelheid zal gaan worden.

Het blijft echter een schatting, mede aangezien de uiteindelijk te behalen snelheid ook afhankelijk is van het gebruikte (eventueel draadloos) modem/router, de bekabeling van de wijkcentrale naar uw meterkast en de bekabeling tussen het modem en uw computer(s). Kortom, er zijn dus nogal wat factoren waardoor een abonnement uiteindelijk een lagere snelheid kan hebben dan dat u heeft besteld. Dit zijn factoren waar voor installatie geen inzage in is, dus kunnen wij dit ook niet meenemen in de berekeningen.

De belangrijkste reden waarom in uw geval Online wat slechter presteert dan Telfort is dat dit beiden grotendeels over een fysiek ander netwerk gaat. Ook zijn de instellingen aan de kant van de provider iets anders op het gebied van snelheid/ruis verhouding, Telfort zoekt daarin wat meer de grenzen op dan Online.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Peter van Wezel
Algemeen directeur
Breedbandwinkel.nl
 
Fred Meijer
I R Baboon,

Je hebt gelijk en misschien ga ik dat wel vanuit principe ook doen. In dit geval gaat het mij om het verschil in snelheid tussen Online.nl en mijn vroegere Telfort abonnement. Dus niet om wat Online.nl belooft. Ik vind het verschil (23 mbit of 13 mbit) over dezelfde lijn en vanuit dezelfde centrale erg groot. Het is mijn fout, ik had beter op moeten letten, ook al vind ik wel dat breedbandwinkel.nl openlijk en zonder acties van de bezoeker van de vergelijkingssite de snelheden had moeten vermelden.

Modem zit direct op het isra punt. Het huis is 2,5 jaar oud, dus alles is splinternieuw.

Groeten,
Fred

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 10 2013 16:15:19:
Geachte heer Wezel,

U reageert niet op mijn punt dat breedbandwinkel.nl niet openlijk de verwachte snelheid toont. Je moet met je muis op een tekst gaan staan en dat wordt nergens vermeld (hoorde ik pas aan de telefoon van de medewerkster). Ik vind dat niet erg duidelijk richting de klant, zeker niet voor een vergelijkingssite. Als de snelheidswaardes direct in uw overzichten waren vermeld, dan was ik zeker ook bij de andere providers die u aanbiedt gaan kijken.

Ik vind het daarnaast zeer onduidelijk wat de positie van breedbandwinkel.nl nu is. Ik ontvang namelijk na inschrijving direct een PDF met het contract van breedbandwinkel.nl en daarnaast stort breedbandwinkel 10 euro op mijn rekening voor het afsluiten van het abonnement. In mijn beleving wordt er dan toch een vorm van overeenkomst aangegaan tussen mijn persoontje en breedbandwinkel.nl.

Met vriendelijke groet,
Fred Meijer
Gewijzigd door Fred Meijer op 10 april 2013, 16:15
 
breedbandwinkel
Beste heer Meijer,
bedankt voor uw reactie. Zoals aangegeven zijn wij de eerste partij in de gehele vergelijkings-markt die deze berekeningen gebruiken om de klant te informeren over de te verwachten snelheid. Providers doen dit tot nu toe niet of nauwelijks.
Omdat wij hiermee ook deels nog in een oriënteerde fase zitten en de resultaten zo optimaal mogelijk willen krijgen, tonen wij deze snelheden inderdaad (nog) niet standaard in het overzicht.
Overigens kunt u ook links in de filters een vinkje zetten voor 'toon te verwachten snelheden', dan worden alle snelheden in de lijst bijgewerkt waarna u dus ook kunt sorteren op 'te verwachten snelheden'.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Peter van Wezel
Algemeen directeur
Breedbandwinkel.nl
 
Fred Meijer
Beste heer Wezel,

Dit is informatie achteraf... Maar het is duidelijk hoe het wereldje van vergelijkingsites en providers hun geld verdienen.

Met vriendelijke groet,
Fred Meijer
 
breedbandwinkel
Beste heer Meijer,
ik hoop u inderdaad enige inzage te hebben kunnen geven in hoe de markt in elkaar zit. Maar ik neem aan dat u ook begrijpt dat onze dienstverlening, inclusief gratis klantenservice, overstapservice, etc. ergens van betaald moet worden.

Met vriendelijke groet,
Peter van Wezel
Algemeen directeur
Breedbandwinkel.nl
 
Wanabo
Graag duidelijkheid over het volgende. Je wilde VDSL van Online bestellen maar je hebt ADSL gekregen? Bij de bestelling was er geen twijfel mogelijk dat het om VDSL ging?

Als bovenstaande een correcte weergave is van jouw situatie, dan kun je naar mijn idee wel onder je contract uit.

Zeker als je nog in de "bedenktijd" zit, maar dan kun je onder elk contract uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online is de langzaamste in Schiedam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie