obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Help, mijn PS3 heeft UPnP & NAT problemen.
RickJamez
Via de router instellingen heb ik UPnP aan gedaan.
De eerste dag met automatische instelling deed me PS3 het perfect, gaf nat 2 en UPnP.
Vandaag is de status van mijn nat inactief en staat er een streep inplaats type 1, 2 of 3.
Mijn UPnP staat wel aan bij ''status'' maar als ik een verbinding test wil doen mislukt hij bij het testen van UPnP.

Als ik mijn UPnP uitzet op mijn router, komt hij wel verder op mijn PS3 internet test en zegt dat UPnP niet beschikbaar is en geeft NAT 2.

Weet iemand misschien wat ik hier fout doe?
Gewijzigd door RickJamez op 10 april 2013, 11:46
 
I R Baboon
Volgens mij doe je alles goed.

Heb je eigenlijk wel een werkende internetverbinding op je PS3 tijdens de NAT problemen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RickJamez
Ja ik heb gewoon internet en kan online gamen.
Alleen krijg ik soms een erorr code en een melding dat ik mijn router moet resetten.
 
I R Baboon
Dan denkt ik dat iets niet correct verloopt tussen de router en PS3 met betrekking tot UPnP.
Je kan de router eens resetten naar fabrieksinstellingen of je kan de PS3 ook in de DMZ zetten.
Als je kiest voor DMZ moet je de UPnP functie uitzetten in de PS3.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RickJamez
Zou u AUB misschien stap voor stap kunnen uitleggen hoe dit moet voor de PS3?
Ik zag inderdaad staan dat DMZ ook een optie was alleen staat er niet precies wat ik moet doen.
Er staat alleen dat ik mijn IP moest toevoegen bij de juiste WAN.
Maar ik geen flauw idee welke de juiste is en wat ik verder in mijn PS3 moet invoeren.
 
I R Baboon
Twee verschillende dingen moet je doen.

1. Geef je PS3 een statisch ip adres. Je kan op You Tube filmpjes zien hoe dat gaat.
Bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=H7IG_...7IG_uXUvG0

Gebruik daarbij de volgende gegevens:
  • ip adres: 192.168.1.200
  • subnetmask: 255.255.255.0
  • gateway 192.168.1.1
  • dns1 192.168.1.1
  • dns2 8.8.8.8


2. Log in op de Huawei en navigeer naar de DMZ.
Vul daar het ip adres in van de PS3. Als je bovenstaand voorbeeld hebt gevolgd is dat 192.168.1.200
Het juiste WAN interface wordt vanzelf aangegeven.
Maar je kan dat controleren op de Status -> WAN pagina welke WAN interface verbonden is.

En dat is alles.
Uiteraard moet dan de UPnP functie uit staan op de PS3.


Voor meer achtergrond over het poorten openen, kan je dit topic eens doornemen: Het grote Huawei poort openen topic
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RickJamez
Heel erg bedank voor je duidelijke uitleg.
Ik heb alle stappen gevolgd maar krijg uiteindelijk geen UPnP maar wel NAT2.
Ik heb UPnP uitgedaan voordat ik de IP in DMZ heb gevoegd.
Het vreemde is dat als ik samen met DMZ, UPnP aan doe hij mislukt bij het testen van UPnp.
Maar bij de status geeft hij wel aan dat UPnp aan staat, alleen krijg ik dan een streepje bij Nat Type : -
 
I R Baboon
Je moet altijd kiezen voor één methode van poorten openen.
Of UPnP of DMZ of poorten openen met de hand.
DMZ staat boven UPnP en dus zal UPnP nooit actief worden als je ook al DMZ gebruikt.

Overigens is de bedoeling dat je de UPnP functie uitzet in de PS3.
Niet in de router. Want er kunnen ook andere programma's of apparaten nog gebruik van maken.

NAT type 2 is voor de PS3 correct. De poorten staan open.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RickJamez
Dus als ik het goed begrijp is UPnP Niet mogelijk en nodig in DMZ?
 
I R Baboon
Yup. Thumbs Up
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help, mijn PS3 heeft UPnP & NAT problemen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Advertentie