Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
NAT-problemen maar firewall gedeactiveerd
|
|
Perseus |
Geplaatst op 14 October 2006, 17:22
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 14 Oct 2006 |
Dag, Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Heb Livebox, Family-abo. Probleem: mijn torrentprogramma Azureus meldt continu problemen met UDP poort 6881 sinds ik de firewall uitgezet heb en dat terwijl UDP poort 6881 toch écht als 'open' toegewezen is. Reden waarom ik firewall heb uitgezet: enkele online games die iedere keer andere poorten gebruiken. Is niet bij te houden / te doen qua toewijzing dus dacht ik: ik zet de firewall uit. Maar nu de firewall gedeactiveerd is, is mijn verbinding met gameservers ook trager dan wanneer ik de firewall aanzet Daarbij komt: zowel TCP als UDP 6881 zijn toegewezen maar ShieldsUp-test van Grc.com zegt dat de poort gesloten is. Ik ben een week geleden overgestapt van KPN naar Orange en 'in mijn KPN-tijd' had ik deze shit (excusez le mot) niet. Kortom, ik begrijp er helemaal niks van. Ik hóóp u wel en dat u mij een handje kunt helpen... Groet, P Gewijzigd door Perseus op 14 October 2006, 17:36 |
|
|
Perseus |
Geplaatst op 15 October 2006, 13:36
|
Dag, Dank, maar dit staat - volgens mij - allemaal zo ingesteld... Ik ga naar 'Geavanceerd', dan in Firewall-tab naar 'NAT', vervolgens 'Op policies gebaseerde NAT', en daar zie ik de regel: MODULEID-1-Redir Port-192.168.1.11-192.168.1.11-6881-6881-Geactiveerd Volg ik jouw route, dus in Standaard instellingen naar Firewall-tab, dan zie ik: Azureus-Ja-UDP-6881-6881-192.168.1.11-mer0 Ik zou niet weten wat ik dan nog zou moeten toevoegen...? Waar vind ik die Forward-optie? Dank, P |
|
|
Richard |
Geplaatst op 16 October 2006, 04:18
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Bij mij pakte hij de eerste keer ook niet. Doe je Livebox nog eens herstarten (NIET resetten maar even stroom eraf en dan weer erop, dus ook niet softwarematig via het menu). Als dat niet helpt kan het ook nog wel eens helpen als je de instellingen nogmaals opslaat. Probeer anders eens 6881-6882 te doen in je firewall in plaats van 6881-6881. De forward optie staat niet in het standaard deel, dus niet bij geavanceerd. Standaard, tabblad firewall. Daar staan de open poorten en het lokale ip adres (waar het dus naar toe gaat) in jouw geval 192.168.1.11 dus ik ga er van uit dat jouw pc met Azureus ook dat ip adres heeft. In de geavanceerde configuratie kun je meer zien omtrent ofwel openen ofwel forwarden. Daar zie je bij jou dus ook duidelijk dat het om een port-forward gaat, dat kun je namelijk zien aan het "Redir Port" wat je in die ModuleID regel hebt staan. In de firewall onder policies moet je er trouwens ook nog iets van terugzien. Gewijzigd door Richard op 16 October 2006, 04:19 Greetings, Richard.
|
|
|
Perseus |
Geplaatst op 18 October 2006, 18:23
|
Goed, werkt nog steeds niet. Er valt mij echter nu iets raars op... Kijk ik naar ipconfig /all in de command prompt, dan zie ik als IP Adress 192.168.1.11. Kijk ik echter naar het Livebox Configuratiescherm, dan is mijn IP-adres opeens 192.168.1.1 Welke is het nou? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT-problemen maar firewall gedeactiveerd', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) | Helpdesk | : 4 | 19 Sep 2020 |
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres | Helpdesk | : 2 | 14 Apr 2020 |
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) | Opleveringsproblemen | : 5 | 22 Jan 2020 |
Overgestapt maar geen internet | Algemeen | : 2 | 05 Jan 2020 |
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 26 Nov 2019 |
Advertentie