obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box en overstappen naar bellen van Online
Lutz
Ik zit met het volgende probleem: ik moet als modem een Fritz!Box van mijn werkgever gebruiken. Het Huawei modem is niet toegestaan.

Ik heb een analoge telefoon lijn van kpn. Over die lijn bel ik, en over die lijn belt mijn alarm installatie. Uit ervaring weet ik: alarm installatie werkt niet samen met DSL.

Ik heb een tweede telefoon lijn van Online. Over deze lijn krijg ik Internet van Online, en in mijn geval is dat VDSL2. Als modem gebruik ik een Fritz!box en heb een blije werkgever.

En ik heb nog een stokoude Fritz!Box die als telefoon centrale voor analoog of VoIP centrale dienst kan doen (acher mijn Fritz!Box)

Stel ik wil via Online gaan bellen en mijn telefoon nummer houden, hoe moet ik dat dan doen?

Optie 1: ik vraag een 2e analoge lijn aan, en sluit erop de alarm centrale aan. Vervolgens laat ik mijn oude telefoon nummer porteren naar Online, mits Online mij dan de VoIP gegevens geeft.

Optie 2: ik hang de stokoude Fritz!Box via UPS tussen alarm centrale en mijn analoge Dect telefoon. (De alarm centrale kan het telefoon per relais afgoeien, om een alarm oproep te melden. Ik bedoel met analoge DECT telefoon een Dect telefoon geschikt voor aansluiting op een hondekop telefoondoos). Dan bespaar ik wel aan de kosten voor een tweede lijn, maar weet nog steeds niet of Online mij de VoIP gegevens zal geven.

Opties 1 en 2 zijn niet per see aantrekkelijk. Heb ik een oplossing over het hoofd gezien, of kan ik toch beter nog een jaar wachten en kijken, of er nieuwe ontwikkelingen zijn?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Welk nummer wil je porteren?
Die van de analoge lijn?

Porteren betekent slopen. Je analoge lijn is dan weg en je hebt geen aansluiting meer voor je alarm.
Dus lijn 1 (analoog) moet blijven.

Lijn 2 is alleen VDSL van Online. Daar zit de lijnhuur van KPN al in verwerkt.
Of je die laat verhuizen naar lijn 1 of apart houdt, maakt qua kosten niets uit.

Dus hier kan je geen kosten besparen.
Wat wel kan is goedkoper uitbellen.
Via de Fritzbox men digitaal uitbellen door een abo of pre-paid te nemen op een VOIP provider.

Aangezien er geen xDSL dienst zit op lijn 1, moet de Fritz draaien op lijn 2.
Lijn 2 is uitsluitend VDSL en dus moet een VDSL modem draaien. Dat kan de Huawei zijn of de Fritz 3370.
Daarachter komt de oude Fritz die wel VOIP kan draaien.

That's it.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Het punt is: ik wil met mijn vertrouwde telefoon nummer blijven bellen. Dat zal met optie 1 kunnen, maar is vrij kostbaar. Dus dat doe ik niet.

Optie 2 is technisch meer ingewikkeld. Voor binnenkomend gesprekken ben ik dan via mijn nummer te bereiken. En voor uitgaande gesprekken heb ik dan een tweede nummer van Online of een ander provider.

Het vette kostenpunt is het laten installeren van de ups en de goedkeuring ervaan. Kost gauw €200.-

De vraag was of er een derde optie is die ik over het hoofd heb gezien...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Optie 1 is onmogelijk. Je hebt bij de meeste aansluitingen maar twee lijnen.
Dus je kan geen tweede analoge lijn aanvragen, want je tweede lijn is bezet door VDSL.
Op VDSL is geen ISDN of PSTN mogelijk.
Daarbij zal Online jouw nooit je VOIP gegevens vrijgeven.

Optie 2 is duur, want je kan de Fritz niet zonder een internetdienst draaien.
Je zal dus een xDSL abo erbij moeten pakken op lijn 1.

De enige optie die je nu hebt met de huidige setup is mijn advies in mijn vorige post.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Ik woon hier in een pand met woon werk bestemming. Er komen hier 12 telefoondraaden binnen in een reuze ISRA kast. Big is beautiful.

DSL over de alarm lijn vereist een actieve splitter indien het überhaupt werkt. Zo een actieve splitter met inbouw en certificering is al gauuw €200.-

Dus is dat geen optie...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
devious
Zo
Ik ben ook weer terug van een zonovergoten weekendje, het vliegen blijft een ergernis.

Waarom MOET je een fritzbox? De huawei kan meer dan alleen het standaard reideltje, al weet ik helaas niet wat er is gebeurd na de laatste FW-update
 
Lutz
Officiele antwoord staat in #1. Een Fritz!box kan least cost routing aan. Hetgeen betekend, door kiesregels kan de alarm centrale analoog uitbellen, en ik kan voor bewust voor VoIP bellen kiezen, indien ik dat wil.

Verder hadden wij hier eerste klas regen van oerhollandse kwaliteit.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
devious
Hmm..maar dat kan de Huawei ook. Jammer dat ik de FW nu niet hier heb..Ik gaat het nakijken, want de standaard HG 655 heeft die functie ook. Ik durf bijna te zeggen dat het een kopie van de fritz is, maar ach...

is het heel erg als ik zeg dat ik drie dagen in 32 graden heb liggen bakken op een wit strand?
 
I R Baboon
Heb jij een handleiding of zoiets voor de dailing rules?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
@devious: de Fritz!Box kan least kost dialling over analoog en VoIP aan. Ik moet analoog houden, daar zit mijn vaste telefoon nummer aan vast en een vast lijn is nodig voor de alarm.
@ I R Baboon: op mijn DECT telefoon heb ik eerst alle nummers met landnummer, netnummer, en abonee nummer ingevoerd.
Bij de kiezregels heb ik alleen verschil gemaakt bij de landen en bij de netnummers. In feite liep alles analoog tenzij een regel iets anders oplegde.

En ik heb nooit automatisch netnummers laten toevoegen.

Dat werkte perfect. En wie handmatig ging kiezen gebruikte kpn analoog.

Helaas was het nooit mogelijk om kiezregels afhankelijk van de tijd in te voeren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box en overstappen naar bellen van Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Advertentie