obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei als access point
I R Baboon
Nu heb je twee DHCP server actief in je netwerk.
Dat gaat je vroeger of later tegenwerken.

Heb je de Huawei een herstart gegund na het instellen?
Dat is nodig om alles actief te maken.


Dus DHCP server uit. Dan verschijnt DHCP relay en daar vul je het ip adres 192.168.1.254 in.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
peter smith
Chipss.... de vreugde is idd voor korte duur..Sad.... ik kon toen inloggen, maar niet internetten. Dat kom ik later pas achter.

Opnieuw heb ik het stappenplan opgevolgd(zie link onder). Het lijkt alsof ik in kan loggen. Het geeft geen foutmelding meer over onjuiste password ed. Maar mijn mobiel blijft telkens naar een IP-adres te zoeken.

Heb ik iets verkeerd ingevuld?

http://www.yousendit.com/download/WFJVUGhRUzhnYU9ybHNUQw
 
devious
op de WAN pagina heb je de PPPoA aanstaan...Die mag je wel UITschakelen ( da's idd niet hetzelfde als verwijderen )

Wat voor melding krijg je met andere apparaten? Je mobiel zou blijven hangen op de handshake, maar dat zouden andere machines dan ook moeten doen.
 
peter smith
WAN staat nu ingesteld als "niet geactiveerd". (zie onderstaande link)

Een ander draadloos apparaat (laptop) heeft de (WIFI-)verbinding met de HG655D wel gemaakt (zoals mijn mobiel), maar het lijkt ook zoals de laptop het IP-adres aan het zoeken is (zie bijlage). Sad

Herkent iemand dit probleem? Of ben ik idd de enige Frown?

http://www.yousendit.com/download/WFJVb24zT2JQb0tybHNUQw
 
I R Baboon
Helaas geen goed nieuws.

Ik had het eest voor elkaar en toen heb de router gereset.
En nu probeer ik het weer in te stellen, krijg ik ook niet meer voor elkaar.
Zelfde symptoom als bij Peter.

Maar geef het nog niet op.
Nu alleen nog uitvinden wat ik toen deed om het wel te laten werken.
Als dat wel lukt, zal ik een config saven en dan krijg je die van mij.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
devious
Peter..

Zet het eens goed geformuleerd in een mail naar Online. Via het webformulier. Dit is een fraai klusje voor de 3rdLineTech. Gelieve ook even te vermelden dat je graag zou willen dat hun Tech-mensen er naar kijken en komen met een zinnig antwoord. Op hun testbench kunnen ze meer voor elkaar krijgen dan IRBaboon en ik samen. Voor bepaalde wijzigingen heeft Huawei een speciale opstelling nodig...
 
peter smith
Beste heren,

Vandaag meerdere malen Online gebeld. Het schijnt dat Online officieel geen ondersteuning over dit ontwerp geeft, omdat de verstrekte modem niet hiervoor bedoeld is. Sommige medewerkers geven me gelukkig wel de uitleg hoe ik het moet oplossen. Clap Dus een kwestie van wie ik aan de lijn krijg.

Omdat mijn laptop en mobiel constant IP-adres aan het zoeken is, raden ze mij aan om de laptop en mobiel een statisch adres in te voeren. Mijn modem beneden in de meterkast eindigt op 254 en mijn Huawei eindigt op 1. Dus heb ik mijn mobiel maar nummer 50 gegeven. En primair en secundair DNS ingevoerd. En toen doet wifi op mijn mobiel eindelijk. GrinGrinGrinGrinGrin

Ik hoop dat ik wederom voldoende informatie aan jullie heb verstrekt. Ik heb mijn mobiel hierna opnieuw opgestart. De instelling blijft gehandhaafd en werkt nog.

Uiteraard bedankt voor je hulp.
 
I R Baboon
Dat is inderdaad goed nieuws.
Wellicht is dat ook de reden waarom het eerst wel lukte.
Voor zover ik weet heb ik via Linux met het modem zitten prutsen en die werkt ook met meerdere netwerkadapters tegelijk.
En dan is het ip adres al actief.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
devious
welke DNS?

8.8.8.8 + 8.8.4.4 ( OPENgoogleDNS )
of
194.134.5.55 + 194.134.5.5 ( OnlineDNS )

wel vreemd dat het juist daardoor zou worden veroorzaakt... Maar goed, opgelost!
 
Lutz
Ik zou bij de officiele Online.nl DNS servers blijven. Maar je kan natuurlijk ook anders DNS servers proberen...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei als access point', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Advertentie