obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
fritzbox 7330 gekocht, welk wachtwoord?
dutch1
Dag allemaal,

Ht lukt mj niet om het ibellen met budgetphone en het uitbellen met 12voip op de Huawei te doen.

Van de week dan toch de Fritzbox 7330 gekocht na een hoop ellende met de isntallatie van andre modems.

Bij de installatie wordt gevraagd om een wacht woord van de provider.
Hierop kreeg ik 2 antwoorden die niet werken:
1. mijn emailadres met het wachtwoord;
2. de code van de Huawei (SSID en het wachtwoord).

Wie heeft voor mij de allesbepalende briljante gedachte?


Dutch1
 
Lutz
In feite betrekken deze vragen de gegevens van je VoIP accounts. Bij zo een account horen SIP gegevens.

In feite heb je een ADSL aansluiting van Online. Daar heb je geen gegevens voor nodig. Niemand wil weten welke SSID je op je modem gebruikt of welk wachtwoord je op je Huawei modem gebruikt. Met je email adres en wachtwoord kan je wel via webmail je email bekijken, maar niet bellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
dutch1
dat dacht ik dus ook
het waarom is dan ok waarom online deze gegevens niet wil geven
is dat omdat ze hun eigen voip willen laten gebruiken en daarom verbieden dat je b.v. ook een fritzbox zou gebruiken?

dank ok voor deze reactie
 
Lutz
Dat is de eigen wijsheid van Online. En wij zijn hier onafhankelijk. Maar je schreef eeerder dat je budgetphone en 12voip gebruikt. Daar moet je toch gegevens van hebben? Je kan ook om Online heen bellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Volgens mij is het probleem dat er geen internet verbinding wordt opgebouwd?

Als je via KPN bent aangesloten, moet je een PPPoA verbinding instellen via de wizard.
Als je via Online zelf bent aangesloten, kan je beste de Fritz met de hand instellen:

Probeer deze handleiding eens: https://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/...handmatig/

En dan moet je lezen vanaf RFC1483 (ADSL)
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
dag allen,

vanmorgen hier iemand gehad van de xs4all hulpdienst, geadviseerd door de leverancier van de fritz Sijthof.
Hij was zo weer weg wanr hij vertede het is niet mogelijk de fritz zonder accountnaam en wachtwoord ye installeren.
Je hebt dan wel internetverbinding maar er vindt geen uitwisseling laats van informatie met de server.
Later de helpdesk van OnLine gebeld die zeiden dat ze dingen hadden veraderd met de introsuctue van de Huawei.'

Dus....

Met dank aan alleen en voor ale hulp.
Zoals het er nu uitziet heb ik de fritzbox voor niets gekocht.

Dutch1
 
I R Baboon
Wat voor een abo vorm heb je bij Online?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
ik denk dat het tegenwoordig basic heet
ik betaal dus 17,50 euro
dacht ik

heb inmiddels ook gebbbeld met EDPNet, maar dan komen er nog eens 11... euro koperdraadkosten bij
raar


hebben we nu wel of niet een KPN-lijn?
ik bedoel dus met budgetphone 10 euro

Ik vind het verschil dan tuusen de beide providers erg groot

heb inmiddels ook al bj Telfort rond gekeken maar weet niet of zij toestaan dat er met een ander modem wordt gewerkt.
ok zij hebben een kabelloos modem.
En ik vraag me dan ook af of ik niet in dzelfde situatie terecht kom als nu, en misschien erger want ik kan mij niet vorstellen dat KPN en dus ook de dochters op laegere termijn accepteren dat iedreen maar gaat betamaxen.

dutch1
 
I R Baboon
Iedereen die ADSL of VDSL afneemt heeft in principe een KPN lijn.
Zij zijn de eigenaar van de centrales en straatkasten en de telefoonlijn zelf.

Van belang is op welk netwerk je bent aangesloten.
Als je Basic hebt, moet je een KPN aansluiting hebben en dan heb je inderdaad een netwerklogin nodig.
Die is vrij beschikbaar via de helpdesk of je kan hem zien in het modem. Staat ook vaak in de welkomsbrief van Online.
De verbinding moet namelijk inloggen via PPPoA, in tegenstelling tot de Online systemen die zich direct verbinding via RFC1483.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dutch1
dank je voor je antwoord.
je zegt de inloginformatie zit in het modem.
het modem *Huawei) van online gebruikt de SSID als inlog.
Maar er moet toch ook een naam zijn?
En zo ja, waarvind ik die?

Verd mompelde ik in mijn vorige mail iets over het feit dat EDP-net je naast hun activiteiten extra laat betalen voor de KPN lijn, (dus een 8Mb verbinding zou dan 30 euro moeten kosten, en ik kan me dat niet vorstellen)
Grappig is dat als je telefoon erbij neemt die lijnkosten dan ineens vervallen.
Vandaar mijn opmerking of zij wel van het bestaan wisten van budgetphone.

Vriend, dank voor alle hulp.

Hans
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'fritzbox 7330 gekocht, welk wachtwoord?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Fritzbox 3490 Eigen modem configuratie en problemen : 23 18 mei 2019
Advertentie