obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Blij dat ik weg ga
Clive
Ik heb bijna 3 jaar naar volle tevredenheid bij online gezeten. Af en toe een klein probleem die door resetten modem binnen 5 minuten wel verholpen waren. Vaak meer snelheid dan waar ik voor betaalde(25MB download ipv 20 down).

Helaas sinds ik mijn contract heb opgezegd omdat ik naar glasvezel ga, en zij dus bij lange na(150MB/150MCool hier niet aan kunnen voldoen, zijn er problemen.

Ze lopen te opperen dat er nog een rekening open staat, welk gewoon met de laatste afschrijving is afgeschreven(dus gewoon betaald). Haal ik nog geen 1mb aan download snelheid, en upload snelheid is maar 50.4KB. En dat op momenten dat het rustig is. Op momenten dat het drukker is, gaat het allemaal nog verder naar beneden. De centrale voor ADSL voor hier in de buurt staat hier schuin tegenover mijn huis, aan de andere kant van een 2-baans weg, dus dat is 15 meter tussen mijn kastje(en wifi is een kleine 1.5e meter tussen kastje hier binnen&mac). Mijn onderburen die ook bij online zitten, hebben nergens last van met internet(en geen problemen met telefonie), die halen gewoon 18mb op rustige momenten en nog ruim 10MB op drukke momenten. Ook telefonie werkt niet goed meer, veel mensen die bellen mij nu mobiel omdat mijn huistelefoon het niet doet. Erg duur grapje, zeker aangezien ik familie in buitenland heb wonen, dus huistelefoon goedkoper is.

Verder zeggen ze dat ik een abonnement van 30MB maar moet gaan afsluiten. Dit aanbod afgeslagen omdat ze gewoon niet aan 150MB/150MB kunnen tippen, en ik de snelheid gewoon nodig heb met werken. Door mijn werk als fotograaf moet ik vaak veel grote bestanden uploaden, en dat is nu helaas onmogelijk, kan nu gewoonweg mijn werk niet meer doen omdat ze mijn lijn zo laag hebben gezet. Hier baal ik van omdat het mij nu gewoon inkomsten kost. Ben blij dat ik hier nu gewoon achter kom en dat ik ga overstappen.

Erg jammer dat online zo met hun klanten omgaan die eigenlijk altijd tevreden waren nu met een klote gevoel weggaan. En aan de andere kant ben ik blij dat ik wegga bij jullie. Op deze manier kost het me meer dan dat het me altijd heeft opgeleverd(geen inkomsten meer, dus geen rekeningen meer kunnen betalen, failliet worden verklaard etc.). Bedankt online voor deze slechte ervaring op het eind en grote gevolgen van dien!
 
Tiger
Ik neem aan dat jij Online kan aantonen dat de volgens hun niet betaalde rekening WEL voldaan is en je kan Online toch ook nog aansprakelijk stellen voor alle kosten die door hun veroorzaakt wordt.
 
Clive

Quote

Tiger schreef:

Ik neem aan dat jij Online kan aantonen dat de volgens hun niet betaalde rekening WEL voldaan is en je kan Online toch ook nog aansprakelijk stellen voor alle kosten die door hun veroorzaakt wordt.


Ja dat kan ik zeker aantonen, kan alles aantonen. En die rekening, dat kunnen ze zelf ook zien.
 
Reeuwijk
Dat vind ik nou ook. sinds januari 2009 bij online en opeens krijg ik bericht op 20 juni dat ik op 27 juni zou overstappen naar een andere provider en derhalve zou worden afgesloten. Ik wist van niets, maar gelukkig nog 7 dagen de tijd om dit tegen te houden. Direct gebeld op de 20ste en na een lange wachttijd, dus kosten, gingen ze dit direct verhelpen. Vervolgens krijg ik 's middags de melding dat de verhuizing compleet was en inderdaad 's avonds thuisgekomen geen internet en telefonie meer. Das lekker dan, kinderen konden geen huiswerk maken, mijn zakelijk backup naar huis wordt niet meer gedaan, vrouw kan niet meer thuiswerken, gebruikt normaliter geen mobiel ofwel prepaid tegoed gaat dan wel redelijk hard etc. Want tegenwoordig is internet praktisch net zo belangrijk als gas, water en elektriciteit. Dus de volgende dag dit aan online gemeld. Ze gingen dit direct rechtzetten, maar levertijd was toch maar 2 weken. Levering op 5 juli, vlak voor de oplevering weer een bericht dat er een technisch probleem was en dat 5 juli niet gehaald werd. Echter op 6 juli nog een bericht dat de streefdatum nog steeds 5 juli is. Hier wederom een klacht overgeschreven en wordt er doodleuk gezegd dat online geen technische fouten heeft gemaakt, dit overmacht zou zijn en daarbij natuurlijk onze excuses. Tot nu toe nog geen internet en geen bellen meer en ook geen antwoord op mijn klacht op 6 juli. Ik ben er klaar mee. Blijkbaar hebben ze klanten voldoende.

Zit nu te denken om Caiway te nemen voor Internet en bellen, maar weet niet of dat dit tegelijkertijd aangevraagd kan worden. Want als ik nu opzeg en overstap, geeft dat misschien nog meer problemen. Ben er ook bang voor dat ik mijn telefoonnummer reeds 20 jaar in gebruik ook kwijt ben.

Het meest baal ik ervan dat je eigenlijk machteloos staat tegenover dit soort stugge bedrijven.
 
Lutz
Met wie bel je nu? Traditioneel zal he kpn zijn.

Indien je nieuwe provider een verhuis service biedt: dan kan je op hetzelfde dag overstappen van telefonie van belprovider a en van internet van internetprovider b naar internet en bellen van provider c gaan. Caiway is volgens mij een kabelaar. Dus je kan nog internet via adsl hebben en tegelijk tijd internet van een kabelaar.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Inderdaad, Caiway (kabel) staat los van Online (xDSL). Je kan zonder problemen die naast elkaar draaien.

Een telefoonnummer porteren kan nog tot twee maanden na contract beƫindiging.
Voor die tijd moet je nieuwe provider (Caiway of een andere VOIP provider) een aanvraag ingediend hebben bij Online.
Maar...Als je Online je lijn demonteert, kunnen ze je telefoonnummer al eerder teruggeven aan OPTA.
Mag eigenlijk nog niet, maar ik zou niet wachten en zo snel mogelijk een portering aanvragen.

Je kan overigens bij de OPTA = ACM de status van je telefoonnummer opvragen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CnC

Quote

Reeuwijk schreef:

Dat vind ik nou ook. sinds januari 2009 bij online en opeens krijg ik bericht op 20 juni dat ik op 27 juni zou overstappen naar een andere provider en derhalve zou worden afgesloten. Ik wist van niets, maar gelukkig nog 7 dagen de tijd om dit tegen te houden. Direct gebeld op de 20ste en na een lange wachttijd, dus kosten, gingen ze dit direct verhelpen. Vervolgens krijg ik 's middags de melding dat de verhuizing compleet was en inderdaad 's avonds thuisgekomen geen internet en telefonie meer. Das lekker dan, kinderen konden geen huiswerk maken, mijn zakelijk backup naar huis wordt niet meer gedaan, vrouw kan niet meer thuiswerken, gebruikt normaliter geen mobiel ofwel prepaid tegoed gaat dan wel redelijk hard etc. Want tegenwoordig is internet praktisch net zo belangrijk als gas, water en elektriciteit. Dus de volgende dag dit aan online gemeld. Ze gingen dit direct rechtzetten, maar levertijd was toch maar 2 weken. Levering op 5 juli, vlak voor de oplevering weer een bericht dat er een technisch probleem was en dat 5 juli niet gehaald werd. Echter op 6 juli nog een bericht dat de streefdatum nog steeds 5 juli is. Hier wederom een klacht overgeschreven en wordt er doodleuk gezegd dat online geen technische fouten heeft gemaakt, dit overmacht zou zijn en daarbij natuurlijk onze excuses. Tot nu toe nog geen internet en geen bellen meer en ook geen antwoord op mijn klacht op 6 juli. Ik ben er klaar mee. Blijkbaar hebben ze klanten voldoende.

Zit nu te denken om Caiway te nemen voor Internet en bellen, maar weet niet of dat dit tegelijkertijd aangevraagd kan worden. Want als ik nu opzeg en overstap, geeft dat misschien nog meer problemen. Ben er ook bang voor dat ik mijn telefoonnummer reeds 20 jaar in gebruik ook kwijt ben.

Het meest baal ik ervan dat je eigenlijk machteloos staat tegenover dit soort stugge bedrijven.


Je beseft dat ze door de ACM (vroeger OPTA) verplicht worden mee te werken met een lijnovername als ze dit verzoek binnen krijgen? Wel vreemde situatie trouwens, het is namelijk technisch onmogelijk voor Online om op dezelfde dag als de melding de lijn af te geven.
 
Tiger
Wat mij verbaasd is dat het nog altijd mogelijk is dat je afgesloten kan worden omdat je naar een andere provider zou overstappen terwijl je zelf nergens van af weet.
Dit moet toch niet mogelijk zijn en wie betaald alle kosten die uit deze situatie voort komen terwijl je zelf niets in deze geregeld of aangevraagd hebt.
Zou dit beteken dat iedere jan doedel die je om het zo maar te zeggen een loer wil draaien je internet kan laten afsluiten ??? en je enorm veel werk en frusstratie daardoor kan bezorgen.
 
CnC
Het zit iets genuanceerder in elkaar.

Als een provider een nieuwe lijn wilt leveren in opdracht van een (nieuwe) klant dan doet die provider een aanvraag hiervoor bij de netwerkbeheerder (KPN). Deze verteld die provider of er een aderpaar vrij is. Is dit het geval, geen probleem dan wordt er geleverd op die vrije aderpaar (hier heeft een eventueel bestaande klant op dat adres geen last van).

Is er geen vrije aderpaar beschikbaar dan wordt dit gemeld aan de provider, die dan aan die (nieuw) klant vraagt of er nog iemand anders op dat adres woont. Geeft die klant aan dat hij de enige bewonder op dat adres is dan zal de provider een nieuwe aanvraag bij de netwerkbeheerder doen met de melding EB (enige bewoner). De netwerkbeheerder zal de al aanwezige provider hiervan op de hoogte stellen en hem 7 dagen de tijd geven hiertegen in bezwaar te gaan. De al aanwezige provider vraagt zijn klant of hij hier bezwaar tegen heeft, of dat hij hier misschien iets van weet (Online stuurt een mailtje naar het opgegeven contactmailadres). Reageert de klant en dus de provider hier niet op dan geeft de netwerkbeheerder groen licht.

Dit alles om te voorkomen dat een oude provider het vertrek van een bestaande klant tegengaat of om te voorkomen dat een persoon die wegverhuist is ten onrechte een lijn bezet houdt.

Al met al dus een prima systeem, waar overigens vast en zeker ook fouten in gemaakt worden.

Eventuele veroorzaakte (financiƫle) schade bij zo'n fout is beperkt gedekt bij een particulier abonnement. Veelal zal een provider enkel de abonnementskosten crediteren over de periode dat er geen gebruik gemaakt kan worden van de diensten (wat menig provider dan weer verhaalt op de provider die foutief een lijn heeft aangevraagt). Dit is natuurlijk niet zo gek, aangezien particuliere abonnementen een stuk goedkoper zijn dan zakelijke abonnement.
 
Tiger
CnC in de jaren dat ik lid ben op dit forum ben ik dit probleem al een paar keer tegen gekomen maar uit je info blijkt dat dit toch in enige mate afgezekerd is in elk geval bedankt voor de duidelijke informatie.

Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Blij dat ik weg ga', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ik ben blij met online internet Algemeen : 6 29 sep 2009
Advertentie