obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Internet bedraad langzamer dan draadloos?
lupus
Online vdsl abo 30mb en 1,5 km vanaf kast dus hooguit 17.5 mb te halen hetgeen altijd meer zou lijken dan oude adslextra
(prima lopende verbinding van 4 jr.ervoor) maar neen.

Modem Huawei HG655D-DDF2DF en abo supersnel internet 30mb. Twee werkstation (oude compaq's) bedraad op modem en
1 laptop wireless acer aspire 5742Z. De nodige dagen rommelen om online internet aan de praat te krijgen en inmiddels ook verbinding
met andere voip leverancier. Laptop werkt goed en haalt aan snelheid via speedtest getest wisselend 11.5 tot soms zelfs 15mb (!) echter
beide lan werkstations (vlak naast het modem staande) halen slechts tussen de 3 en 5mb ? Als men aan het werk gaat op beide stations, spotify aanstaat vr. achtergrondmuziek en de telefoon op de siplijn gaat is het einde oefening voor een van allen of meerdere gaan plat?

Inmiddels SSID gewijzigd, opnieuw gestart en geeft kleine snelheidsverbetering maar nog immer beneden de 8mb, hetgeen gelijk was aan oude adsl Extra verbinding (verkocht als 20mb maar klant krijgt hooguit 8mb en weet inmiddels dat het normaal is als men iets koopt, dat je niet krijgt hetgeen je koopt en men bij je aanbiedt :-) het begint te wennen maar blijft uitermate vreemd.
Zeg gewoon op voorhand zoveel km van de kast is hooguit zoveel mb. punt, de keuze aan de klant en niet achteraf pas achterkomen maar enfin. Kan nog wpa2 wijzigen naar wep maar of dat iets helpt? Heeft iemand nog tips want het blijft boeien dat bedraad langzamer is dan draadloos en wel 5-7mb bedraad tegenover 11,5 - 15mb draadloos? Bedankt vast.
Gewijzigd door lupus op 19 juni 2013, 11:06
 
I R Baboon
Wat is mb? Megabit of megabyte?
Je gebruikt die twee verschillende normen door elkaar.

Verder vrij apart dat je bedraade verbinding langzamer is dan je WIFI.
Vrijwel iedereen heeft die problemen net andersom.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lupus
Bedankt voor uw les, ik heb even gegoogled:
Wat is het verschil tussen megabit (Mb) en megabyte (MB)?

Zie hieronder de uitleg en wat betreft het voorval is het inderdaad vreemd en heb ik als geen echte techneut dit nog niet eerder gehoord maar speedtesten en slome werkstations zeggen m.i. voldoende om de narigheid te omschrijven. Hou mij zeker aanbevolen voor informatie die mij echt helpt, mijn beste I.R.Baboon.

Een byte is een eenheid om data (ruimte) aan te geven op je computer. Een bestand (bijvoorbeeld een foto, e-mail of website) is altijd een bepaald aantal bytes groot.

Een kilobyte (KB) is 1.000 bytes en een megabyte (MB) is 1.000.000 bytes. Abonnementen bieden je een bundel met een vast aantal megabytes.

Een bit is een eenheid om een netwerksnelheid aan te geven. Zo krijg je een indicatie van hoeveel data je per seconde kunt binnenhalen vanaf het internet.

Een kilobit (Kb) is 1.000 bits en een megabit (Mb) is 1.000.000 bits. Met een snelheid van 1 Megabit kun je ongeveer 128 KB per seconde binnenhalen. Je kunt dan dus een bestand van 1 Megabyte binnenhalen in ongeveer 8 seconden (afhankelijk van de website waar je van download).

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 19 juni 2013, 14:29:11:
Excuus. Nog even ter aanvulling ende verduidelijking, de site van online geeft aan Mb's kortom betreft het hier megabits.*helpless*
Gewijzigd door I R Baboon op 19 juni 2013, 14:57
 
I R Baboon
MB als megabit of als megabyte is een factor 8 verschil in.
Daarom het beste altijd voluit schrijven.
Snelheden worden als kilobit per seconde of als megabit per seconde aangeduid en de grote van bestanden als kilobyte/megabyte/gigabyte.

Microsoft houdt zich helaas nooit aan de normen. Zij gebruiken een hoeveel om aan te duiden hoe snel iets is.
Vergelijk het zo. Iedereen zegt dat een auto 50 kilometer per uur rijdt over een weg van 1 kilometer lengte.
Microsoft zegt dat een auto van 2000 kilo 72 seconden gedaan heeft over een afstand van 1 kilometer.
Lang leve de algemene verwarring.


Welnu, begin met de intrainwaardes van je modem: Menu: Status -> WAN > tab xDSL
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lupus
Bedankt.
Ik ben inmiddels verder aan het stoeien daarhet mij enerszijds irriteert dat het niet te verklaren lijkt en anderszijds daar ik met online ben overeengekomen de stap supersnel internet 30mb adsl2+ weer terug te draaien na een week ellende.
Het blijft mij boeien, daar ik inmiddels ook de laptop die 11,5Mb haalde wireless en ong hetzelfde wired ook aan de lan1 heb gehangen waar de oude pc aan zat gekoppeld die slechts 5-7Mb haalde en soms zelfs nog minder? Gek genoed haalt de nieuwere laptop ook op lan1 een veel hogere snelheid dan bv. 10Mb.? Inmiddels de oude pc weer ingedoken en bij de netwerkkaart (op moederbord van oude compaq en hetende Intel PRO/100 VM Network bij link speed + Duplex op automatisch stond (die zou goed moeten zijn) maar heb deze beide oude pc's de netwerkinstructies gewijzigd naar 100Mbps full duplex. Het moet dan toch aan iets heel simpels liggen en dan zou online eigenlijk eerlijk=eerlijk niet de gebeten hond hoeven te zijn in dit geval. Je moet alles nalopen is mijn mening en daarna pas blaffen (ik dus).
Test na wijzigingen op beide oude lan pc's geeft volgende resultaten: Down 5,88Mbps en up 0,79Mbps. Kortom niets opgeschoten hiermee, jakkes.

De gevraagde gegevens hieronder en benieuwd:


DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 05:32:33

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 17368
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 12.8
Downstream SNR (dCool 6.3
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 16357
Upstream FEC errors 195485
Downstream FEC errors 1228185

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dCool 11.4
Downstream demping (dCool 23
 
I R Baboon
Aan de intrainsnelheid kan het probleem niet liggen.
Redelijke waardes. Jammer van de oplopende CRC fouten reeks.
Ik zou dat in de gaten houden.

Verder zal VDSL een gesloten boek blijven met de huidige afstand tot de telefooncentrale.
Je woont er te ver ervan af om dat mogelijk te maken.
Dus 30 Mbit per seconde zal je nooit halen.

Nu de lage snelheden.
Heb je een andere netwerkkabel uitgeprobeerd?
Heb je die kabels zelf gemaakt cq stekkers zelf geknepen?
En heb je al eens gewisseld tussen de LAN poorten op de Huawei? Zat daar een verschil in qua snelheid?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
devious

Quote

lupus schreef:

B... geeft volgende resultaten: Down 5,88Mbps en up 0,79Mbps...
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 17368

Verbindingstype ADSL2+
...


Zoals je zelf ziet gaat het helemaal fout bij je speedtest. Je hebt 1 Mbps up en 17,3 Mbps down, je speedtest zuigt behoorlijk met de 0,79 up en 5,88 down...
 
Lutz
Misschien heb ik het helemaal fout. Ik heb hier nog een knuffelbeest staan, dat is een PIII CPU met 700MHz die haalt bedraad ook veel minder dan wat ik op de laptop draadloos haal. (Het knuffelbeest draait Dos en Win98 spellen en mag niet meer het internet op). Dus: bekijk eens de hardware specs van je oude computers.

Soms is een netwerkkaart de boosdoener, soms iets anders. Om downloadsnelheiden tussen bedraad en draadloos te vergelijken moet je in feite je laptop eens bedraad op de poort in kwestie insteken, en later nog een keer draadloos. Ik verwacht als uitkomst, dat je bedraad snelheden van 100Megabit per seconde kan halen, en draadloos afhankelijk van je adapter, misschien 36Megabit per seconde.

Spannend genoeg heb ik naar de zolder een kapote netwerkkabel liggen, wat alleen op 10Mbps werkt en niet op 100Mbps. Nog steeds voldoende om te streamen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
devious
In mijn ogen is het allergrootste probleem hier het interne netwerk. De modem heeft goede waardes met het internet, de problemen zijn dus na het modem in het eigendomein. Dat is vrij lastig om dan uit te vogelen war het probleem speelt. Elke machine apart op de modem aansluiten, de rest volledig afgekoppeld van het modem. Ja, dat is veel werk. En daarna wordt het nog gekker: er speelt namelijk een probleem tussen 2 of drie machines. Dus als de eerste optie niks oplevert wordt het zoeken naar een combinatie van machines waarbij het probleem optreed en een combinatie van machines waarbij het probleem NIET optreedt. Is dat verschil precies 1 machine dan is dat uiteraard de "boosdoener", maar waar dan precies de oorzaak ligt...Goede vraag. Binnenkort is het weekend..succes
 
lupus
Goedemorgen.
Geen stekkers zelf geknutseld en originele snoeren gebruikt.
Snoeren omgewisseld en ook nieuwe andere uit doos modem gebruikt resultaten hetzelfde.
Gek genoeg laptop down 11.5 wireless en via wire op dezelfde lanpoort2 als werkstation en meteen 15.5Mb down.

Twee werkstations oorspronkelijk op lan1 en lan2 beide traag tot zeer traag.
werkstation lan2 in lan3 gestopt en meteen kleine verbetering naar 8.5
werkstation lan1 naar lan 2 geeft eerste 7.35down en daarna nwe. test zelfs 3.74?
laptop weer van wireless af en via draad naar land is hoppa 15.5 Mb. down.
werkstation van lan2 naar lan4 van 5.6 down naar 11 down. Nog weer getest nu rond 11.30 en uitslag 11.14.!!
De IP adressen liggen vlak bij elkaar 65 en 66 kan dat het zijn misschien of moet ik die statisch maken??

Ter info de werkstations zijn twee Compaq EVO Desktops D500 series met 845 chipset en netwerkkaart is onboardtype
Intel PRO/100 VM Network Connection die ik gewijzigd heb van auto istelling naar 100 Mbps Full Duplex wat niets uitmaakt maar
test kan geen kwaad om alles uit te sluiten.

Helaas nog niet veel opgeschoten, het lijkt dat het modem en de werkstatios elkaar niet goed verstaan op een of andere wijze en dit was in oud situatie met adsl extra van dezelfde club geen enkel probleem. Kan het aan de techniek achter adsl2+ liggen t.o.v. de oude werkstations?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 20 juni 2013, 10:24:06:
Ook die gedachte is langsgeweest. Laptop en 1 werkstation zitten in een netwerk (bedrijfs) andere niet.
Geen conflicten gemeld door windows 7 op een van deze machines tot nu. Ik dacht dat windows 7 dat auto doet als
er iets niet klopt op dit gebied? Helaas staat spul op kantoor maar wie weet fiets ik er wel naar toe vh.weekend want
blijft intrigeren wat het kan zijn en stap voor stap zaken uitsluiten en langslopen lijkt enige optie alleen hoe kan het dat in oude
situatie met adls 2+ alles prima werkte zij het dat er een modemwisseling heeft plaatsgevonden van fritzbox 7270 ( alleen adsl)
naar de online huawei hg655d dd2df modem. Vreemd niet? Ik ploeter voort...:-)
Gewijzigd door lupus op 20 juni 2013, 10:24
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet bedraad langzamer dan draadloos?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie