obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Chat box?
Richard
Je kunt ook gewoon een chatbox nemen op een irc server.
Kijk bijv. maar eens bij www.irccity.nl daar kun je ook nog een Mirc versie downloaden die speciaal toegepast is op die server, vrijwel alles in het NL en menugestuurd, heel gemakkelijk.
Op de site kun je ook wat website gegevens invullen dan wordt automatisch een eigen java chatscriptje gemaakt wat je dan weer op je site kunt plaatsen, zo kunnen gebruikers rechtstreeks vanaf de site om de chatroom inloggen.
Makkelijker kan het niet.Smile
Mochten er meer vragen zijn kan de beheerder mij ook even mailen.
 
Wanabo
Goede tip Richard, heb inmiddels al flashchat draaien. Zie daarvoor navigatiemenu Chat.

Nu ook automatisch inloggen!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Oki, prima. Maar dan heb je in elk geval eens iets voor eventueel in de toekomst.Smile
Ik zal de flashchat eens bekijken. Da's weer iets nieuws voor me, dus interessant.

Edit: Al bekeken, ziet er wel mooi uit, ik mis alleen een kolom rechts ofzo waarin je kunt zien wie er allemaal aanwezig is.
Gewijzigd door Richard op 03 april 2006, 17:18
 
Richard
Nog wat dingen ontdekt, ik kan geen andere room joinen, bijv "/join Hollywood" geeft ie aan dat "room Hollywood not found".
Misschien iets om ook nog even naar te kijken.
 
Saskaloroh
Mijn javascript is client side script van quicknet.nl
Dit is ook te downloaden vanaf hun site, en verder is het hetzelfde principe als Richard aangeeft, ook benaderbaar via Mirc etc, en je bent te zien in de roomlist van de quicknet irc server. Werken met de commands is niet moeilijk, zo geleerd zo gedaan!
 
Saskaloroh
In je flashchat om de gebruikers te zien moet je in de config ShowUserList op true zetten. Vindt het er gelikt uitzien hoor!
 
Wanabo
Met quicknet.nl kom ik niet verder, tenminste niet zonder account.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Op de irc zelf zul je moeten registreren maar de irccity mirc is NL en volledig menugestuurd, ook voor registratie en commando's etc.

De chat doet het in elk geval nu een stuk beter, je kunt ook rooms wisselen, ziet users etc.
Prima werk.Smile
Gewijzigd door Richard op 05 april 2006, 03:13
 
Wanabo
Ik duik er nog dieper op in voor wat mirc betreft.

Mijn uitgangspunt is wel;
- het moet door mij zelf te beheren zijn
- het moet in het forum te integreren zijn
- inloggegevens forum=inloggegevens chat (en automatisch)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Die 3 opties zijn mogelijk. Althans in vBulletin en die werkt ook met php dus lijkt me dat het met dit forum ook moet kunnen.
Mijn eigen irc server draait er ook op mee dus als je hulp nodig hebt of vragen, mail je me maar.Smile

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Chat box?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie