obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe modem of nieuwe router?
james1992
Hallo iedereen,

Ik heb de Huawei HG655D als modem en tevens acces point. Ik beschik niet over een router.
De snelheden zijn echter zeer traag, zelfs op de 1e verdieping. De verbinding van de buren is zelfs beter.
Moet ik een router kopen of een nieuwe modem? Ik heb hier nogal weinig verstand van.
Ik wil gewoon sneller internet en een groter bereik. Het gezeik met gamen begint me de keel uit te hangen.
Ik kan mijn PS3 geen statisch IP toewijzen en de mogelijkheden in de instellingen 192.168.1.1 zijn te beperkt.

Dus mijn vraag: Lost een router deze problemen op of is de aanschaf van een competente modem een betere oplossing? Smile

Bedankt alvast voor jullie feedback.
 
Lutz
Mocht je geen telefonie van online afnemen dan kan je een ander modem kopen.
Indien je ADSL heb kan je bijna alles kopen, mocht je VDSL hebben dan moet je een ervoor geschikt modem kopen.

Voordat je geld aan een ander modem uitgeeft: heb je al de nieuwe firmwar van online gekregen of zelf gedownloaded?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
james1992

Quote

Lutz schreef:

Mocht je geen telefonie van online afnemen dan kan je een ander modem kopen.
Indien je ADSL heb kan je bijna alles kopen, mocht je VDSL hebben dan moet je een ervoor geschikt modem kopen.

Voordat je geld aan een ander modem uitgeeft: heb je al de nieuwe firmwar van online gekregen of zelf gedownloaded?


Ik heb geen firmware gekregen van Online en op de site van Huawei is er geen firmware of software te downloaden voor de betreffende modem. Enig idee waar ik deze kan vinden?Shock
 
I R Baboon
Hier kan je de update downloaden: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_45079

Als je WIFI signaal niet zo best is, kan een andere WIFI router dat verhelpen.
De Huawei is overigens ook een router. Met ingebouwd modem.
Ik zou eerst nakijken of je niet op een bezet WIFI kanaal zit te werken.
Een vrij kanaal uitkiezen kan al veel helpen.
Met het programma Inssider (effe Googlen) kan je eenvoudig zien welke kanalen allemaal in gebruik zijn.
Het is dan zaak om in de Huawei een vrij kanaal in te stellen.
En dan testen of het geholpen heeft.

Als je meer hulp nodig hebt ermee, dan even melden.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
james1992

Quote

I R Baboon schreef:

Hier kan je de update downloaden: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_45079

Als je WIFI signaal niet zo best is, kan een andere WIFI router dat verhelpen.
De Huawei is overigens ook een router. Met ingebouwd modem.
Ik zou eerst nakijken of je niet op een bezet WIFI kanaal zit te werken.
Een vrij kanaal uitkiezen kan al veel helpen.
Met het programma Inssider (effe Googlen) kan je eenvoudig zien welke kanalen allemaal in gebruik zijn.
Het is dan zaak om in de Huawei een vrij kanaal in te stellen.
En dan testen of het geholpen heeft.

Als je meer hulp nodig hebt ermee, dan even melden.


Hey Baboon!

Ik heb het kanaal een tijdje geleden al veranderd. Voor ik dit deed was de snelheid 1mbs.
Daar ligt het dus niet aan. Een range extender zal denk ik ook niet helpen, omdat het slechte signaal dan alleen maar wordt herhaald.
Een nieuwe modem is dus handiger dan een router?
 
I R Baboon
De beste oplossing is uiteraard een netwerkkabel aanleggen.
Dan ben je definitief af van het wankele WIFI signaal.


Een range extender zou ik je ook niet adviseren.
Als puur het probleem is dat je op de eerste verdieping een beter signaal wilt hebben, zou ik je
adviseren om een WIFI router/access point erbij te kopen.
Die zet je neer op de eerste verdieping en sluit hem aan op de Huawei.
Het meest ideale zou zijn om een netwerkkabel aan te leggen tussen de Huawei en access point.
Als dat echt niet mogelijk is, kan je ook power-lan adapters gebruiken om die verbinding te maken.

Een andere router kopen ter vervanging van de Huawei is ook een mogelijkheid.
Maar ik kan je niet van te voren garanderen dat je signaal daarmee sterk genoeg is.
Verder komt nog erbij dat als telefoneert via Online, je een VOIP router moet kopen om de telefonie over te zetten.

De oplossing met het extra access point plus bekabeling lijkt mij het simpelst en goedkoopst.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Beste-Els
Ik heb sinds kort mijn 20MB ADSL2 abonnement (waarvan ik 12,5MB overhield) laten opkrikken naar een 30MB VDSL abonnement. Oude router vervangen door de Huawei HG655d en op dezelfde plaats gezet. Hielp nauwelijks, mijn snelheid ging omhoog naar zo'n 18MB.

Tot ik de router verplaatste naar een plek zo dicht mogelijk bij de plaats waar mijn KPN-telefoondraadje binnenkwam. Daarna het telefoonkabeltje van 20cm gebruikt naar de splitter en vandaar weer 20cm naar de DSL-ingang van de Huawei. Nu heb ik 28,2MB gemeten op diverse speedtest sites!

Misschien heb je d'r wat aan.


PS. Bovendien betaal ik nu geen E 22,88 maar het 1ste jaar E 9,95.
 
james1992

Quote

I R Baboon schreef:

De beste oplossing is uiteraard een netwerkkabel aanleggen.
Dan ben je definitief af van het wankele WIFI signaal.


Een range extender zou ik je ook niet adviseren.
Als puur het probleem is dat je op de eerste verdieping een beter signaal wilt hebben, zou ik je
adviseren om een WIFI router/access point erbij te kopen.
Die zet je neer op de eerste verdieping en sluit hem aan op de Huawei.
Het meest ideale zou zijn om een netwerkkabel aan te leggen tussen de Huawei en access point.
Als dat echt niet mogelijk is, kan je ook power-lan adapters gebruiken om die verbinding te maken.

Een andere router kopen ter vervanging van de Huawei is ook een mogelijkheid.
Maar ik kan je niet van te voren garanderen dat je signaal daarmee sterk genoeg is.
Verder komt nog erbij dat als telefoneert via Online, je een VOIP router moet kopen om de telefonie over te zetten.

De oplossing met het extra access point plus bekabeling lijkt mij het simpelst en goedkoopst.


Bedankt voor je adviezen, baboon. Een nieuwe router is het beste dan idd Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 13 juli 2013, 16:04:35:

Quote

Beste-Els schreef:

Ik heb sinds kort mijn 20MB ADSL2 abonnement (waarvan ik 12,5MB overhield) laten opkrikken naar een 30MB VDSL abonnement. Oude router vervangen door de Huawei HG655d en op dezelfde plaats gezet. Hielp nauwelijks, mijn snelheid ging omhoog naar zo'n 18MB.

Tot ik de router verplaatste naar een plek zo dicht mogelijk bij de plaats waar mijn KPN-telefoondraadje binnenkwam. Daarna het telefoonkabeltje van 20cm gebruikt naar de splitter en vandaar weer 20cm naar de DSL-ingang van de Huawei. Nu heb ik 28,2MB gemeten op diverse speedtest sites!

Misschien heb je d'r wat aan.


PS. Bovendien betaal ik nu geen E 22,88 maar het 1ste jaar E 9,95.


Ik heb 10mb voor 15 euro per maand, maar ik ga denk ik upgraden naar 30mb voor 9,95 en daarna 24,95 per maand. Net als jij.
Dat abonnement in combinatie met een nieuwe router wordt mijn oplossing (hopelijk)

Thanks voor je antwoord!
Gewijzigd door james1992 op 13 juli 2013, 16:04
 
I R Baboon
Heb je al een model op het oog?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
james1992

Quote

I R Baboon schreef:

Heb je al een model op het oog?


De sitecom broadband lijkt me goed, die heeft ook een schappelijk prijsje.
Heb je suggesties of ervaringen, baboon?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe modem of nieuwe router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie