obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Meerdere problemen met Huawei HG655D
gekkegerrit101
Jup. ADSL werkt helemaal niet. Zelfs niet op de Huawei met de instellingen van online, als ik VDSL uitschakel en ADSL aan laat staan zeg maar.
 
I R Baboon
Dus via de VDSL instellingen op de Netgear heb je wel een verbinding, maar je zit weer met die snelheidsbeperking. Klopt dat?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
gekkegerrit101
Precies. Ik dacht eerst dat het aan het modem lag, vandaar dat ik die netgear besteld had. Maar dat bleek dus niet het probleem. Dus even als opsomming van de situatie op dit moment:

- Ik krijg 42 megabit binnen via VDSL op het modem, dit is ook te zien op het modem. ADSL echter niets
- Alle clients in het netwerk moeten het echter met ongeveer 4 mbit doen.
- Het ligt niet aan de hardware voor zover ik er wat aan kan doen (het zou wellicht aan de verbinding tussen de wijkcentrale tot mijn huis kunnen liggen, maar daar kan ik niks aan doen). Dus de laptops/telefoons/tablet in het netwerk zijn in orde. Ook bekabelde clients hebben dezelfde snelheid. Het modem is nu dus ook uitgesloten als mogelijke boosdoener.
- Ik heb 1 keer sporadisch 25mbit gehad voor een uurtje of 2.
 
I R Baboon
Ik zit op dezelfde lijn. Ik denk dat de Netgear correct staat ingesteld.
Volgens mij kan alleen in de centrale (lijnkaart) het probleem zitten.
Alle andere variabelen hebben we nu uitgewisseld (op xDSL lijn zelf dan).
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
gekkegerrit101
Nou ze hebben eindelijk toegegeven dat het niet aan ons ligt en uitgelegd wat het probleem is.

Het is toch iets met het Huawei modem. Er is nog geen permanente oplossing voor, maar wel een tijdelijke. Deze hebben ze ook op afstand uitgevoerd en werkt ook Cheer.

Het enige punt is dat ik de modem niet mag resetten want dan is de tijdelijke fix er af.

Ik snap alleen nog steeds niet helemaal waarom de Netgear hetzelfde probleem had en wat ik al helemaal niet begrijp is waarom het 5 telefoontjes heeft geduurd voordat ik iemand aan de lijn had de me kan/wil helpen, maar goed.

Het probleem is dus EINDELIJK verholpen!
 
I R Baboon
Interessant. Kan je ons de huidige intrainwaardes laten zien?
Wellicht gooit dat wat meer licht op de zaak.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
gekkegerrit101
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 3080
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 42007
Verbindingstype VDSL2
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB ) 15.6
Downstream SNR (dB ) 8
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) -0.1
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.6
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 942230
Upstream FEC errors 54
Downstream FEC errors 9561
 
I R Baboon
Daar zijn de CRC/FEC fouten opeens.
Normaal geen gunstig teken, maar dit maakt je waardes weer normale waardes.

Je hebt ook weer je oude WAN ip adres teruggekregen, zo te zien.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
gekkegerrit101
Ja deze waardes zijn een stuk normaler. In ieder geval iedereen hier bedankt voor alle hulp!
 
I R Baboon
No problem!
Hou ons maar op de hoogte hoe het allemaal afloopt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meerdere problemen met Huawei HG655D', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie