obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Kan ik een zyxel p-2602hw-d1a modem gebruiken ipv de Huawei modem?
Harald
Beste forumgebruikers,

Dit is mijn eerste post. Tot een jaar geleden gebruikte ik de zyxel p-2602hw-d1a, deze is van telfort. De modem heb ik of in huis staan. Hier staat alles prima ingesteld voor mij. LG Nas server. De server werkt niet met de Huawei van Online. Intern is hij zeer traag en valt af en toe uit. Extern is hij niet te bereiken. Ik wil nu mijn oude modem gebruiken, echter vraag ik mij af of dit mogelijk is. Zo ja, welke instellingen dien ik te wijzigen om de modem werkend te krijgen voor mijn online verbinding? Ik hoop op jullie medewerking.

Groet,
Harald
 
Lutz
Dat hangt ervaan af. Zyxel kan alleen ADSL2+, maar geen VDSL. Je vindt de settings voor je internet verbinding in de Huawei.

Bellen via Online kan niet via Zyxel en ik heb geen verstand van IP televisie.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
CnC
Heb je de nieuwe firmware voor de Huawei al geprobeerd?

Kun je in de Zyxel handmatig instellingen invoeren? Ik weet niet hoe erg die op slot is gezet door Telfort? Tele2 heeft bijv een erg gesloten beleid vwb de instellingen op hun modem.
 
I R Baboon
De ZYXel nodellen van Telfort zijn altijd open en dus geschikt voor het netwerk van Online.
Dus dat zou geen probleem mogen zijn. De instellingen kan je vinden in de FAQ.
Digitale TV gaat via Digitenne, dus dat is een ander systeem.
Telefonie kan een probleem geven om je abo om te zetten naar de ZyXel.
Dat is iets wat je uit moet proberen of dat goed werkt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Harald
dank voor jullie reacties... Op de een of andere manier heb ik wel internet, echter kom ik niet in mijn Zyxel modem. Ik heb een vaag IP > 82.157.23.45.
Toch mar weer de Huawei aangesloten en die werkt, echter heb ik een LG Nas en deze blijft, ook na het updaten van mijn firmware niet zichtbaar.. Iemand een idee?....
 
Lutz
Heb je de modem ook nog terug gezet naar de fabriek stand? Het is echt een verschil... Erna weer beginnen met configureren...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Je moet routing mode instellen, niet bridge!

1483 Bridged IP heeft betrekking tot de verbinding.
De ZyXel zelf moet als router fungeren.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Harald
het lijkt nu te werken met de Huawei, echter kan ik op mijn LG Nas nu geen DDNS instellen, dus ik kan niet van buitenaf op mijn NAS komen, klopt dit?
 
I R Baboon
Ben je nu bezig met de Huawei of de ZyXel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Harald
Sorry, het gaat nu om de Huawei. Ik kan nl bij de zyxel op de een of andere manier niet inloggen op 192.168.1.1, erg vreemd....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan ik een zyxel p-2602hw-d1a modem gebruiken ipv de Huawei modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie