obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Poort forwarden Huawei HG655d
jansterenborg
Voor het forwarden van een poort open de Huawei
ga naar geavanceerd>>>Nat>>>poort toewijzing
Daar zie je dat Online zelf de volgende poorten gebruikt:
8080, 80, 23
gebruik deze poorten zelf niet dwz geef er geen andere betekenis aan.
Bovendien is er een poort 2121 voor het FTP gebeuren gereserveerd

De poorten lopen van 1 tot ongeveer 65000
poorten 1 tot 1024 zijn gereserveerd door de providers, gebruik deze dus niet bij het zelf port forwarden
dan van 1024 tot ongeveer 50000 worden gebruikt door de industrie spelletjes etc gebruik deze voor het instellen van het spelletje etc.
Boven de 50000 kan de gebruiker zelf invullen

hou daar rekening mee in andere modems ligt dit niet zo strikt maar bij de Huawei wel.

Wil je nu een nas200 web server aansluiten dan dien je voor het FTP gebeuren poort 2121 (als vervanger voor poort 21) te gebruiken en te koppelen aan het vaste (fixed) IP adres zoals ingesteld in de nas200. Andere poorten met het FTP protocol verbinden lukt wel maar werkt niet. Hier zit hoogst waarschijnlijk een bug in de firmware.
Voor zover ik het kan overzien kun je dius maar 1 FTP toepassing gebruiken met dit modem en wel door poort 2121 te forwarden naar het vaste (fixed) IP nummer van het te gebruiken apparaat.

Het testen of een poort openstaat moet extern gebeuren omdat deze modem/router geen loopback functie heeft
gebruik bv http://www.t1shopper.com/tools/port-s...port-scan/ zet de toespassing die je wil gebruiken wel aan en test dan de poort. Als hij open staat dan is er hoop. Vraag een vriend om middels het externe IP adres en het toegevoegde poortnummer de voorziening te testen.

Andere toepassingen zoals http lukken wel met een poort boven de 50000
ps soms werkt een poort onder de 50000 ook wel maar meestal niet
Gewijzigd door jansterenborg op 16 juli 2013, 13:49
 
I R Baboon
Mijn ervaringen zijn dat je prima een server kan draaien op poort 80 of 21.
Een andere poort of remap is niet noodzakelijk.

De poorttoewijzingen voor de support van de helpdesk kan je weghalen, als je wilt.
Zolang de helpdesk die niet gebruikt, zijn ze inactief en zitten de 'normale' poorten niet in de weg.
Dus het maakt niets uit dat ze daar staan. Je komt alleen in de Huawei van afstand met een wachtwoord.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jansterenborg
Ok Baboon dank voor de aanvulling!
ik wilde het risico niet lopen poort 21 te gebruiken omdat de Huawei zelf adviseert dat niet te doen en dan de vervangende poort 2121 te gebruiken.
Dus er zijn nu twee mogelijkheden om FTP te gebruiken met de Huawei dat is gunstig omdat andere FTP toewijzingen met andere poort nummers niet werken. Mi is dat een bug in de firmware van de Huawei. Er wordt nl geen mogelijk gegeven een default server adres op te geven waardoor de FTP verbinding maar half werkt, dus feitelijk niet.
Bij poorten 21 en 2121 heeft de Huwaei het zelf geregeld en werkt de FTP verbinding wel. In feite heeft een FTP verbinding twee poorten nodig een poort stel je zelf in en de andere poort genereert het systeem zelf ivm veiligheidsredenen. Het systeem moet voor de tweede poort wel weten als er gegevens terug komen naar welk IP nummer deze gegevens doorgestuurd moeten worden, vandaar een default server IP adres, hetgeen ontbreekt bij het FTP protocol.
 
I R Baboon

Quote

ik wilde het risico niet lopen poort 21 te gebruiken omdat de Huawei zelf adviseert dat niet te doen en dan de vervangende poort 2121 te gebruiken.


Heeft de helpdesk dat geadviseerd of heb je dat ergens gelezen?
Volgens mij kan je poort 21 gewoon gebruiken voor FTP.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jansterenborg
Hallo Baboon
de helpdesk geeft geen advies over port forwarding, althans dat is mijn ervaring.
Nee als ik poort 21 wil instellen dan zegt mijn Huawei modem/router of ik dat wel wil doen en of het niet verstandiger is de vervangende poort 2121 te gebruiken.

De exacte tekst van de Huawei:

Opmerking: Bij deze poorttoewijzing wordt het poortnummer 21 van de ftp-server gewijzigd. Als u toegang wilt tot de ftp-server van de gateway, zorgt u dat u het tijdelijke poortnummer 2121 gebruikt, Weet u zeker dat u dit beleid wilt toevoegen?
 
I R Baboon
Dat is een algemene melding van de router zelf.
Die krijg je automatisch als je een en dezelfde poort meerdere keren wilt vergeven.
Bij de meeste routers is het zo dat je niet een poort meerdere keren tegelijk kan openen voor verschillende
netwerkapparaten. Dus er kan maar één poort 21 open staan per apparaat.
Om dat te voorkomen stelt men poort 2121 aan je voor als alternatief.
Maar aangezien de helpdesk uitsluitend op je aanvraag je router gaat benaderen, lijkt mij dat geen probleem.

Probeer eens poort 21 uit en test die dan eens uit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jansterenborg
Hallo Baboon,
ik zal het een keer testen maar nu niet, alles werkt nu en het is vakantie dus kan mijn vriend de verbinding niet testen. Ik kan alleen zien of de poort open staat maar of de ftp verbinding werkelijk werkt dat moet een ander doen omdat er op dit modem geen loop-back funktie zit.
Mochten er resultaten zijn mbt. poort 21 zal ik die melden.
de andere mogelijkheid om zelf een poort te kiezen bv 52121 heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet omdat dan de ftp verbinding maar half werkt je kunt inloggen, zelfs het interne IP adres van de server wordt gezien maar de verbinding wordt afgebroken.
Mijn inschatting is dat er een bug zit in het FTP protocol in die zin dat er geen default server gedefinieerd is. Dat zal Huawei moeten oplossen.
 
I R Baboon
Je bedoelt een poort remap 21 <-> 52121 bijvoorbeeld.
Of dat werkt, durft ik niet te zeggen. Nog nooit uitgeprobeerd op de Huawei.
Als ik je verhaal correct begrijp, werkt dat dus niet goed.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jansterenborg
Hallo Baboon,
Ik weet niet of het Remap heet maar je kunt het protocol instellen op ''FTP server''
en dan zou je mi. in principe een willekeurige poort moeten kunnen instellen voor FTP
maar dat werkt dus niet.
52121 dat is een voorbeeld het kan net zo goed 50021 zijn of 55000 omdat je het protocol erbij kunt instellen.
Onder NAT ... poorttoewijzing >>> nieuw >>> toepassing >>>> FTP server
en dan het lijstje invullen.
en dan ben je mi, vrij een poortnummer te kiezen dat dan de functie van FTP server toegewezen krijgt
zou moeten krijgen want het werkt maar half.
Jan
 
I R Baboon
Heb je al de nieuwe firmware actief op de Huawei? (B050)
Wat jij beschrijft is nieuw voor mij. Met mijn oude opstelling had ik nooit zulke problemen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort forwarden Huawei HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie