obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
game server draaien op huaweiHG655d
Armand30
Hoi iedereen,

ik stam uit de tijd van wannadoo/orange/online al heel lang klant dus.
mijn vorige modem was een livebox zelf geen problemen mee gehad fijn apparaat doet wat ik wil had 2 pc draaien die
joint operations typhoon rising draaide te gek spel en leuk om te doen.

maar nu ik de f*** k***huaweiHG655 heb kan ik niet meer hosten en spelen in mijn eigen servers wel kunnen anderen van buiten af erin komen grrrrr erg irritant dus.

heb mijn oude livebox uit het stof gehaald en aangesloten poorten open gezet en spelen maar geen probleem.

maar ja heb ook telefonie dus die werkt nu niet en dat is dus balen
heb toch mijn huawei nodig om te kunnen spelen en bellen wie heeft hier de oplossing voor loop tegen de krankzinnigheid aan van dit rot modem!!!



Thinkvroeger was alles betterYummy
Gewijzigd door I R Baboon op 18 juli 2013, 11:43
 
I R Baboon
Ik heb eerlijk gezegd zelf nog geen rare dingen meegemaakt met de Huawei. Buiten de bekende bugs, dan.
Mij is het nog altijd gelukt om een poort open te krijgen. Zelfs bij andere mensen.

Dat het soms niet meevalt om alles goed ingesteld te krijgen, ben ik van overtuigd.
Helaas blijft dat een terrein met vele valkuilen. Zit soms ook te puzzelen.

Dus als je hulp wilt, moet je dat melden.

Waarvoor eigenlijk die enquête?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Armand30
tja dat snap ik zelf ff ook nietNo waarom die enquête

maar fijn zit dus met dit probleem al tijden en wil het graag op gelost hebben zodat ik met de huawei ook gewoon kan hosten net als met de livebox nu

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 18 juli 2013, 01:46:34:

Quote

Armand30 schreef:

tja dat snap ik zelf ff ook nietNo waarom die enquête

maar fijn zit dus met dit probleem al tijden en wil het graag op gelost hebben zodat ik met de huawei ook gewoon kan hosten net als met de livebox nu


kan alle hulp wel gebruiken
wat ik dus wil is joint operation typhoon rising port forwarden de poorten die open moeten zijn

tcp 7597,32768,49152,64206

udp 7597,32768,49152,64206

de 2 severs een static adres gegeven van server 1 192.168.1.11
en server 2 192.168.1.12
Gewijzigd door Armand30 op 18 juli 2013, 01:46
 
I R Baboon
Dan vind je het zeker goed dat ik de enquête heb verwijderd.
Een enquête starten op zich mag gerust, alleen moet je dat een beetje aankleden.

Dus beide servers zitten in je interne netwerk.
Speel je dan ook uitsluitend met die twee? Of is een open verbinding nodig naar het internet?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Armand30
beide server zitten in mijn netwerk en zijn ingelogd op nova world als ik dan met mijn pc inlog op nova world dan zie ik beide servers online en kan ik via die weg erin komen wat ook de bedoeling is (livebox settings)

als ik dit allemaal via de huawei instel dan kunnen anderen wel joint operations spelen in mijn server maar ik dan niet dan krijg ik enumarated session of te wel poort niet goed staan.

doe ik dan een port controle met portforward programma dan geeft hij aan upd en tcp poorten zijn open

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 24 juli 2013, 05:06:34:
Help wie kan mij helpen met dit probleem !!!!
in mijn eerdere post zei ik al dat ik een spel host via (multigame novaworld) als ik de poorten open zet in de live box kan ik prima hosten en spelen in mijn eigen game server maar let op!!! nu komt het

heb nu een kl*** huaweiHG655d modem nu ik de poorten hier open heb voor joint operations kan ik hier ook prima hosten maar nu kan ik niet meer in mijn eigen server spelen krijg steeds de melding enumerate session terwijl mijn vader dood leuk erin kan komen en lekker kan gaan spelen.

waarom kon het met de livebox wel en nu met de huawei niet meer snap er geen kl** van.
Gewijzigd door Armand30 op 24 juli 2013, 05:06
 
I R Baboon
Nu maak je het probleem duidelijker.

Er kan maar één poort tegelijk open staan naar een pc.
Dus als je poort 7597 open zet naar pc1 en pc2, kunnen beide pc's gebruik maken van de poort.
Alleen niet tegelijk! Dat is een limiet waarvan veel routers last hebben.
Blijkbaar dus de Livebox niet. Ik zelf nooit eentje gehad, dus daar kan ik moeilijk over oordelen.

Je kan dit proberen:
Zet één van je pc's in de DMZ van de Huawei en open de poorten zoals je altijd deed voor de tweede pc. De DMZ is een aparte methode om poorten te openen die normaal gezien los staat van de port forward. En in theorie moet dat werken. Probeer het eens.

Let wel op! De PC die in de DMZ zit, is niet langer beschermd door de firewall van de Huawei.
Zorg dus voor een adequate firewall en virusscanner!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Armand30
hey hoi baboon ,

Zal het ff nog duidelijker maken je redenering en uitleg klopt idd heb dat als eerste gedaan en dat lukte dus niet leg het ff duidelijker uit.

server 1 host een spel joint operations tyfoon rising IP nr. van die pc lokaal is 192.168.1.11 port open is 32768 udp/TCP deze poort staat op open

server 2 host een spel joint operations tyfoon rising IP nr. van die pc lokaal is 192.168.1.12 port open is 7597 udp/TCP deze poort staat op open

beide servers zijn in mutliplayer ingesteld op novaworld

beide servers zijn toegankelijk en zichtbaar in novaworld in de server lijst, iedereen die mijn servers ziet staan daar kan joinen in mijn game server.

als ik dat zelfde doe met mijn pc die een lokaal IP nr. heeft van 192.168.1.10 dan zie ik ook mijn beide servers online staan wanneer ik dan ook mee wil doen dan krijg ik in beide servers enumarated session.

ik weet van anderen dat het wel hoort te werken op deze manier alleen hebben zei een andere provider en een andere modem.
 
I R Baboon
Je maakt het wel interessant. Bepaald geen alledaagse gaming setup.
Heeft pc3 (...10) uit je verhaal ook open poorten nodig en zo ja, verschillende die van de servers open poorten?

Maar ik heb al een vermoeden waar het probleem zit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'game server draaien op huaweiHG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing : 8 08 feb 2017
ftp server Huawei configuratie en problemen : 4 14 feb 2016
Teamspeak 3 server poortforwarden mislukt steeds? Algemeen : 4 29 dec 2015
Advertentie