obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Een betere router achter de Huawei HG655d. Instellingen?
jist
Ik heb de Huawei HG655d en Online vdsl internet met VOIP abonnement.

Achter de HG655d heb ik een router welke qua features en snelheid beter is dan de Huawei.
Daarom zou ik het liefst de Huawei enkel als 'dom' modem gebruiken.
Maar omdat ik ook VOIP telefonie gebruik, schijnt het dat ik niet de daarvoor bedoelde 'bridge' functionaliteit kan gebruiken.

Ik wil echter verder wel zoveel mogelijk op de Huawei uitzetten, zonder telefonie kwijt te raken, en veiligheid op het spel te zetten.
Maar dubbele firewalls en NAT's en zo zijn geloof ik ook niet zo fijn...
(ps, ik heb wel een werkende DMZ naar de router)

Het mooiste zou natuurlijk zijn als er gewoon een wizard in de Hawei zou zitten die vroeg, gebruikt U VOIP, gebruikt U een eigen router met firewall achter de Huawei, etc. ...
Maar dat is waarschijnlijk te moeilijk of (meer waarschijnlijk) niet interessant voor Online / Huawei om wat tijd/moeite in te steken :-(

Dan dus zelf maar wat gaan tweaken, maar er zijn behoorlijk wat opties en menu's in de Huawei die ik niet voldoende begrijp of de consequenties goed van kan overzien.
Kunnen eventuele experts hier misschien wat tips geven van zaken waarvan het wel mogelijk, dan wel aan te raden is ze uit te schakelen dan wel aan te passen?

Als eerste denk ik dan even aan de verschillende (ongebruikte) WAN's die ik zie, de firewall, misschien kan ik buiten het voip gedeelte, iets anders wel bridgen naar m'n router?

Wat kan er allemaal weg, uitgeschakeld, of omgeleid?
 
I R Baboon
Firewall uitzetten op de Huawei is nooit een goed idee.
Daarmee zet je alles open op de Huawei.

Extra diensten uitzetten kan aan zich wel.
Dan denk ik aan UPnP of FTP server of WIFI of logging uit staat bijvoorbeeld.
Voor de rest zou ik het zo laten.
De Huawei is krachtig genoeg om alle diensten (firewall, NAT, telefonie) af te handelen.
Zolang die tweede router in de DMZ staat van de Huawei, krijgt die alle verkeer onbelemmerd door. Behalve SIP uiteraard. Dat eigent zich de Huawei toe.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jist
Thnx, ik blijf er verder maar van af dan.
Jammer van de dubbele nat/firewall dan, maar aan de andere kant, het lijkt verder geen concrete problemen op te leveren, en loopt allemaal best lekker.
 
I R Baboon
Och, als er toch problemen opduiken, moet je maar een gil geven..Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Dan moet je uitvinden welk ip adres de D-Link krijgt van de Huawei.
Dat zal dan een 192.168.1.xxx adres zijn.
Dat kan je vinden in de D-Link zelf bij zijn WAN instellingen/gegevens of in het LAN overzicht van de Huawei.
En dat ip adres moet je gebruiken voor de DMZ Host in de Huawei.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tiger
Ik zie dat bij de DHCP de permanent lease uit staat (niet aangevinkt).
Zelf had ik in het verleden regelmatig uitval omdat de permanent lease niet aangevinkt was na het aanvinken had ik geen probleem meer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een betere router achter de Huawei HG655d. Instellingen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Advertentie