obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
IP camera werkt niet meer na wijzigen IP adres
Diem
Ik gebruik sinds enkele maanden de Huawei HG655d modem waar ik een IP camera op heb aangesloten.
De IP camera heeft al die tijd goed gewerkt, tot mijn externe IP adres is veranderd.
Nu zijn alle instellingen weg die ik had gedaan bij port forwarding enkele maanden geleden.
Nu heb ik poort 80 weer toegevoegd (zie foto 1), maar ook na toevoeging is de IP camera niet te bereiken.

Wat moet ik doen om de IP camera weer werkend te krijgen?
En hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn IP adres niet meer verandert? Door 'Static' te kiezen op foto 2?

Alvast bedankt.

1zz4but
301j3hx
Gewijzigd door Diem op 24 juli 2013, 13:51
 
CnC
Kijk even onder status>WAN welke WAN actief is, die moet ook gebruikt worden in de portforward. Meestal 1 of 3.

Externe ip aanpassingen kun je geen invloed op uitoefenen. Online veranderd het ip-nauwelijks enkel bij werkzaamheden en een nieuw abonnement wijzigt het ip-adres soms.
 
Diem
Hierbij een foto. Als ik het goed heb is WAN1 actief? Daar heb ik ook poort 80 opengezet. Wat gaat er dan fout?

Oke, dan zullen het wel werkzaamheden zijn of zo. En wat is dan het effect als je voor 'Static' kiest in die lijst?


m7fa8j
 
I R Baboon
Kan je op je eigen netwerk de camera wel bereiken op 192.168.1.68?
Het kan zijn dat de camera een ander ip adres heeft gekregen van de router.
Je moet dan ervoor zorgen dat het ip adres van de camera zelf niet verandert.
Geef dus je camera een vast ip adres, bv. 192.168.1.100.
Natuurlijk moet dan ook de poort regel aangepast worden naar dat nieuwe ip adres.

Verder heeft CnC gelijk. WAN ip adressen veranderen zelden bij Online.
Als dat toch gebeurt, heb je daar zelf geen enkele invloed op.
Je moet je WAN type altijd op DHCP laten staan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Diem
Ik kan m'n eigen camera wel bereiken op 192.168.1.68
Dat kon ik ook al vóór de wijziging van het externe IP adres, dus daar is niks aan veranderd.
 
I R Baboon
Iets aangepast aan een static route in de Huawei?
Werkt verder alles prima? (internet/telefonie/snelheid)
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Diem
Verder heb ik nergens aangezeten en alles werkt prima.
Ik vind het ook heel vreemd.
 
I R Baboon
Hoe controleer je of je een verbinding kan krijgen via je eigen WAN ip adres?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Diem
Ik heb iemand op een andere computer buiten het netwerk de link gegeven van de IP camera, maar die pagina ''kan niet worden weergegeven''.
Ook heb ik een 'Open Port Check Tool' gebruikt om te zien of poort 80 openstaat, maar dat is niet het geval.
 
I R Baboon
Ja, dat is een goede methode.

Herstart van de Huawei al eens uitgevoerd?
Als extra kan je daarna een fabrieksreset uitproberen als het niet geholpen heeft.
Je moet daarna wel alles opnieuw instellen.

Heb je een recent een firmware upgrade gehad op de Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP camera werkt niet meer na wijzigen IP adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Advertentie