obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Instellen extra router
Megiel
Beste forumgebruikers,

Na een verhuizing wil ik graag een modem aansluiten om overal wifi internet aan te kunnen bieden.
De router heb ik aangesloten via een bestaande telefoonlijn die al op de plek ligt waar ik mijn router wil aansluiten.
De router werkt gewoon, want ik heb gewoon bereik op mijn laptop, maar ik kan geen internet openen.

De aansluiting van de KPN is zo'n ouderwetse lasdop waarvan er meerdere in het huis zitten(woning kan gespitst worden). De aansluiting voor de router is extra aangelegd ooit.
Aan die kpn aansluiting zit de Huawei modem. De telefoonkabel naar de router zit hier niet op aangesloten.

Graag wil ik dit werkend krijgen en hoop dat iemand mij er bij kan helpen.
 
I R Baboon
Als je op de Huawei een extra router wilt aansluiten, gaat dat uitsluitend via een netwerkkabel.
De telefoonlijn is uitsluitend bedoeld om een modem aan te sluiten, zoals de Huawei.
Die kan je dus niet gebruiken tussen modem <-> router of router <-> router.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Megiel
en kan je ongeveer 20 meter overbruggen met die kabel of moet ik daarvoor een versterker o.i.d. gebruiken?
 
I R Baboon
Netwerkkabels kunnen een afstand van ongeveer 100 meter overbruggen.
Mits je geen slechte kwaliteit kabel gebruikt!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Megiel
mooi! bedankt voor het antwoord!
 
I R Baboon
Let wel. In sommige gevallen moet je wel het een en ander instellen in de extra router.
Of je moet in sommige gevallen alleen iets veranderen in het modem.
Hangt ervan af hoe je alles in elkaar steekt en wat je eisen zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Megiel
mijn eisen zijn dat er een nieuw wifi netwerk komt. dus het bestaande netwerk en een nieuwe op die locatie die 20 meter verder ligt.
 
I R Baboon
OK. En wat is het merk/type van die router?
Dan kijk is eens na of dat probleemloos gaat.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Megiel
ok, ik heb hier een SMC barricade. smcwbr14-g2. Verder heb ik ook nog een D-link d600 liggen.
 
I R Baboon
Ik ga er vanavond naar kijken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellen extra router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie