obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
WEGVALLENDE VERBINDING
corinne
Al 2 jaar ben ik in conflict met Online inzake een elke keer wegvallende verbinding
Inmiddels 4 Huwaie modems verder, een grondige check up door de KPN ivm bekabeling en ISRA punt die allen zijn vernieuwd
Er wordt door 1 laptop en 1 Android telefoon gebruikt gemaakt van de verbinding.
Als ik de laptop bekabeld aansluit dan gebeurt het ook.
Zodra ik weer een melding maak bij online dan wordt alles doorgestuurd aar de TD en heb ik twee drie dagen een normale verbinding

Ik wordt er gek van en heb het idee dat ik door Online elke keer wordt afgescheept met de standaard antwoorden.
Meest opvallende is wel dat wanneer ik 's avonds de boel afsluit de volgende morgen het modem weer in errror is gevallen
Getest door de Wifi va de telefoon uit te zetten leverde geen verschil

Opvallende detail is dat wanneer ik gebruik maak van een andere provider er geen enkel probleem is

Wie weet een oplossing, heeft de gouden tip voor me
 
I R Baboon
Een gouden tip bestaat niet. Was het maar zo eenvoudig.
Als Online twee jaar bezig is met je lijn, denk ik niet dat er nog simpele oplossing bestaan.

Wat je wel kan doen is een meer exacte beschrijving geven van de 'wegvallende verbinding'.
Wat voor een abo heb je?
Welke provider was dat dan waarmee je geen problemen had?
Gewijzigd door I R Baboon op 27 juli 2013, 16:35
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
corinne
Ik heb een ADSL ab.
De provider waar ik noodgevallen op inlog hangt bij de buren en is van Telfort

Uitleg van wat er gebeurt is dat er tijdens verbonden zijn met internet de pagina's ineens heel traag worden, er wel een werkende internetverbinding wordt weergegeven en als ik dan een nieuwe pagina open deze niet te openen is.
Geen internettoegang wordt dan gemeld.
De internettoegang is er dan nog steeds volgens het ikoontje rechts onder in de werkbalk
Loop naar het modem, alles brand groen dus werkend
Mijn telefoon meldt dan wel dat er een connexion error is
Modem resetten dmv aan-uit knop : duurt circa 6 minuten voordat deze weer opgestart is en er weer verbinding is : dus alle lampjes groen
Als alles meezit dan kan ik weer online en als het tegenzit dan komt er weer een uitroepteken in het verbindingsikoontje
Dan ga ik handmatig de verbinding van de laptop verbreken en even later weer opstarten
Dan komt het drie van de vier keer voor dat er een melding wordt weergegeven dat er meerdere apparaten gebruik maken van hetzelfde IP adres
en als klap op de vuurpijl wordt de verbinding dan als onveilig benoemd met een dik rood kruis in de lijst van draadloze netwerkverbindingen

Ik heb de netwerkadapter al regelmatig vernieuwd en/of opnieuw geïnstalleerd
Via http://192.168.1.1 dingen aangepast op advies van de KS Online
 
I R Baboon
Kan je ons de intrainwaardes geven die in het modem staan?
Kijk daarvoor in het modem bij menupunt Status -> WAN -> tab xDSL.
Een simpele copy/paste naar een antwoordvenster is voldoende.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
corinne
Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:02:05

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1024
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 13223
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB ) 1.7
Downstream SNR (dB ) 6.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.4
Upstream CRC fouten 152
Downstream CRC fouten 255
Upstream FEC errors 7567
Downstream FEC errors 7719

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dB ) 16.5
Downstream demping (dB ) 32.5

Bedoel je dit ?
zojuist weer moeten resetten :-(
 
I R Baboon
Ja, dat is hem.

Twee dingen vallen gelijk op. Een behoorlijk lage SNR upstream marge en al behoorlijk veel CRC en FEC fouten terwijl je maar net 2 minuten online bent.

Een belangrijke vraag nog. Heb je ook eens een andere laptop of pc uitgeprobeerd en had je daarmee dezelfde problemen?
Of anders, heb je nog steeds problemen als je alleen online bent met je smartphone. Dus de laptop staat dan uit.
Het is nu zaak om je de laptop uit te sluiten als oorzaak. Dat heb je zeker al eens vaker gehoord van de helpdesk, vermoed ik.
Als je laptop vervuild is met virussen of een onderdeel is van een botnet, kan dat al de oorzaak zijn dat je router vastloopt.
Ook torrents zijn berucht om het routers moeilijk te maken.
Vandaar de vraag.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
corinne
Ten eerste even een GROTE dank dat je zo bezig bent met mijn probleem !

Het euvel gebeurt ook als mijn zoon met zijn laptop hier online is zonder dat die van mij ook aan staat.
Ik sluit 's avonds de laptop af, mijn telefoon blijft aan en dan de volgende morgen : modem uit
Maakt dus niet uit wat er aan staat

Nee nog nooit zoiets verteld door de helpdesk en zelfs geen antwoord op mijn melding dat er 2 apparaten hetzelfde IP adres gebruiken.

Ik heb AVG draaiend op mijn laptop en ga er vanuit dat deze alles goed scanned maar ben op dit gebied ook niet echt slim
Gister deze weer verlengd en de scan loopt nu voor alle zekerheid misschien kan je daar iets uithalen

Mijn eerste gedachte nu is dat de HTC One de boosdoener is ..... terwijl deze vorige week weer helemaal terug is gezet naar fabrieksinstellingen omdat de batterij nog geen vier uur werkte (nu wel 48 uur)
 
CnC

Quote

corinne schreef:
mijn melding dat er 2 apparaten hetzelfde IP adres gebruiken.

Beginnen dit ip-adres dat door 2 apparaten gebruikt wordt met 192.XXX.XX.XX of begint het met iets anders zoals een 8 of een 2 bijvoorbeeld?
 
corinne
wordt niet weergegeven alleen de melding dat dit het geval is en dat ik contact moet opnemen met mijn provider
 
CnC

Quote

corinne schreef:

wordt niet weergegeven alleen de melding dat dit het geval is en dat ik contact moet opnemen met mijn provider

Dit kan de problemen goed verklaren, kun je controleren of je ip instellingen (en als je dan toch bezig bent; ook je DNS instellingen) op beide apparaten op automatisch staat?

Als je niet weer hoe je dat kunt controleren, kun je me dan vertellen welke windows versies je hebt? Staat meeste op een sticker op de kast als het een desktop (vaste pc) is en anders op de onderkant van de laptop op een sticker.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WEGVALLENDE VERBINDING', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie