obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
ADSL-lijn splitsen?
arosa
Ik ben wat dingetjes aan het uitproberen met verschillende modem/routers, o.a. een Huawei en een Fritzbox. Hiertoe moet ik steeds de binnenkomende (A)DSL-lijn omzetten van de ene modem naar de andere modem. Als minder ervaren techneut vraag ik me af of het mogelijk is de lijn te splitten, bijvoorbeeld door het ombouwen van een "gewone" ADSL/telefoon-splitter. Als het niet mogelijk is ben ik benieuwd waarom dan niet. Als het een kwestie van niveau is moet dat door middel van een of ander versterkertje kunnen worden opgelost, en ook problemen met de impedantie zouden met L's, C's en R's geen moeilijkheden moeten opleveren. Het enige wat ik hoor is: "Het kan niet". Maar niemand kan me vertellen waarom niet. Wie wel?
 
I R Baboon
Als het een echte schakelaar is dat Modem A fysiek losmaakt van de lijn als je modem B kiest bijvoorbeeld, zie ik geen reden waarom dat niet zou werken.
Wat niet mag zijn twee modems tegelijk verbonden aan één en dezelfde lijn.
Er kan maar één modem actief zijn aan weerskanten van de telefoonlijn. Centrale <-> Woning.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Mijn ISRA punt ligt in de meterkast. Naast de meterkast heb ik een telecom aansluitdoos geplaatst voor de bekende hondenkop of zo een klein RJ12 stekkertje. Erachter heb ik een standaardmodem en een backup modem, die ik wisselwijs kan inprikken.

Zoek je zoiets?

Zoals Baboon al schreef: er kan maar een modem aan de lijn hangen. Het DSLAM en het modem trainen elkaar. Een tweede modem zal dat alleen verstoren en de verbinding afbreken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
arosa
Uit de reactie van zowel Baboon als Lutz begrijp ik dat het niet zozeer een kwestie is van niveau of impedantie, maar meer van een stukje "samenwerking" tussen centrale en modem. Om het simpel te zeggen is er telkens maar één combinatie centrale - modem mogelijk en is centrale - 2 modems onmogelijk. Als ik dus niet iedere keer het DSL-kabeltje om wil steken rest alleen het aanbrengen van een fysieke (handmatige of elektronische) schakelaar op een handige plek.
Hartelijk dank voor jullie informatie!

Arosa.
 
I R Baboon
Je hebt het begrepen. Wink

Als je werkelijk zo een schakelaar wilt bouwen, mag je daar uitgebreid op in gaan.
Foto's en/of bouwhandleiding zijn welkom.
Ik heb nog nooit zo een schakelaar gezien ergens. Wellicht ben je de eerste op dit gebied die daarmee aan de slag gaat.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL-lijn splitsen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Advertentie