obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
FTP Server HUAWEI HG655d
PaulS
Hallo,

Ik heb sinds een week een modem gekregen van Online.nl Nu wil ik gebruik maken van het ftp protocol. Niet de ingebouwde usb ftp interface, maar mijn externe My Book Live met een vast ipadres aangesloten rechtstreeks op de modem. De My Book Live functioneert ook als ftpserver waarbij de gebruikers aangepaste rechten hebben voor het up en downloaden.

De instellingen van de firewall >port mapping zien er als volgt uit:

Interface: wan1
Protocol: tcp
Remote host: n.v.t.
External start port: 2121
External end port: 2121
Internal host: 192.168.1.66
Internal port: 2121
Mapping name: FTPserver
Enable: aan

Het probleem is dat er geen verbinding tot stand komt met mijn ftpserver, ook niet vanuit een andere locatie. De Upnp interface staat aan. De http port 80 staat wel open maar de ftp 2121 is niet toegankelijk. Naar mijn idee worden er geen poorten geblokkeerd door de Isp omdat de vorige modem die ik had, een Thomson modem, gewoon kon gebruiken. Maar aangezien ik nu een 50mb internet verbinding heb en deze Huawei router moet gaan gebruiken, is het voor mij van belang dat ik de ftpserver kan gaan gebruiken i.v.m. de backup mogelijkheid van mijn externe domeinen en websites.

Is er misschien iemand die kan uitleggen hoe ik deze instellingen voor mijn ftpserver werkend kan krijgen

Bedankt.
Paul

p.s. deze oplossing http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=4646 werkt bij mij dus niet!
Gewijzigd door PaulS op 15 augustus 2013, 19:54
 
Lutz
Ik heb twee vragen voordat collega Baboon je verder kan helpen: Is het modem al van de laatste firmware voorzien?

Werkt ftp intern, dus binnen je eigen netwerk?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
PaulS
De laatste firmware is: Firmwareversie V100R001C02B050
Intern werkt de ftp ook niet, de usb ftp werkt wel.
Gewijzigd door PaulS op 16 augustus 2013, 17:22
 
Lutz
Het modem staat bekend om zijn vreemd gedrag. Al de modem een keer opnieuw opgestart om zeker te zijn dat de instellingen zijn overgenomen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
PaulS
Modem al enige keren opnieuw opgestart, dat heeft helaas niet geholpen
 
Lutz
Indien je geen gebruik maakt van bellen via online dan kan je ook overwegen zelf een eigen modem aan te schaffen. Het is al bekend dat bij voorbeeld Online door slimme voorzinningen in het modem het gebruik van alternatief SIP providers ontmoedigt. Zelf heb ik al naar een week online het modem vervangen door een state of the art modem. Je moet alleen kijken dat je een VDSL2 modem gaat kopen, maar die zijn er ook gewoon te koop.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
PaulS
Ik maak wel gebruik van het bellen van Online. Voorheen had ik een Thomson router en deze werkt perfect. Omdat Online mij een nieuwe modem heeft gegeven, verwacht ik dat deze gewoon zijn werk doet. Ik heb enige malen aan de telefoon gehangen met Online. Zij gaven aan dat Online geen ondersteuning geeft voor Ftp gebruik. Wat ik dan wel jammer vindt.

Toch moet het mogelijk zijn, aangezien de usb wel werkt. Ik heb ook gebeld met Huawei. Zij zeggen dat de modems standaard (open) worden geleverd aan Online. Online heeft dan de mogelijkheid om alles dicht te timmeren.

Een andere modem is dus geen optie. Dus ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden
Gewijzigd door PaulS op 16 augustus 2013, 20:43
 
Lutz
Kijk, je doet iets wat niet door Online wordt ondersteunt: ftp.
Wij zijn hier alleen vrijwilligers en wat niet ergens op dit forum staat weten wij niet.

Maar Online heeft heel veel laten dichttimmeren.

Je kan proberen of je via de DMZ nog success kan boeken. Dat betekent wel dat je je FTP server zelf moet beveiligen, maar dat zal wel lukken d.m.v. gebruikersnaam en wachtwoord verificatie.

Indien je toch nog aan een ander modem durft te denken. Zoek eens op dit forum naar firebug. Misschien helpt dat. Of Firebug nog met de courante firmwareversie werkt weet ik pas over 4 weken.

Dan pas kan ik op de Online VoIP modem van mijn vriend gaan hacken. Zelf bel ik oudewets via kpn en heb een alternatief modem.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
PaulS
Helaas werkt DMZ ook niet. Ik begrijp best wel dat jullie niet alles weten. Ik geef alleen aan de het wel moet werken, aangezien er de mogelijkheid is voor port mapping. Het is gewoon vreemd dat port 80 wel werkt en 21 ook.
Gewijzigd door PaulS op 16 augustus 2013, 21:44
 
Lutz
Je kan ook nog proberen eerst een eigen modem te gebruiken voor je FTP, en achteraan je Huawei modem hangen voor telefonie.

Zie het anders: veronderstel dat Online per express het modem heeft dicht getimmerd. Blijft alleen nog op collega I R Baboon wachten, die heeft er meer verstand van zaken. (Zelf kan ik alleen Internet werkend krijgen en WLAN problemen oplossen).
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP Server HUAWEI HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie