obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding valt steeds weg
RonaldC
Hallo allemaal!

Wij hebben een Huawei modem voor onze Online.nl internet en telefonie.
Sinds een maand of 2 valt steeds de verbinding weg, beginnen de lampjes van voor af aan te knipperen en herstelt zich soms de verbinding na 1 poging, soms pas na 5 of 6 en soms helemaal niet tot ik de modem uit zet en even uit laat staan.

Eerst dacht het dat het een storing van Online.nl was, maar nu het zich maar voor blijft doen (bijna iedere dag wel een paar keer), betwijfel ik het langzaam aan.
In de logs zie ik steeds een kernel intrusion waarschuwing en volgens mij altijd voorafgaand aan het uitvallen van de verbinding (ik check het niet iedere keer).
Kan die intrusion de oorzaak van het wegvallen van de verbinding zijn?

Wat er qua lampjes gebeurd: De lampjes van Power, DSL en Internet gaan na elkaar op groen, vervolgens wordt het telefoontje van VOIP rood en na verloop van tijd wordt dit groen.
Soms is het dan goed, soms wordt het weer rood en gaan de Power, DSL en Internet weer knipperen, soms wordt VOIP helemaal niet groen en gaan de andere lampjes weer van voor af aan knipperen.

Iemand enig idee? Het begint nu toch behoorlijk irritant te worden.

Alvast bedankt!
 
I R Baboon
Hoe is het modem aangesloten op de telefoonlijn?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RonaldC
Lijn in op DSL en de telefoon aan PHONE 2
 
I R Baboon
Dat zal ook zo moeten. Anders geen internet of telefoon. Wink

Ik bedoel meer het traject tussen modem en hoofdaansluitpunt van de telefoonlijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RonaldC
Oh zo, lol!
Vanuit de meterkast naar het aansluitpunt in de woonkamer en van daaruit direct naar de modem (1,5m kabel ofzo).
 
I R Baboon
Dan zou ik eerst proberen om het modem in de meterkast direct op je hoofdaansluitpunt aan te sluiten.
Want daar zou het modem ook moeten hangen volgens de installatiehandleiding.
Ook zal de helpdesk dit verlangen als je gaat bellen met dit probleem.

Maar eest dus uitzoeken of daarmee het probleem verholpen is.
Als dat niet zo is, denk ik aan een defect modem.

Tips voor het aansluiten:
* Volg de installatiehandleiding precies op.
* Een splitter is alleen nodig als je naast xDSL ook nog een oud analoog KPN belabonnement hebt.
* Er mogen geen aftakkingen zich bevinden naar de slaapkamer bijvoorbeeld VOOR het modem.
Dus modem moet solo aan telefoonlijn.
* Zorg voor zo kort mogelijk kabels. In het installatiepakket heb je die gekregen.
* Afhankelijk van je ISRA/hoofdaansluitpunt kan het noodzakelijk zijn dat je een kabel kapot moet knippen of dat je eerst een aansluitdoosje moet gebruiken.
* Als je een connector af knipt, moet je altijd de twee binnenste kleuren draadjes gebruiken om het modem aan te sluiten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RonaldC
Bedankt voor je tips!
Ik hoop van het weekend tijd te hebben om het uit te proberen. Het lastige is natuurlijk dat het een intermiterend probleem is...

Maar het is toch vreemd dat het soms wel, soms niet is, soms vaak, soms weinig en dat terwijl er niks veranderd, niet eens iemand die door de kamer loopt.
Als het een kabel of iets dergelijks zou zijn, zou het "gedrag" toch anders zijn?
 
I R Baboon
Los contact? Kabelbreuk?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RonaldC

Quote

I R Baboon schreef:

Los contact? Kabelbreuk?


Ja, dat snap ik, maar de stand daarvan verandert toch niet vanzelf?
 
I R Baboon
Je kan het beste de hele bekabeling en bevestigingen nalopen of alles goed vast zit.
Meer dan dit, kan je niet doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Advertentie