obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
laatste poging gebruik fritzbox 7330 ipv huawei
dutch1
Dag,

Hoewel ik er bijna niet meer over durf te beginnen wil ik een laatste poging doen om mijn niuewe Fritzbox 7330 te gebruiken ipv de Huawei.
Ik gebruik het basic lidmaatschap/abonnement.
voor diegeen die mij al hebben geholpen p weg mijn excuses dat ik er nog niet ben.

Ik gebruik budgetphone om te worden gebeld (heb daar mijn vaste telefoonnummer voor 10 euro per jaar) ik gebruik een dect telefoon met antwoordapparaat.

Uitbellen doe ik met 12 voip of een andere (kinderen en familie in het buitenland)
ik ben niet in staat de fritzbox een verbinding te laten maken / online te krijgen.
dit zijn de instellingen van de fritzbox:

Ik hoop dat de bijlagen die informatie geven die nodig is .

In nog steeds hoopvolle afwachting.

dutch1
 
dutch1
Dit zijn de instellingen van nu, die dus niet werken
Blz 3 en 4 behoren bij elkaar (voor-en achterkant van het blad)



Quote

dutch1 schreef:

Dag,

Hoewel ik er bijna niet meer over durf te beginnen wil ik een laatste poging doen om mijn niuewe Fritzbox 7330 te gebruiken ipv de Huawei.
Ik gebruik het basic lidmaatschap/abonnement.
voor diegeen die mij al hebben geholpen p weg mijn excuses dat ik er nog niet ben.

Ik gebruik budgetphone om te worden gebeld (heb daar mijn vaste telefoonnummer voor 10 euro per jaar) ik gebruik een dect telefoon met antwoordapparaat.

Uitbellen doe ik met 12 voip of een andere (kinderen en familie in het buitenland)
ik ben niet in staat de fritzbox een verbinding te laten maken / online te krijgen.
dit zijn de instellingen van de fritzbox:

Ik hoop dat de bijlagen die informatie geven die nodig is .

In nog steeds hoopvolle afwachting.

dutch1
 
Lutz
Ik zie geen bijlagen...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
dutch1
Luttz, en anderen:

sorry, had ze er wel bij gedaan dacht ik
ga het weer proberen:



FRITZ!Box | FRITZ!NAS | MyFRITZ! |

Overview
Internet
Telephony
Home Network
WLAN
Radio Network
Radio Channel
Security
Guest Access
DECT
System

Wizards
Configuration, Updates, ...

FRITZ!NAS
Data, Images, Music, Videos

MyFRITZ!
NAS, Calls, Messages

Radio Network

Your FRITZ!Box can make a WLAN radio network available at your location. You can assign any name desired to this radio network. As soon as the radio network has been enabled, WLAN devices are welcome to log on to it. The list of the known WLAN devices is displayed so that you can edit and restrict access.
Radio Network
WLAN radio network active
The WLAN radio network of your FRITZ!Box is visible for other WLAN devices and designated with a name, known as the SSID.
Name of the WLAN radio network (SSID)
Known WLAN Devices

The list shows the WLAN devices currently connected with the FRITZ!Box. The list also shows the WLAN devices known to the FRITZ!Box from previous connections or attempted connections.
Name IP address MAC Address Throughput Properties
No WLAN devices are logged on to the FRITZ!Box at this time.


FRITZ!Box | FRITZ!NAS | MyFRITZ! |

Overview
Internet
Online Monitor
Account Information
Filters
Permit Access
MyFRITZ!
DSL Information
Telephony
Home Network
WLAN
DECT
System

Wizards
Configuration, Updates, ...

FRITZ!NAS
Data, Images, Music, Videos

MyFRITZ!
NAS, Calls, Messages

Account Information

On this page you enter the data of your Internet connection, and can adjust the connection to special circumstances if needed.
Internet Service Provider

Select your Internet service provider:
Internet Service Provider
Name
Line

Specify how the Internet connection should be established.
Connecting to a DSL Line

FRITZ!Box is connected to your DSL line using the DSL cable. The DSL modem integrated in the FRITZ!Box is used for the Internet connection.
Connecting to a Cable Modem (Cable Connection)

Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to a cable modem that establishes the Internet connection.
External Modem or Router

Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to an already existing external modem or router.
Account Information

Enter the Internet account information you received from your Internet service provider.
User name
Password
Connection Settings

The connection settings are already set to the values used most often. You can change these values if needed.
Change connection settings
Internet Connection
Maintain permanently (recommended for flat rates)
Clear idle connection (recommended for time- or usage-based rates)
Clear automatically after seconds
VLAN Settings

Please note that a VLAN ID is required only in special cases. The required ID was supplied by your Internet service provider.
Use VLAN
VLAN ID
DSL ATM Settings
Detect automatically
Set manually
VPI 8
VCI 35

Encapsulation
PPPoE
PPPoA / LLC
PPPoA / VC-MUX
 
dutch1
Hier zijn ze, had ze anders als bijlage erbij gedaan
werkte dus niet

graag je commentaar
 
I R Baboon
Een plaatje of gegevens van de Huawei zou handig zijn om te vergelijken.

Tip:
Doe je plaatjes uploaden naar een plaatjesboer zoals tinypic of imageshack of postimage.
Dan kan je hier een linkje zetten naar dat plaatje.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Je eerste probleem is de Fritz!Box werkend te krijgen voor internet. Dat heeft bij mij niet gewerkt.

Indien je nog een keer de Huawei modem als modem aansluit, welke van de 4 verbindingen is dan aktief? Dat is de eerste stap.

Succes!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
wijkkie
Beste Dutch1,

Als het lukt om de Fitz!box 7360 werkend te krijgen (zie: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_45717), moet ook de 7330 aan de praat geholpen kunnen worden.

Allereerste vraag is: welke firmware versie zit er in het apparaat?
 
dutch1
Beste Baboon, Lutz, Wiekkie, Eze2601 en al die anderen.

Dank, dank voor de hulp maar vooral voor het geduld , het meedenken, de vele tips en de verwijzingen.
Ik heb vandaag na toezeggingen van techneuten besloten om na ik geloof 10 jaar weg te gaan bij OnLine.
Het kost mij exra geld dat wel.
Echter ook hopelijk minder ongenoegen en hopelijk meer soepelheid bij de medewerkers van van de andere provider.
Soms dacht ik wel eens, wat zou het toch fijn zijn als die lui ook eens een weekje 60+ waren.

Ik ben me ervan bewust dat sommigen van jullie een beetje pissed zullen zijn, maar dit is beter.

Natuurlijk ga ik gefrustreerd kijen als er een oplossing wordt gevonden. Dat wel,lol.


Nogmaals dank voor alles

Dutch1/Hans
 
I R Baboon
Och, ik denk niet dat men boos zal worden dat je nu naar een andere provider gaat.
Dat is toch je eigen beslissing.
En iedereen zal dat respecteren, denk ik

Alleen jammer dat we nog steeds niet weten waarom het niet werkte.
Dit is/was toch een mysterie.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'laatste poging gebruik fritzbox 7330 ipv huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Advertentie