obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Enkele seconden uitval
Lutz
Het modem is shaky, dus niet stabiel. Sinds ik bij Online ben heb ik altijd een eigen modem aagesloten gehad. Volgens je verhaal neem je alleen internet af van Online. Ik zou een ander modem proberen.

Configuratie van je Huawei modem:

WPS uitzetten is goed voor de veiligheid, maar heeft niets te maken met storingen op internet niveau. Ik zou verder het volgende instellen: 802.11n aanzetten, maar op 20MHz beperken (dus een kanaal). Verder zou ik als proef het originele SSID houden en ook het origineel wachtwoord. Nadat je instellingen hebt gewijzigd, zou ik het modem herstarten. Anders weet je niet of de wijzigingen zijn doorgevoerd. Een vrij kanaal zal ik met inssider uitzoeken en dan het modem erop zetten. Herstarten niet vergeten!

Voor dat je een ander modem gaat aansluiten, kan je uit de Huawei de internet instellingen uitlezen. Die kan je dan gebruiken om je nieuwe, eigen modem te configureren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
peterschilt
Hi Lutz,

dank je. Ik zal die instellingen inderdaad weer aanpassen na maandag. Gaf bij de helpdesk al aan er weinig van te verwachten, maar goed, niet geprobeerd, dan kun je ook niets bewijzen.
Wifi N weer aan. originele SSID naam heb ik nog in stand gehouden, alleen een ander wachtwoord, dat vind ik zo'n drama, iedereen die binnenkomt die code in laten tikken, dat is een makkelijkere versie. Kanaal heb ik gekeken, 9 is op het randje met de buren, dus die zet ik volgende week naar 2 of naar 10, die zijn vrij. 20MHz laat ik ook staan ja, is genoeg.

Ik ga ook tot maandag wachten met ander modem, kijken waar ze mee aankomen..
Heb er nu 2 liggen waarmee ik wil gaan testen of ze het doen. Daar kon ik zo aankomen, weinig zin om er 1 aan te gaan schaffen eigenlijk. ( was zo blij met een ander modem na dat livebox dramading, maar goed ).
 
Lutz
Omtrend de SSID lijken alleen letters en cijfers goed te werken, maar geen speciale tekens zoals strepjes.

Hetzelfde lijkt te gelden voor wachtwoorden. Maar indien met je eigen wachtwoord je na een herstart van het modem draadloos kan internetten, dan lijkt het met dat wachtwoord goed te gaan en dan kan je het houden.

Online levert of ADSL2 of VDSL2. Gezien het laatste voor hogere snelheden is zal het wel ADSL2+ of ADSL voor jouw zijn.

Kijk eens goed naar de resultaten van inssider. Dan zie je gelijk hoeveel kanalen in gebruik zijn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
Bij mij staat de modus op 802.11.b/g/n en het kanaal op auto en mijn verbinding is stabiel.
 
Lutz
auto kan ook ...

Het belangrijke is na het instellen een herstart doen en kijken of alles is overgenomen....
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
peterschilt
Ik moest hem wel degelijk specifiek op kanaal 9 zetten van de helpdesk van Online. Ik probeerde nog aan te geven dat hij dat niet kon weten, maar dat dit afhangt van andere netwerken in de buurt, maar dit was de meest stabiele instelling. Ik geloof daar compleet niets van, maar goed. Geen N, geen WPS, geen bredere band gebruiken oke dan. Maar dan wel weer WPA en WPA2 aan, terwijl ik alleen WPA2 aan had staan. Dat vond ik dan ook weer vreemd. Maar voorlopig nog aan de 4 - 5 keer uitval per dag.. Modem geeft netjes aan al een aantal dagen stabiel 'online' te zijn.. ach ja. Maandag als ze bellen zal het wel weer dat verhaal zijn, wij zien geen verbrekingen, het ligt bij u zelf..

Gisteravond nog gebeld door Online, men had de lijntesten gedaan en echt geen storingen gevonden. Ik mijn verhaal nogmaals gedaan over wat ik al getest had. Dus ze ging het weer neerleggen bij het technische team voor verder uitzoeken. ben benieuwd.
 
Lutz
Het enige wat ik nog kan bedenken is met een ander modem de testen. Maar ja, dat moet je hebben liggen of kopen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
FTWoot
Dit is inderdaad het zelfde probleem... als je wilt kan je logs inschakkelen; zit bij onderhoud denk ik. Als het goed is als de verbinding weg valt kan je daar zien wat de modem doet. Dan weten we zeker dat de problemen hetzelfde zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Enkele seconden uitval', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Internet verbinding modem valt frequent enkele seconden weg Huawei configuratie en problemen : 13 16 sep 2015
Om de 10 minuten uitval internetverbinding Storing : 12 26 jan 2015
radio uitval MZ 100 Frequently Asked Questions : 4 22 dec 2014
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig Storing : 27 07 apr 2014
Advertentie